Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du opplevd å bli mobbet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Flervalgspoll - Har du opplevd å bli mobbet?
Nei, jeg har aldri blitt mobbet. 43 34,13%
Nei, jeg har aldri blitt mobbet, men har mobbet selv 2 1,59%
Ja, jeg har blitt mobbet 53 42,06%
Ja, jeg har blitt mobbet og har mobbet selv 10 7,94%
På barneskolen 59 46,83%
På ungdomsskolen 41 32,54%
På videregående eller folkehøgskole 1 0,79%
På universitet/høgskole 1 0,79%
På jobb 8 6,35%
I forbindelse med lek utenfor skoletid, fritidsaktiviteter, idrett o.l. 19 15,08%
Annet 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 12:38   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Har du opplevd å bli mobbet?

Ja, har du det?

Være seg på barneskolen, fritidsaktiviteter (inkl. idrett), ungdomsskolen, videregående, høyere utdanning, i arbeidslivet osv?

Selv opplevde jeg noe jeg vel vil kalle "mild mobbing" på barneskolen. Mye gikk på utseende, jeg har rødt hår og fregner. Det ble en del regler knyttet til det. I tillegg opplevde jeg i (korte) perioder "utestengelse" av et par klassevenninner, men da var det alltid noen andre å være sammen med. Og andre ganger var jeg en av dem som var med på å stenge ute. Jentemiljøet i klassen gikk litt i bølger hvor man en periode var bestis med en eller to, for så å ikke være venner med dem, men noen helt andre for deretter å være bestiser igjen. Og da lusket vi på de vi ikke var bestiser med. Jo, også var det ei eldre jente som hadde en periode da jeg gikk i andre klasse som lugget meg inntil andre jenter i nabolaget sa i fra.

I barnehagen husker jeg en gutt som mobbet, men han var generelt slem mot alle. Dersom jeg ikke husker helt feil var han barnehjemsbarn, og hadde neppe hatt det så godt som liten. Jeg husker den dag i dag en episode hvor vi alle hadde badet nakne, løpt gjennom sprederen osv , men mens de andre gikk inn og begynte å kle på seg, badet jeg og ei til litt lenger. Da vi også ble sendt inn for å kle på oss måtte jeg på toalettet. Dermed var alle påkledd da jeg kom naken ut fra toalettet og jeg ble fryktelig flau og lei meg da "den slemme gutten" pekte på meg og sa noe ala: "Vi kan se tissen og rumpa di".

Det lille som var av mobbing for min del var altså ikke spesielt alvorlig, men det var jo selvfølgelig sårt da det skjedde.

Hvordan er det med dere andre?

Jeg kjenner jeg er mer opptatt av dette nå. Jeg lurer jo så på hvordan det vil gå med storebror når han begynner på skolen.

Sist redigert av ~TM~ : 25-10-07 kl 12:55. Årsak: retting av leifer
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.