|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Helt vanlig
|
Hvem skal ha barna om dere dør?Er dette noe dere har diskutert rundt om i de tusen hjem. Jeg synes dette er et viktig spørsmål så vi har snakket om det her. Vi har tre alternative hjem som vi mener vil sørge godt for barna våre dersom vi skulle dø fra dem.
|
|
|
#2 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørAldri tatt stilling til, men jeg ser det som innlysende at mine foreldre hadde tatt ansvar.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørSnipa, jeg mener å huske fra en tidligere diskusjon at det er sjelden besteforeldre får omsorgen dersom begge foreldrene dør. Men det kommer sikkert litt an på hvor gamle de er - er dine foreldre forholdsvis unge?
|
|
|
#4 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørHadde svigers i tankene med at de er\var unge, en nå er det jo bare svigermor igjen.
|
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørHuff, dette er kjempevanskelig. Jeg har mange flotte mennesker - både i familien og i vennegjengen, men jeg er kritisk hønemor og anser iallefall de i familien som "uegnet" for mine gullgutter
|
|
|
#7 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørVi har ikke diskutert dette inngående, men tror min søster ville fått ansvaret (med hjelp fra foreldrene mine). Grunnen er at søsteren min bor på samme sted som oss, dermed kunne ungene fortsette å vokse opp i sitt nærmiljø. Ser dog ikke bort fra at mine foreldre hadde flyttet hit hvis vi skulle falle bort.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørNår pappen til barna mine døde for noen år siden tenkte jeg mye på dette, og vurderte også å lage en skriftlig erklæring rundt det. Da hadde det blitt broren min og kona som hadde vært aktuelle - jeg snakket med dem om det også. |
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørUbehagelig, men viktig tema. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Originala
|
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørVi har snakket med to vennepar angående dette, og ytret ønske om at de avgjør hvem av dem som ville vært best i stand til å ta vare på barna våre dersom situasjonen hadde oppstått. Rettere sagt: Vi spurte da vi kun hadde Lillemor. Derfor burde vi kanskje presisere overfor dem at vårt høyeste ønske i et slikt tilfelle ville vært at barna fikk bo sammen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørJeg har snakket med søsteren min om dette, siden det er den familien jeg føler har mest til felles med vår, og det stedet minstegutten ville blitt best ivaretatt om noe så tragisk skulle skje. Både hun og mannen har sagt ja til det. (Ja, mannen hennes var så entusiastisk til å adoptere ham, at han ble nesten litt skuffet da flyet vårt ikke datt ned...) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Opp og ned
|
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørDæ, vi skal da ikke dø sammtidig vel...
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørMine foreldre som ikke er så altfor gamle, eller min søster. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørJeg har alltid tenkt at søsteren min her i Norge ville komme til å overta de 2 yngste. De 2 eldste har en annen pappa, så de ville jo flytte til han. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørJeg blir dårlig bare av å tenke på det! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Sv: Hvem skal ha barna om dere dør
Synes ikke du er morbid, men jeg synes det er noe som er unødvendig å tenke på. Siden ting forandrer seg blir det vanskelig å vite hvem som skulle ta seg av ungene våre. Søsteren min er en god kandidat nå, men hun blir kanskje ikke boende i Norge. Svigerinnen min er også en flott person, men når vi er døde har hun kanskje ikke anledning. Jeg satser på at overformynderiet klarer dette utmerket på egenhånd.
|
|
|
#20 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvem skal ha barna om dere dørVi har pratet om det, og de skal da til mamma og pappa. Skrevet det ned har vi og. De er ikke supergamle liksom, 53 og 57 år.... Noen andre i slekten vil jeg ikek skal ha dem... Tror
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|