Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Et lite spørsmål (musikk/grupper)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-08, 17:28   #1
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Blunk

Et lite spørsmål (musikk/grupper)

Hva liker dere av musikk/grupper og hva liker dere ikke?

Jeg er en stor hard rock fan , men kan også høre på andre ting som puddelrock og pop.

Gruppene jeg liker å høre på er:
Iron Maiden
Whitesnake
Manowar
Metallica
Def Leppard
Bon Jovi
Antrax
Mötley Crüe
osv

Det jeg styrer lang unna er danseband, blir faktisk dårlig når samboer setter på yndlings musikken hans. Veldig ulik musikk smak ja.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 17:33   #2
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et lite spørsmål.

Jeg legger til

Deep Purple
Queen
Genesis

Gammel 29-02-08, 17:38   #3
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Eagles
Chris Rea
Nazareth
Rolling stones
Reo Speedwagon
Diving for pearls
Hush

:gammel:

Gammel 29-02-08, 17:38   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg høyrer på det aller meste, men er spesielt svak for Tori Amos, Ane Brun, Pearl Jam, Killers, Lisa Loeb og Alanis Morisette.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 17:38   #5
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg legger til

Deep Purple
Queen
Genesis

Gammel 29-02-08, 17:43   #6
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Føyer meg til listene deres og legger til:

Pink Floyd
Type O negative
Godsmack
Metallica, metallica, metallica.
Pearl Jam
My chemical romance

Musikk jeg ikke liker er sånn "my boobs are ok" type hjernedød musikk, samt dansband. Jeg får direkte vondt av sanger som "rosa helikopter, den der krokodillesangen og crazy frog" .
Egentlig så er jeg ganske liberal og altetende overfor hva musikk jeg KAN høre på, men er veldig snever og selektiv på hva jeg ønsker å høre på.

Gammel 29-02-08, 17:55   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et lite spørsmål

Jeg ser at Maiden og jeg kunne hatt det svært, svært festlig sammen over stereoanlegget, det er i alle fall det første som slår meg.
Det eneste på den listen jeg kan styre meg for er Manowar...

Ja, jeg føler at "min" sjanger definitivt er hardrock/glam/sleaze/puddelrock.
Type 0 Negative har blitt spilt mye her i heime, Nine Inch Nails og Tool likeså.
Led Zeppelin og Pink Floyd er jo klassikere man ikke kommer utenom.

Fish, eksvokalisten i Marilion, har gitt ut en hel haug med svært, svært gode soloplater, de hører jeg også mye på.

Prog er også digg: Ayreon, Dream Theater, Pain of Salvation, Coheed & Cambria, alle disse er hyppig spilt.

KISS er et av de virkelig store favorittbandene mine, ved siden av Europe - jeg har alle soloplatene til Joey Tempest og alle utgivelsene til Europe som band - og Guns'N'Roses (vel og merke den amle sorten, nå for tiden er det bare Velvet Revolver som minner om fordums Guns).

Men jeg kan høre på mye annet rart også, jeg har en diger samling plater med 50- og 60tallslåter som jeg kan hvert ord av.

Musicals er aldri feil, jeg var 15 år og kunne hele Chess utenat.
Og få meg ikke til å begynne på Grease...

I tillegg har jeg en underlig og for noen uforståelig forkjærlighet for listepop fra 80-tallet - jeg har faktisk hele tre plater med en viss herremann ved navn Glenn Medeiros...

Eh, ja.
Jeg tror jeg i det hele tatt er veldig altetende, jeg.

Gammel 29-02-08, 18:00   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh!

Jeg :

Jimi Hendrix
Metallica
En del Stones
En del Beatles
Jokke
Raga
Green Day (jadda, jeg hørte på de før American Idiot også.)
Nirvana
Janis Joplin
Nick Cave
Beethoven
John Legend
Velvet Revolver

+ mye ymse som jeg ikke husker nå. Joh, Kaizers, selvfølgelig. Egentlig er jeg happy så lenge det er noen dyktige gitarister på gang.

Jeg unngår tyggispop, tretten-på-dusinetpop, puppepop, boyband, danseband og sånt noe.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 18:01   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Country-, Rock and Roll og Heavy Metal-fan.

Gammel 29-02-08, 18:09   #10
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er stort sett altetende innen musikk, men styrer gjerne unna danseband.
Kan ikke ramse opp alt jeg liker, men favorittene er Madrugada, Dum Dum Boys og Eminem.

Gammel 29-02-08, 18:09   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsket Bon Jovi da jeg var fjortis. Selvfølgelig forelsket i Jon Bon Jovi, og neimen tror jeg ikke han så rett på meg på en konsert…helt sikkert.
Jeg er ganske altetende, men jeg er ikke på hard rock eller puddelrock-stien nå, men alt som er melodiøst, fine refreng liker jeg. Elsker å danse til 70-talls discomusikk, hadde en periode der jeg elsket 50-tallsrock. Hører på alt fra Eric Clapton, Gitarkameratene, Amy Winehouse, Madrugada, Amy McDonald, Natalie Nordnes, Di Derre, Abba, Elvis, Beatles, Madcon, Grease, Barbara Streisand, kommers popmusikk, god blues og country og alt mulig egentlig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 18:44   #12
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Country-, Rock and Roll og Heavy Metal-fan.

Og 1001-1002-1003.

Gammel 29-02-08, 18:45   #13
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg elsket Bon Jovi da jeg var fjortis. Selvfølgelig forelsket i Jon Bon Jovi, og neimen tror jeg ikke han så rett på meg på en konsert…helt sikkert.
Jeg er ganske altetende, men jeg er ikke på hard rock eller puddelrock-stien nå, men alt som er melodiøst, fine refreng liker jeg. Elsker å danse til 70-talls discomusikk, hadde en periode der jeg elsket 50-tallsrock. Hører på alt fra Eric Clapton, Gitarkameratene, Amy Winehouse, Madrugada, Amy McDonald, Natalie Nordnes, Di Derre, Abba, Elvis, Beatles, Madcon, Grease, Barbara Streisand, kommers popmusikk, god blues og country og alt mulig egentlig.

Her var det mye å dulte på!

Gammel 29-02-08, 19:41   #14
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg ser at Maiden og jeg kunne hatt det svært, svært festlig sammen over stereoanlegget, det er i alle fall det første som slår meg.
Det eneste på den listen jeg kan styre meg for er Manowar...

KISS glemte jeg å legge til i listen. Husker en gang storebror min hadde vært i utlandet, han kom hjem med en vinylplate med KISS. Husker ikke hva den heter, men den ble spilt mye på den gamle platespilleren til moren min. *mimre mimre*

Syns noe av Guano Apes er bra.

Gammel 29-02-08, 19:43   #15
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Meat Loaf
Alan Parsons Project
Deep Purple
Beatles
Hans Petter Hansen
Abba
Filmmusikk
Musicals (Chess og Jesus Christ Superstar kunne jeg utenat)
En del opera
og mye av det som spilles i radioen til enhver tid (P1).

Det jeg ikke liker å høre på er danseband, køntri og eksperimentell jazz.

Gammel 29-02-08, 19:48   #16
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg elsket Bon Jovi da jeg var fjortis. Selvfølgelig forelsket i Jon Bon Jovi, og neimen tror jeg ikke han så rett på meg på en

Og jeg er sikker på at Bruce Dickinson i Iron Maiden pekte på meg sist konsert jeg var på. Satt på skuldrene til broen min.

Gammel 29-02-08, 20:00   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er overbevist om at alle kommende Metallicalåter er inspirert av meg, de _må_ jo ha sett meg der jeg sto i baren, bak disken, på Valle Hovin.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:19   #18
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Å gud ja - jeg glemte jo å legge til Lisa Ekdahl, Tre Små Kinesere, Eagles, Kajsa-Stina Åkerstrøm, Nordman, Hedningarna og 70-talls disco...

Gammel 29-02-08, 20:27   #19
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Jeg innser at jeg har en svært variert smak...

Gammel 29-02-08, 20:47   #20
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine favoritter:
Tracy Chapman
Carole King
Kent
Minor Majority
The Smiths
The Cure
Bob Dylan
Bob Marley
Leohnard Cohen
Eels
U2
Muse
Nirvana
Queens of the stoneage
Dum Dum Boys
Jokke
De Lillos
Raga Rockers
CC Cowboys
Maria Solheim
Madrugada
My midnight creeps
Nick Cave
Bruce Springsteen
The strokes

Med andre ord - variert.

Jeg takler ikke dansebandmusikk og har dårlig tålmodighet med visse typer samtidsmusikk.

Mamma til to skjønne jenter.

Sist redigert av Mandino : 01-03-08 kl 00:03.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
musikk, smak

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.