Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-07, 21:51   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Altså, hvis du har sykt barn, og mannen (eller kona) er syk, blir du hjemme med "sykt barn"?
For meg kunne det ikke falt meg inn (hvis ikke han eller barnet var ekstremt sykt, tenker på feber, influensa, magesyke og slikt). Det er sikkert fordi jeg er vant til fra når gubben er til sjøs, så må jeg pent ta vare på unger og meg selv selv om jeg er syk.
Hva gjør dere?

Gammel 01-10-07, 21:54   #2
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?

Klart jeg er hjemme.
Og jeg forventer at min mann er hjemme om jeg er syk og minimandis er syk.
Det kommer selvsagt an på hvordan syk, men omgangsyke, influensa osv. da blir jeg hjemme.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:55   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Klart jeg er hjemme.
Det kommer selvsagt an på hvordan syk, men omgangsyke, influensa osv. da blir jeg hjemme.

Enig.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:20   #4
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klart jeg er hjemme.

Må si meg fullstendig enig her.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:27   #5
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Selvfølgelig ville jeg det, med mindre jeg ikke hadde hatt sykedager igjen eller det ikke var snakk om lett forkjølelse. Mannen min har også vært hjemme når jeg var syk i barselspermisjon. Å være syk og ta seg av en bitteliten baby er ikke noe særlig, det er en selvfølge å hjelpe hverandre i en sånn situasjon.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:30   #6
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Helt avhengig av barnets alder.. Mannen har reist fra oss når jeg har vært i utrolig dårlig form, og han har fått høre det. Så når barna hadde vannkopper, og minstemann var 10 mnd fikk han holde seg hjemme. Han mistet faktisk jobben, men selvfølgelig pga noe annet

Gammel 01-10-07, 22:40   #7
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har akkurat vært syk, samtidig som minsten var syk.
Var borte en hel uke. De første dagene slet jeg, hadde lungebetennelse, men resten av uka gikk greit.
Jeg har meget høy terskel for å be mannen være hjemme når jeg er syk.

Han ville nok bedt meg være hjemme ganske mye før.

Mannen er veldig hensynsfull og hadde blitt hjemme om det var nødvendig, men jeg må be om det selv.
Så var det det å gjøre det da...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:45   #8
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Om mannen er så syk at han er hjemme fra jobb, så er han som oftest ikke i stand til å ta seg av et sykt barn. Da ville jeg selvsagt ha vært hjemme. Det samme ville mannen om det var meg som var syk.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:50   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nesten så jeg føler for å si at jeg ikke skjønner spørsmålet. Jeg ville naturligvis vært hjemme om min mann var syk, for å ta meg av barnet mitt. Det samme ville min mann gjort om det var jeg som var syk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 15:16   #10
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer helt ann på hvor syk mannen var og hvem av guttene som var syke. Storebror klarer seg ganske godt selv, men trenger noen hjemme hos seg. De to minste hadde det vært værre med. Dersom ikke mannen var i stand til å ta seg av dem (skifte bleie, gi drikke osv.) ville jeg vært hjemme fra jobb og forventer det samme av mannen. Dette har dog aldri skjedd, men hadde vi hatt syke barn den gangen han hadde kyssesyke hadde jeg vært hjemme!!

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 15:42   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Det er så mange som sier dette. Jeg må bare bryte sammen og tilstå at jeg nok har vært hjemme fra jobb selv om jeg hadde kunnet ta meg av et barn. Smøre skiver og sette på video og sånn.

Det er forskjell på jobber da. Jeg sitter for eksmpel alene på et kontor og har mulighet for å bure meg inne helt alene og ikke treffe noen. For meg er det ikke noe problem å gå på jobb og hangle før jeg har blitt helt frisk igjen.

Jeg ser for meg at jeg hadde hatt mye lavere terskel for å holde meg hjemme hvis jeg for eksempel hadde jobbet i helsesektoren og hatt ansvar for pasienter som kunne bli smittet av meg, eller hvis jeg jobbet i skole eller barnehage der jobben både er vesentlig tyngre enn min og der veldig mange flere er garantert å bli smittet.

En god venninne jobber i barneskolen, og hun ble sykemeldt en uke fordi stemmen forsvant aldeles i en halsinfeksjon. Mye vits å være lærer for en tredjeklasse hvis man ikke kan si et ord til dem gjennom hele dagen, liksom. Jeg ville kunne utført min jobb helt uten stemme (i alle fall hvis jeg gjorde en avtale med sentralboret om å viderekoble alle telefoner), men det kunne ikke hun.

Det er forskjell på jobber. Sånn er det bare. Det betyr ikke at jeg har noen høyere arbeidsmoral enn min venninne. Det betyr bare at vi har ulike arbeidsoppgaver.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 15:45   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også tenker jeg på de jeg kjenner som jobber i helsesektoren (og for så vidt en del av dem som er i skoleverket), med den lave bemanningen som noen av dem jobber under, og da vet jeg at enkelte går på jobb til de stuper, siden alternativet er å la allerede overarbeidede kollegaer ta over eller la pasientene eller elevene lide.

Dårlig eksempel, med andre ord. Men i en ideell verden …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 14:05   #13
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klart jeg er hjemme.

Sånn er det hos oss også.

Siden mannen jobber turnus, har det skjedd en gang at han måtte være hjemme med Snuppa en ettermiddag mens jeg var syk, selv om Snuppa selv var frisk. Jeg kunne ikke ta meg av henne.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 14:32   #14
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Klart jeg er hjemme.

Enig med deg Mandarin. Hadde blitt hjemme.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:55   #15
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Det spørs hvor syk partneren er. Og om hvor gammelt barnet er. Er mannen kjempedårlig og har mer enn nok med seg selv, og barnet er lite, da ville jeg vært hjemme. Men jeg hadde spurt partneren min hva han mente. Det er jo han som må avgjøre om han er i stand til å ta seg av barnet eller ikke.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:57   #16
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Det spørs hvor syk partneren er. Og om hvor gammelt barnet er. Er mannen kjempedårlig og har mer enn nok med seg selv, og barnet er lite, da ville jeg vært hjemme. Men jeg hadde spurt partneren min hva han mente. Det er jo han som må avgjøre om han er i stand til å ta seg av barnet eller ikke.

Helt enig!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:57   #17
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde selvsagt blitt hjemme. Dersom mannen min ikke orker å gå på jobb, er han overhodet ikke i stand til å ta seg av et barn.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:05   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg hadde selvsagt blitt hjemme. Dersom mannen min ikke orker å gå på jobb, er han overhodet ikke i stand til å ta seg av et barn.

Signerer denne, det er ekstremt skjelden mannen er så syk at han må bli hjemme, og da kan han hvertfall ikke ta seg av barn.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:10   #19
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Enig, men det spørs såklart litt på hvor gammelt barnet er og hvor syke de er. Mine er 10 mnd og 5 år, så er mannen så syk at han ikke kan jobbe (det har ikke skjedd ofte) så er han definitivt for syk til å ta seg av dem.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:12   #20
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det har ennå ikke skjedd, men ja jeg hadde vært hjemme. Og jeg er i et yrke hvor de må leie inn vikar,men for meg kommer familien først.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.