|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Haster: Hva kan man gjøre med hardt brunsukker?Er det noe man kan gjøre med brunt sukker (demerarasukker) som har ligget i åpnet pose og blitt steinhardt, for å få det noenlunde mykt igjen? Varme det, mikrobølge det, ha vann i det eller noe annet? (Helst noe raskt, siden jeg egentlig trenger det omtrent nå.
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Haster: Hva kan man gjøre med hardt brunsukker?
Pakke det godt inn og bruke hammer kanskje? :kreativ: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ute på tur
|
Sv: Haster: Hva kan man gjøre med hardt brunsukker?Jeg lurer på om ikke mamma brukte å putte en brødskive på toppen, så sugde sukkeret fuktigheten ut av brødet og ble mykt igjen? Men jeg aner ikke hvor lang tid det tar...
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Haster: Hva kan man gjøre med hardt brunsukker?Noe med fuktighet høres rimelig ut, ja.
|
|
|
#5 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haster: Hva kan man gjøre med hardt brunsukker?Noe med å legge sukkeret i en liten bolle og stramme et fuktig håndkle eller noe over. Tror jeg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haster: Hva kan man gjøre med hardt brunsukker?Eller så husker jeg jo at i mine yngre, fattige og tobakkrøykende dager puttet appelsinskall i rulletobakken dersom den var blitt tørr. Funket fint det! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haster: Hva kan man gjøre med hardt brunsukker?Ja jeg leste hva man kunne gjøre for å få det HELT fint igjen og det funket faktisk veldig bra. Desverre er det så mange år siden og jeg husker det faktisk ikke. :hjelpsom:
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haster: Hva kan man gjøre med hardt brunsukker?Sukkeret kan like gjerne ha blitt hardt pga. fuktighet og ikke pga. tørking (smeltet litt i kantene, så har fuktpåvirkningen avtatt og sukkeret har krystallert igjen). Jeg ville heller gått for hammermetoden for å pulverisere det.
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: Haster: Hva kan man gjøre med hardt brunsukker?
Den metoden har jeg brukt flere ganger (
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|