Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er du distré/glemsk?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-08, 23:17   #1
Left
Passiv

Standard

Er du distré/glemsk?

Har det gitt seg morsomme utslag? (eller kanskje litt mindre morsomme?)

Jeg husker spes. en gang for noen år siden. Jeg var på besøk hos en venninne som var innlagt på sykehuset. Hun er astmatiker, og ba meg gi beskjed til mannen hennes, som skulle komme litt senere, om at han måtte ta med astmasprayen hennes.
Ja, klart jeg kunne det.
Kjørte bortom der de bodde etter besøket, og traff mannen.
"Beskjed til deg fra XXX"
"Du måtte huske å ta med..." Og der stoppa det, og jeg var ikke kar om å komme på hva søren det var han skulle ta med. Følte meg som en dust!
"Du skulle ta med noe, men jeg husker ikke hva det var"!

Han måtte ringe opp på sykehuset, for i hjernen min var det et sort, tomt hull.
Den der har jeg fått høre noen ganger etterpå.

Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 23:28   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du distre/glemsk?

Ekstremt distre og glemsk, men ikke i stand til å huske noen episoder, men det sier vel seg selv at jeg ikke er, iom at jeg er ekstremt distre og glemsk .

Gammel 05-05-08, 23:45   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke som jeg kan huske.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 23:48   #4
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Du husket i det minste at du skulle huske noe da

Gammel 05-05-08, 23:51   #5
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke glemsk, jeg er bare ikke spesielt opptatt av detaljer.

Gammel 05-05-08, 23:52   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg er ikke glemsk, jeg er bare ikke spesielt opptatt av detaljer.

Uvesentlige sådan.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 23:54   #7
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Uvesentlige sådan.

Det sier seg selv. De fleste detaljer er det.

Gammel 06-05-08, 00:00   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er skikkelig glemsk, jeg husker utallige ting jeg har glemt.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 00:05   #9
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg er skikkelig glemsk, jeg husker utallige ting jeg har glemt.

Det var selvfølgelig ingen detaljer. Bare viktige ting.

Gammel 06-05-08, 00:33   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom på skolen i januar kun i ført singlet under jakken (hadde altså glemt genser).
Måtte pent gå å kjøpe meg en.
Setter ofte i gang med prosjekter som ikke gjennomføres pga avbrudd og påfølgende glemsomhet (husker ikke hva jeg drev med). Mamma irriterer seg over dette har jeg merket.

Kan fortsette i det uendelige egentlig... Har dager hvor jeg er helt bortevekk.

Sist redigert av Joika : 06-05-08 kl 08:10.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 00:40   #11
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Husker da jeg fikk eldstejenta så var jeg innom butikken for å kjøpe bleier og noen småting. kommer til kassen legger småtingene opp og betaler for dem og går ut, da jeg kommer ut så ser jeg bleiepakka som har hengt på armen min hele tiden, den hadde jeg jo ikke betalt for, så jeg går inn å sier i fra og betaler da, er glad for at jeg oppdaget det selv så de slapp å si i fra.
Samme dag hadde mannen min vært innom butikken her og handlet en god del før han skal hente oss på sykehuset, han betaler og går ut igjen uten å pakke varene, reiser på sykehuset og henter oss, da han kommer innom butikken senere så var varene ferdig pakket til han
Da jeg tenker på hvor distre vi var akkurat på den tiden så var det kanskje ikke så rart at svigermor ringte å sa at vi måtte ikke glemme igjen ungen på butikken da.

Gammel 06-05-08, 04:28   #12
Bonzai
Superaktiv

Bonzai sin avatar

Medlem siden: May 2008
Bonzai er litt kulBonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Mannen påstår at jeg er det, men ikke av det jeg kan huske.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 07:59   #13
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det går noen rykter om at jeg er glemsk. Jeg kan ikke helt skjønne hva de mener. Jeg kan ikke huske at det en noe jeg har glemt.

Gammel 06-05-08, 08:13   #14
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Har alltid vært veldig distré, og nå har jeg jaggu begynt å bli glemsk også! JEg skylder på dårlig nattesøvn.
En gang på videregående fikk jeg tilbake en naturfagprøve: Alt var feil, inkludert stavemåten av mitt eget navn. Til mitt forsvar hadde jeg lest på feil kaptiell til prøven (distré), men det med navnet har jeg ingen god forklaring på ...

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 09:10   #15
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Pakker ut av handleposene i beste Albert Åbergs pappa-stil: isen i kjøkkenskapet, suppepose i kjøleskapet.. Her om dagen fant jeg en pakke bind plassert sammen med hermetikken, det så en smule malplassert ut.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 09:14   #16
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har levd i en tykk tåke siden jeg ble gravid, jeg. (Med storesøster altså...)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:37   #17
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært ekstremt distré og glemsk fra jeg var liten.
Jeg er den som kom til skolen uten ransel og/eller gymbag, eller hjem fra skolen uten samme, som til stadighet må ringe hittegodskontorer for å lokalisere saker og ting, jeg har ved en anledning glemt svigermors hund utenfor kiosken, jeg glemmer varene i butikken etter å ha betalt,jeg har glemt en pose i et oppbevaringsskap på Oslo S og måtte betale to døgns overleie - det er litt slitsomt altså.
Til mitt forsvar kan jeg si at jeg tydeligvis er astrologisk belastet: Jeg leste et sted at Væren har så mye kreativt på gang inne i hodet sitt til enhver tid at hun rett og slett ikke har tid til å bry seg med trivialiteter.

Gammel 06-05-08, 12:56   #18
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Dessverre ja.

Jeg har fosset forbi barnehagen og glemt at minstemann skulle leveres. Kom ikke på det før jeg hørte fra baksetet: "Mamma, du gjemte å leveje meg!"

Jeg har parkert bilen, gått inn på butikken, og etter 10 minutter kommet på at jeg hadde jo med meg et barn :løperutipanikk: Heldigvis satt guttungen blid og fornøyd og pratet med seg selv, han hadde ikke lagt merke til at jeg hadde gått engang han.

I tillegg en hel mange andre mer eller mindre pinlige episoder.

Gammel 06-05-08, 13:04   #19
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er veldig glemsk og distre. Mannen min har for lengst sluttet å la seg stresse opp at av at jeg flyr rundt som gal her hjemme når jeg ikke finner lommeboka mi (og jeg blir irritert over at han ikke skjønner at det er alvor denne gangen).
Jeg vet det har oppstått noen snedige episoder på grunn av det, men jeg husker det ikke i farta.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 13:19   #20
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke så veldig sånn egenglig.

Det verste, som jeg kan huske, var da Jonas var 3 mnd. og jeg glemte han igjen i en klesbutikk.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.