Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan ble du fridd til?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 00:25   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har alltid sagt at om min mann absolutt skal fri til meg så får han finne en orginal vri på det. Jeg finner stadig historier han ikke kan toppe - så jeg forblir nok ugift .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 00:27   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Fridd? Vet ikke helt om man kan kalle det er frieri, men min mann sa "skal vi gå på Kvadrat og se på forlovelsesringer"? Jeg sa JAA, vi gikk og kjøpte et fint par og satte dem på i bilen på vei hjem.

Akkurat slik jeg vil ha det, jeg takler ikke romantisk dill. :brekke seg:

Gammel 25-11-07, 00:31   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg sa; Nå synes jeg at det er på tide at vi gifter oss. Ok, sa han. Det er 12 år siden vi giftet oss.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 00:32   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det må nok en livbåt til for mitt vedkommende kjenner jeg. Eller i fallskjerm ut et styrtende fly? Det hadde vært noe *drømme*

Gammel 25-11-07, 11:59   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg sa; Nå synes jeg at det er på tide at vi gifter oss. Ok, sa han.

Samme her.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 00:32   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kravstore kjerring.

Gammel 25-11-07, 00:33   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Mannen min ble litt grønn i ansiktet da jeg viste han avisartikkelen i hovedinnlegget. Skjønner ikke hvorfor?

Gammel 25-11-07, 00:34   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Mannen min ble litt grønn i ansiktet da jeg viste han avisartikkelen i hovedinnlegget. Skjønner ikke hvorfor?

Ahh.. sjøsyk, selvfølgelig. Jeg får skynde meg å fortelle han at fallskjerm og styrtende fly er en grei erstatning. *snill*

Gammel 25-11-07, 00:33   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sykkeltur i Nordmarka. Mann på kne, med ringer og magnumflaske med eplecider i sekken sin. Samt snikfotograf i buskene - jeg fikk se bildene da vi giftet oss. Veldig hyggelig.

(Litt skummelt med de bildene da, det er åtte år siden nå, og jeg har enda ikke sett filmen fotografen tok...)

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 10:11   #10
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Samt snikfotograf i buskene - jeg fikk se bildene da vi giftet oss. Veldig hyggelig.

(Litt skummelt med de bildene da, det er åtte år siden nå, og jeg har enda ikke sett filmen fotografen tok...)

Øh, hvordan feiret dere egentlig forlovelsen, hvis de bildene er så skumle?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 14:32   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Øh, hvordan feiret dere egentlig forlovelsen, hvis de bildene er så skumle?

Så spennende var det ikke - det var eplecider, engangsgrill og pølser.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 15:24   #12
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Vi var forlovet i 6 år før vi giftet oss. Han car 17 år gammel da han fridde. Han gikk ned på kne, tok på meg en ring og så spurte han om jeg ville gifte meg med han. Så 6 år senere giftet vi oss. Ikke noe kjemperomantisk, men det viktigste er jo at vi er sammen.

Når vi snakker om romantikk, så skal vi til Vegas neste år.
Konen til svigerfar fyller 60 år da, og hun får en overraskelsestur til Vegas med fornyelse av ekteskapsløftene i et "wedding chappel". Hun vet ingenting, men jeg er sikker på at hun blir kjempeglad. Det synes jeg er veldig romantisk.
De har da vært gift i 20 år.

Gammel 25-11-07, 00:44   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker ikke. Jeg var ung og dum og nesten nykonfirmert. Tror ikke det var noe voldsom romantikk. :brekker seg sammen med Iset:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 00:47   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Det er jo ikke romantikk jeg vil ha - men dramatikk.

Forøvrig ville sikkert svigermor meldt seg frivillig til å kapre og styrte et fly hvis det kunne garantere at vi giftet oss.

Gammel 25-11-07, 00:59   #15
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har jo snart rukket å bli tredve og ugift og kan jo bare si at terskelen for at jeg sier ja til noen er skyhøy. Jeg blir jo særere og særere. Bud en burde være å finne en jeg liker såpass at jeg går med på å treffe han til en date nummer to.
Så frieri og bryllup er helt hinsides å tenke på.

Sist redigert av Pastill : 25-11-07 kl 02:48.
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 01:08   #16
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Ikke noe romantisk her i gården heller (brekker meg sammen med Iset og Liven)

Vi ble rett å slett bare enige om at det var på tide å forlove oss.
Dette var i 1998.. å vi er fremdeles "bare" forlovet

Gammel 25-11-07, 01:05   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble ikke fridd til. Møtte mannen i mai 1996, og ei novembernatt samme år hvisket jeg i mørket: "Kanskje vi sku forlov oss?" Det var han helt med på. Vi var begge 19 år. Når så folk spurte om når vi skulle gifte oss, så svarte vi: "Når vi é ferdig utdanna og har fått jobb". Giftet oss dermed juli 2003. Da var vi ferdig utdanna og hadde fått oss jobb.

Sist redigert av Dronningen : 26-11-07 kl 11:20.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 02:47   #18
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Jeg ble ikke fridd til. Møtte mannen i mai 2006, og ei novembernatt samme år hvisket jeg i mørket: "Kanskje vi sku forlov oss?" Det var han helt med på. Vi var begge 19 år. Når så folk spurte om når vi skulle gifte oss, så svarte vi: "Når vi é ferdig utdanna og har fått jobb". Giftet oss dermed juli 2003. Da var vi ferdig utdanna og hadde fått oss jobb.

Jøss.. traff du han i 2006 og forlovet deg i 2003?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 11:20   #19
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jøss.. traff du han i 2006 og forlovet deg i 2003?

Ups. Sånn er det med tidsregning. Men mente 1996 da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 14:14   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, ikke noe frieri her heller. Etter 7 år som folovet ble plutselig mannen min med på at det å gifte seg ikke var så dumt allikevel. Det var en vårnatt i 2002 og jeg begynte å grine av glede. Vi giftet oss en måndte senere, tre dager etter at vi oppdaget at nr.2 var på vei

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.