Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Navn - og mellomnavn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du et fornavn/mellomnavn du aldri bruker?
Ja. Det er kun mor, far og tante Olga på Toten som bruker det. 18 18,00%
Ja, og jeg har febrilsk forsøkt å slette det i folkeregisteret. 6 6,00%
Nei, jeg er den heldige vinner av kun ett navn. 59 59,00%
Nei, men jeg har alltid drømt om å ha flere navn. 17 17,00%
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-07, 21:32   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Navn - og mellomnavn

Hva tenker du når du ser andre med samme navn som deg? Og - har du et mellomnavn/fornavn du aldri bruker?

Gammel 28-11-07, 21:32   #2
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn - og mellomnavn

Har ikke opplevd det enda. Men det kommer vel en dag. Blir sikkert rart.
Jeg har ikke mellomnavn.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 21:33   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skjer så ofte at jeg ikke reagerer i det hele tatt. :A4-navn: Og jeg har et fornavn nr. 2 som jeg bare bruker i skrift.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 21:33   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ja det var virkelig rette personen til å spørre

Det er sjelden jeg ser andre med mitt navn (enda det ikke er så uvanlig) - men når jeg ser at andre kaller barna sine "mitt" navn synes jeg det er fint. Jeg har ingen hemmelige navn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 21:34   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer ikke til å oppleve å møte noen med nøyaktig samme navn som meg - dvs. fornavn og etternavn. Jeg har ikke mellomnavn.

Jeg har aldri likt fornavnet mitt, så hver gang jeg møter ei jente med samme navn, tenker jeg i mitt stille sinn: "stakkars..."

Gammel 28-11-07, 21:35   #6
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er vant til at andre heter det samme som meg. En av mine nærmeste venner heter også det samme.

Jeg har et mellomnavn jeg aldri bruker. Tror det er bare en gammel venninne fra barneskolen som kaller meg det.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 21:36   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Hva tenker du når du ser andre med samme navn som deg? Og - har du et mellomnavn/fornavn du aldri bruker?

Da tenker jeg stort sett "Å, hun må være født på slutten av søttitallet".

(Har et ti-på topp-navn fra 1977)

Jeg har bare ett fornavn og ett etternavn, så jeg bruker begge.

Det har i senere tid kommet meg for øre at navnet mitt gjerne blir sett på som et "vestkantnavn" og assosieres med dukkeaktige piker med lyse krøller, V-halsgenser og perleøredobber, og har humret litt av det, da jeg aldri har kunnet identifisere meg med det.

Gammel 28-11-07, 21:37   #8
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Har aldri opplevd at andre har samme navn, men to jeg har truffet har navn som ligner veldig. Hun ene er her på FP.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 21:40   #9
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Kan ikke stemme i denne undersøkelsen.

Gammel 28-11-07, 21:41   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Bare ett navn på meg.

Gammel 28-11-07, 21:41   #11
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Kan ikke stemme i denne undersøkelsen.

Ikke? Hva mangler? Kanskje du ikke har en tante Olga på Toten.

Gammel 28-11-07, 21:42   #12
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Jeg synes det er rart når nyfødte barn får "mitt" navn. Jeg er ikke vant til å dele det med så mange.

Og ja, jeg har et fornavn jeg ikke liker spesielt godt. Ikke så dårlig at jeg vil slette det, men nok til at jeg aldri bruker det og ikke lyder det.

Gammel 28-11-07, 21:45   #13
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er oppkalt etter min bestemor så de jeg møter med samme navn som meg er enten gamle damer eller små jenter. Jeg har mellomnavn også. Har møtt noen med nesten samme navnekombinasjon, men de fleste har e-ending på første navnet, ikke a-ending som jeg har.

Navnet er jo liksom mitt da, så jeg synes det er litt rart å møte noen med samme navn, men det rareste er når jeg ser navnet mitt i en dødsannonse eller på en gravstein.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 21:46   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk tildelt et fornavn som jeg aldri brukte. Dette ble fjernet da jeg giftet meg.

Mannen tok mitt etternavn, og så tok vi begge hans etternavn som mellomnavn.

Så nå har jeg 3 navn som jeg faktisk bruker.

Gammel 28-11-07, 21:50   #15
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Å møte noen med samme fornavn som meg skjer forholdsvis ofte. Det syns jeg bare er artig. Jeg er så heldig at jeg har kun et fornavn og et etternavnt og kunne ikke tenke meg å bytte på noe for tradisjonens skyld eller noe slikt. Podene våre har, som oss kun et fornavn og et etternavn hver. Og ingen mellomnavn på noen av oss fem.

Hvis jeg derimot skulle møte en med både samme fornavn og samme etternavn som meg kjenner jeg at jeg kunne blitt litt fornærmet , det er liksom bare mitt. (Og så vidt jeg vet er det bare en til i Norge som heter det samme, men hun er et mellomnavn også, heldigvis)

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 21:50   #16
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et mellomnavn som aldri brukes IRL, men begynner å bli så vant med det nå siden det er det jeg heter på nettet og mange jeg har vært på treff med bruker det. Alle jentene i vår familie har mellomnavn, så det blir på en måte et familienavn fra min side (vi har to å velge mellom, så jentene mine har hvert sitt).

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 21:51   #17
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg har 2 navn og bruker begge to. Før, når jeg traff på mennesker med det samme navnet så brukte jeg å tenke: stakkars, så uheldig du var da....særlig hvis det var barn. Men nå synes jeg faktisk ikke at det er så ille

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 22:15   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så heldig å være utstyrt med et fornavn som var uhyre sjeldent i 1973.

Gammel 28-11-07, 22:16   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid drømt om å ha to navn. Derfor har ungene mine fått to istedet. *muligens slem mor*

Gammel 28-11-07, 22:17   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har alltid drømt om å ha to navn. Derfor har ungene mine fått to istedet. *muligens slem mor*

Fysøren du er dårligmorTM asså, som lever ut drømmene dine gjennom ungene!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.