|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Bilsete for "store" barnLillen er 3 1/2 år og snart for lang for bilsetet sitt (9-18 kg). Vi har derfor tenkt å kjøpe nytt sete til henne, og lat som jeg er lurer jeg på om noen vet hvilke sete(r) som kom best ut i test (slik at jeg slipper å finne det ut på egenhånd)? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Bilsete for "store" barnVi har kjøpt beltestoler/pute m. rygg til våre to. JC fikk vel sitt da han var 3,5, tror jeg. Etter å ha lett litt rundt endte vi opp med Britax (kid?). Mener de har kommet godt ut av det i tester, men husker ikke helt nå. Setene er lette å feste, og ungene sitter godt. JC, som ofte sover i bilen har veldig god hodestøtte der. HE er seks år nå, og er fremdeles veldig fornøyd med å sitte i sete. Veldig greit at han synes setet er fint nok til ikke å forsøke å krangle seg til å bruke bare pute. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete for "store" barn
Vi har også 2 av denne typen Britax Kid plus. Kjempegode seter. Guttungen på snart 8,5 år sitter ennå i setet, og spør overhodet ikke om å sitte på puten vi også har til gjester.
|
|
|
#6 |
|
Kidding, right?
|
Det har vi til 6-åringen også, i den ene bilen! Veldig fornøyd med det. Hun satt på pute før, men så tok jeg til fornuft og selv om hun ble litt snurt fordi hun måtte tilbake i "babystol" så godtok hun det. Koppholderne er geniale til rusk og rask og hemmeligheter - hun glemmer ofte hva hun har lagt der og så er det overraskelse og gledelig gjensyn neste gang hun bruker det
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Sv: Bilsete for "store" barnBritax rømer kid PLUS. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
heimføing
|
Sv: Bilsete for "store" barnDytter opp denne, da vi lurer på å kjøpe nytt sete til Pip, straks fire år. Ganske tungvint å komme seg inn og ut av Graco Cosmic-setet som vi bruker nå. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette har vi også, og det er helt supert. Veldig gode sidebeskyttelser..
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Bilsete for "store" barnAnbefaler også Britax Kid. Begge mine har disse setene, og jeg er kjempefornøyd. Siden de er hengsla i leddet mellom puta og ryggen føyer de seg fint etter setet uansett hvilken bil de står i, og i tillegg er jeg godt fornøyd med at de også har hvilestilling - en "dings" i ryggen som dras ut sånn at setedelen dyttes litt lenger fram og det blir større vinkel mellom putta og ryggen. I tillegg er side- og spesielt hodestøtta veldig gode.
|
|
|
#14 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Bilsete for "store" barnVi har Britax kid i den ene bilen, og Recaro (husker ikke hva den heter, men den med høytalere i hodestøtten) i den andre. Jenta vår sover absolutt best i Britax-stolen. I Recarostolen blir hodet hengende fremover. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete for "store" barnOda har Recaro start. Dyrt, men vi er veldig fornøgd, og ho skal jo brukde det nokre år. Dette setet har aluminiumsramme, i motsetning til dei fleste som har plastramme. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Bilsete for "store" barnRecaro Start vokser med barnet også; (jeg tenker snuppa får det når hun blir over 4 år) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
heimføing
|
Sv: Re: Sv: Bilsete for "store" barnNå har jeg endelig vært og funnet sete, det ble Recaro Start. Har ikke prøvd det "ordentlig" enda, men får vel rapport i ettermiddag når pappa har henta Pip i barnehagen. Ho har mast lenge etter nytt sete, stakkars, så håper ho liker det.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Re: Sv: Bilsete for "store" barn
Vi kjøpte dette nettop pga hvilestillingen og sidestøtten. Aliminiumsrammen var selvsagt også et element. De integrerte høytalerene er heller ikke å forakte når en hører Lotta i Bråkmakergata for 37 gang på rappen... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Bilsete for "store" barn
Vi var ute og se på sete idag. Jeg lurte litt på dette med høytalerne. Skal man bare plugge inn en walkman e.l. ?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|