|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Hvordan dekker du bordet?Lagde fiskekaker i brun saus igår, og da vi alle hadde satt oss ved bordet, tok jeg meg i å ønske meg større spisebord, slik at det blir bedre plass til pannene og gjerne større panner også. However, grønnsakene plassers alltid i fine serveringsskåler. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvordan dekker du bordet?Blir som regel panner, kasseroller og skåler. Bruker "fin servise" med tilbehør når vi har besøk og ved spes anledninger. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?
Kjøp deg oppvaskmaskin, livet er hvert fall for kort til å vaske opp for hånd. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Har maskin, men mente at det blir mer som må ryddes inn og ut av den (derav mer oppvask). |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Løs problemet med stilige kaseroller, det er min drøm |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Panner og kasseroller på bordet til hverdags, da spiser vi på kjøkkenet. Søndager og andre "spesielle" anledninger så er det fint i fat og skåler på spisebordet i spisestua. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
Sv: Hvordan dekker du bordet?Jeg dekker stort sett bordet med kjeler og stekepanne på hverdager, men jeg setter som regel grønnsaker/stuinger i skåler. Fin-serviset/bestikket bruker jeg kun til jul og spesielle anledninger. Synes det er litt greit å ha det til spesielle anledninger jeg, da blir det liksom litt mer høytidelig. Vil ikke innta julemiddagen på hverdagstallerkener.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan dekker du bordet?Når jeg lager middag så serveres den i panner.
|
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Lesser mat på fatene på benken. Ergo ingen panner og sånt på bordet. Til daglig, altså.
|
|
|
#11 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
|
|
|
|
#12 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvordan dekker du bordet?Vi bruker det peneste servicet til hverdags, og det er fat og kjeler litt om hverandre. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan dekker du bordet?Jeg pleier alltid å legge opp maten på tallerkener på kjøkkenet slik at vi slipper å ha masse fat og gryter på bordet. Nå er vi bare tre stykker og jeg vet sånn ca. hvor mye vi spiser.
|
|
|
#14 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvordan dekker du bordet?Jeg pynter lite når vi spiser :innser:
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Stort sett øser jeg på til oss på benken, men når gubbe er hjemme settes alt på bordet. Setter panner/gryter på til hverdags. Men vi har ofte lys på bordet- så det blir helt greit allikevel. |
|
|
|
#16 |
|
*_*
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Forsyner oss nesten alltid ved komfyren/på benken. På bordet er det dekkeservietter og levende lys. Men vi har jo bare en liten gubbe foreløbig da, og ingen som drar ned duker eller putter håret i lyset
|
|
|
|
#17 |
|
WF: BNBE
Sånn gjør vi det også. Da er bordet "rent", bortsett fra det vi bruker, og vannmugge og stearinlys. Jeg syns det er deilig å ikke ha så mye greier på bordet. Jeg forsyner meg og Snuppa, og så tar mannen resten. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan dekker du bordet?Vi har sjelden gryter stående på bordet - jeg synes det er så ukoselig! Som regel tar vi maten på fat eller i skåler. Jeg bryr meg ikke med hvor mye vi skitner ut, alt sammen går i oppvaskmaskinen likevel. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Vi har bare tallerkener, glass og bestikk på bordet (det er ikke plass til mer). Av og til en bolle med salat på bordet. Pannene står på ovnen eller kjøkkenbenken.
|
|
|
#20 |
|
Samme her |
|
|