|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fjott
|
Tørket frukt og sukkerJeg sitter på lesesalen i utallige timer for tiden og MÅ ha noe som gir meg energi. Tenkte at en pose tørket frukt kanskje var bedre enn mye annent tull jeg kan finne på å stappe i meg.
|
|
|
#3 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørket frukt og sukkerSpe på med nøtter, så får du fett og proteiner, pluss at du kanskje spiser litt mindre av frukten. Tørket frukt er mer eller mindre bare sukker, men det inneholder i det minste ikke merkelige tilsetningsstoffer og farge og fjas. Du kan godt si at det er sunt hvis du vil, vi trenger jo litt sukker også.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Tørket frukt og sukkerDe fleste sortene er i hvert fall tilsatt sukker, tror jeg. De nøtte- og fruktblandingene, der inneholder frukten 60% tilsatt sukker.
|
|
|
#10 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørket frukt og sukkerPå Easy Life-kurset fikk vi beskjed om at tørket frukt var rene sukkerbomben (spesielt aprikos), så det skulle vi holde oss langt unna. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørket frukt og sukkerPå livets skole lærte jeg at en pose tørkede aprikoser delt på meg og mannen gir elendig inneklima
|
|
|
#13 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Tørket frukt og sukkerVi tørker frukten selv og slipper dermed problemet med tilsatt sukker. Tørket mango, kiwi, pære, eple, banan etc. er kjempegodt. Vi har en egen frukttørker, men det lar seg sikkert også gjøre på rist i ovnen, ved lav temperatur og døren på gløtt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørket frukt og sukker
|
|
|
#18 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørket frukt og sukkerHar et barn med diabetes i bhg der jeg jobber, og foreldrene sa at tørket frukt var rene sukkerbomben, ja! Ser at det også er nevnt tidligere i tråden.
|
|
|
|
#19 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørket frukt og sukker
|
|
|
#20 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Tørket frukt og sukkerPå den tørkede kokosen sto det ikke sukker i innholdsdeklarasjonen, men herreguuud for ei kaloribombe! 668 kcal/100 g! Det er jo en halv gang mer enn sjokolade!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|