Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pannekaker som middag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 21:48   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pannekaker som middag

....

Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 21:46.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:50   #2
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi har pannekaker med blåbærsyltetøy til middag av og til (eh ... ganske ofte når jeg tenker meg om, for det er det beste T. vet).

Gammel 04-11-07, 21:51   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset brukes pannekaker til middag innimellom. Da lages de på grovt mel og med raspet gulrot. De serveres med bær eller syltetøy (men guttungen spiser de helst au naturell).

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:50   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Når jeg var liten hadde vi først suppe og så pannekaker.

Vi spiser svært sjelden pannenkaker, toppen 2 ganger i året.

Gammel 04-11-07, 21:51   #5
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Når jeg var liten hadde vi først suppe og så pannekaker.

Det hadde vi også, men jeg liker ikke suppe så den droppes nå når jeg får bestemme selv.

Gammel 04-11-07, 21:50   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi steker vanlige pannekaker med sukker og syltetøy til middag ja, en gang i mellom.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:01   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Pannekaker er veldig vanlig til middag her oppe. ikke hos oss. For jeg liker det ikke.
Men steiker det av og til , for turbo elsker det. Men svigermor lager det ofte til han. Hun er snill, for hun vet jeg hater de hehe
Turbo bruker bare sukker på. Mann liker de best å ha stekt bacon inni.

Mamma brukte å ha pannekaker hjemme hos oss før. da med ertersuppe atmed.
Og hjemmelaget blåbærsyltetøy som pannekakefyll.

Har aldri fått servert pannekaker som dessert. Eller som "kake".
Vet de selger det på kafene, med sukker eller krem fyll.
:blir kvalm bare ved tanken:

Gammel 04-11-07, 22:04   #8
Left
Passiv

Standard

Vi også spiser pannekaker av og til -ungene elsker det. Med sukker på.
Jeg liker best blåbærsyltetøy. Spiser ertesuppe først, og så pannekaker.
Her på møre vet jeg flere som har kokte poteter til pannekakene, og bacon til.

Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:07   #9
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når vi steker pannekaker, så serveres de som middag. De spises med syltetøy, helst blåbær, eller sukker samt bacon. Jeg lager pannekakerøre helt uten sukker og av og til med litt grovt mel - i vaffelrøra har jeg alltid sukker. Dessuten har jeg smeltet smør i vaffelrøra og ikke i pannekakerøra. Vafler er dermed ikke middagsmat

Artig å se at det finnes så mange forskjellige varianter av pannekakemiddager

Gammel 04-11-07, 22:58   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er ikke vant med sukker verken i vaffel eller pannekakerøra, men smeltet smør har vi i begge deler.

Vafler uten sukker? Jeg lager vaflene så søte at de ikke trenger noe på. Og de er best nylagete og sprø!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:08   #11
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender, det blir kanskje annenhver måned eller noe slikt? Da har vi som regel suppe først. Og ja, den som ønsker det får sukker på.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:09   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må presiere at jeg ikke er ukjent med pannekaker som middagsmat, altså. De fleste jeg kjenner har pannekaker til middag av og til. Men jeg er ikke komfortabel med det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 23:25   #13
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Hver tirsdag i oppveksten min hadde vi pannekaker til middag. Da var det med sukker/blåbærsyltetøy på og en sjelden gang bacon.

Vi spiser fremdeles pannekaker til middag, men det går lang tid mellom hver gang.

Gammel 04-11-07, 23:30   #14
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker forresten to stekepanner når jeg lager pannekaker, ellers blir jeg jo aldri ferdig.

Gammel 05-11-07, 04:22   #15
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Vi spiser det kanskje en gang i måneden. Gutta med hjemmelagt blåbærsyltetøy, mens jeg må ha sukker og sitron på.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 09:44   #16
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har også pannekaker til middag innimellom. Kanskje en gang i måneden. Jeg og mini med blåbærsyltetøy, min bedre halvdel med sukker og sitron.

I oppveksten var jeg vant til suppe først, men det har vi sløyfet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 00:25   #17
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan godt ta en pannekake eller tre med blåbær eller bacon til middag. Sønnen min er veldig glad i pannekake med bacon. Helt grei middag en gang imellom. Jeg er vant med pannekake og suppe til middag, men dropper gjerne suppa (iallefall hvis det er snakk om posesuppe). Jeg underviser i Mat & helse og i følge mine elever er pannekaker helt vanlig middagsmat...

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 12:30   #18
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Grunnen til at jeg gjør pannekakene sunnere er at jeg syns de smaker mye bedre da.

Gammel 06-11-07, 12:44   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Grunnen til at jeg gjør pannekakene sunnere er at jeg syns de smaker mye bedre da.

Slik er det her også. Vaflene også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:50   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ca en gang i måneden (når mannen finner det for godt) lager han fleskepannekaker med bacon. Jeg bruker syltetøy til fordi jeg er en søtmons.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.