|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
trenger lading
|
Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Altså, hvis du har sykt barn, og mannen (eller kona) er syk, blir du hjemme med "sykt barn"?
|
|
|
|
#2 |
|
godt brukt
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Klart jeg er hjemme. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?
|
|
|
#4 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#5 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Selvfølgelig ville jeg det, med mindre jeg ikke hadde hatt sykedager igjen eller det ikke var snakk om lett forkjølelse. Mannen min har også vært hjemme når jeg var syk i barselspermisjon. Å være syk og ta seg av en bitteliten baby er ikke noe særlig, det er en selvfølge å hjelpe hverandre i en sånn situasjon.
|
|
|
#6 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Helt avhengig av barnets alder.. Mannen har reist fra oss når jeg har vært i utrolig dårlig form, og han har fått høre det. Så når barna hadde vannkopper, og minstemann var 10 mnd fikk han holde seg hjemme. Han mistet faktisk jobben, men selvfølgelig pga noe annet
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg har akkurat vært syk, samtidig som minsten var syk. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Om mannen er så syk at han er hjemme fra jobb, så er han som oftest ikke i stand til å ta seg av et sykt barn. Da ville jeg selvsagt ha vært hjemme. Det samme ville mannen om det var meg som var syk. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det er nesten så jeg føler for å si at jeg ikke skjønner spørsmålet. Jeg ville naturligvis vært hjemme om min mann var syk, for å ta meg av barnet mitt. Det samme ville min mann gjort om det var jeg som var syk. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det kommer helt ann på hvor syk mannen var og hvem av guttene som var syke. Storebror klarer seg ganske godt selv, men trenger noen hjemme hos seg. De to minste hadde det vært værre med. Dersom ikke mannen var i stand til å ta seg av dem (skifte bleie, gi drikke osv.) ville jeg vært hjemme fra jobb og forventer det samme av mannen. Dette har dog aldri skjedd, men hadde vi hatt syke barn den gangen han hadde kyssesyke hadde jeg vært hjemme!! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Det er forskjell på jobber da. Jeg sitter for eksmpel alene på et kontor og har mulighet for å bure meg inne helt alene og ikke treffe noen. For meg er det ikke noe problem å gå på jobb og hangle før jeg har blitt helt frisk igjen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Også tenker jeg på de jeg kjenner som jobber i helsesektoren (og for så vidt en del av dem som er i skoleverket), med den lave bemanningen som noen av dem jobber under, og da vet jeg at enkelte går på jobb til de stuper, siden alternativet er å la allerede overarbeidede kollegaer ta over eller la pasientene eller elevene lide. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sånn er det hos oss også. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Enig med deg Mandarin. Hadde blitt hjemme. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tåler regn
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det spørs hvor syk partneren er. Og om hvor gammelt barnet er. Er mannen kjempedårlig og har mer enn nok med seg selv, og barnet er lite, da ville jeg vært hjemme. Men jeg hadde spurt partneren min hva han mente. Det er jo han som må avgjøre om han er i stand til å ta seg av barnet eller ikke. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Smugleser
|
|
|
|
#17 |
|
Fornøyd
|
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg hadde selvsagt blitt hjemme. Dersom mannen min ikke orker å gå på jobb, er han overhodet ikke i stand til å ta seg av et barn.
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Signerer denne, det er ekstremt skjelden mannen er så syk at han må bli hjemme, og da kan han hvertfall ikke ta seg av barn. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har fått nytt nick
|
Enig, men det spørs såklart litt på hvor gammelt barnet er og hvor syke de er. Mine er 10 mnd og 5 år, så er mannen så syk at han ikke kan jobbe (det har ikke skjedd ofte) så er han definitivt for syk til å ta seg av dem. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det har ennå ikke skjedd, men ja jeg hadde vært hjemme. Og jeg er i et yrke hvor de må leie inn vikar,men for meg kommer familien først.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|