|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Hvordan ser menyen ut på julaften?Hva blir hovedmåltidet for dere på julaften? Husk å få med alt tilbehør, gjerne hva dere drikker og har til dessert også. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Ribbe med rødkål,surkål og rodekål. Til drikke er det øl og akevitt hvis vi ikke skal kjøre.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Frokost: Dekker frokostbord med alt julepålegget og farmors fletteloff og selvsagt varm sjokolade med krem. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Jeg er vokst opp med kalkun, men det er mannen som insisterte på det som hovedrett julaften. Desserten er også fra min barndom, men jeg likte det ikke selv tidligere, det er igjenn mannen som har bestemt det. Som i mitt barndomhjem gjemmes en mandel oppi, med stor gris som mandelgave. Sist redigert av Maz : 28-10-07 kl 12:30. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Risgrøt med storfamilien venner og kjente i 12 tiden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
WF: BNBE
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Lang frokost med julepålegg, hjemmebakte rundstykker og horn. Lunsj på kjøkkenbenken mellom slagene, såvidt jeg husker. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Vi spiser pinnekjøtt med kålrabistappe, kokte poteter (enten mandel eller Ringerikspoteter) som hovedrett. |
|
|
|
#9 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Til middagen har vi ribbe med medisterkaker, medisterpølse, sossiser, potet, surkål, rødkål, gulrøtter, rosenkål og saus. Vi drikker juleøl/rødvin/brus/tomtenøl til maten (mannen vil ha en liten skvett akevitt attåt). Til dessert (dvs, den tar vi til kaffen etter pakkeåpningen) har vi riskrem med rødsaus.
|
|
|
#10 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
Re: Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?På morgenen er det frokost med godt pålegg og gjerne ferske rundstkker el.
|
|
|
#11 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Vanlig frokost, risengrynsgrøt til lunch og kalkun til julemiddag. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Pinnekjøtt av svin når jeg får tak i det, ellers av sau som vanlig. Tilbehør er poteter, kålrabistappe og rødkål. Pleier å ha iskake til dessert.
|
|
|
#13 |
|
"De"
|
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Vi har ikke noe spes om morgenen. VI spiser grøt til lunch de julaftene jeg ikke jobber.
|
|
|
#14 |
|
"De"
|
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Dessert, ja... Mannen elsker riskrem, så da blir det vel det. Muligens en ispinne til de små i tilfelle de ikke synes om riskrem.
|
|
|
#15 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Pinnekjøtt (røkt hos min familie, urøkt når vi er hos hans), kålerabistappe og gode poteter som tilbehør. Drikke er vin eller øl og akevitt til de som vil ha det, brus eller vann til resten. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Ribbe til middag - med potet, surkål, rødkål, rosenkål og saus (tror jeg det er)
|
|
|
#17 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Ribbe, medisterkaker og pølser. Rødkål og surkål, mannen må ha brun saus av et eller annet slag. Poteter, tyttebær, flatbrød og hjemmelagde lefser. Også multekrem og riskrem til dessert. Øl og akevitt til de som drikker det. Jeg vil ha mozell eller cola.
|
|
|
#18 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Ribbe, medisterkake, medisterpølse, rødkål, surkål, rosenkål, mandelpotet, ribbefett og saus er hovedretten. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?Jeg må ha pinnekjøtt med kålrabistappe. Det er lukta av pinnekjøtt som forteller meg at det er jul
|
|
|
#20 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ser menyen ut på julaften?
Siterer deg jeg... Samme menyen her ja |
|
|