Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor sunt er egentlig Farris?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-06, 23:51   #1
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor sunt er egentlig Farris?

I forhold til vanlig brus og sånt?
Er det så sunt som jeg innbiller meg at det er?

Gammel 06-11-06, 23:53   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor sunt er egentlig Farris?

Farris er så utrolig godt at det neppe kan være sunt...

Jeg spurte legen min da jeg gikk gravid med Storebror, for jeg er "farrisoholiker" , om jeg kunne drikke dette under svangerskapet -
jeg tenkte på salt og slikt.

Legen bare lo av meg og sa at han aldri hadde hørt noen tenke slik før... så det kan ikke være så ille farlig... får en håpe...

Gammel 07-11-06, 08:06   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er vel lite tilsetningstoffer i Farris så den burde være sunn å drikke.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:13   #4
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er ikke sunt for tennene å gå å små drikke farris hele dagen. Pga kullsyren og smakstilsettningen.
Spes pga smakstilsettningen. Like mye syre i det som brus,jus osv.

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 10:20   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det kommer vel an på om du drikker Farris istedenfor brus: veldig sunt! Eller om det er i stedenfor vann: litt for salt. Nå tenker jeg på vanlig Farris uten smak. Bris har jo smakstilsetting og noe søtstoff, men igjen tror jeg det er sunnere enn brus og litt mindre sunt enn vann.

Det store mengdene ville jeg erstattet med vann.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 10:25   #6
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Det er ikke sunt for tennene å gå å små drikke farris hele dagen. Pga kullsyren og smakstilsettningen.
Spes pga smakstilsettningen. Like mye syre i det som brus,jus osv.

Har tannlegen din sagt det?
Min sier at Farris ikke finnes skadelig for tennen i det hele tatt.
Det er da ingen smakstilsetninger i blå farris?

Gammel 07-11-06, 12:40   #7
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Blå farris er vel bare kullsyre i?

Gammel 07-11-06, 12:48   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Bris har jo smakstilsetting og noe søtstoff, men igjen tror jeg det er sunnere enn brus og litt mindre sunt enn vann.

Bris har ikke søtstoff, det er Farris Pluss som har det. Bris har bare "naturlig aroma" i tillegg til kullsyre.

Gammel 07-11-06, 12:50   #9
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kolsyre er velskadeleg for tennene i store mengder, er det ikkje

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 14:30   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Har tannlegen din sagt det?
Min sier at Farris ikke finnes skadelig for tennen i det hele tatt.

Tannlegen som jeg er i praksis til sier det, lærer min sier det[hun er tannpleier]
[går vk2 tannhelsesekretær]

Nei jeg mente ikke den blå men de med smakstilsettninger.
Samme gjeller sånn vann med smak

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 19:30   #11
grevlingfar
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2012
grevlingfar har et hav av muligheter foran seg
Standard

farris er fullt av salt og dermed kjempeusunt. et unormalt høyt inntak kan føre til nyresten

grevlingfar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 19:43   #12
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Vanlig farris inneholder såpass med salt at det ikke bør være eneste drikke, iallefall. Kullsyren utgjør en viss fare for syreskader på tennene, men det er ikke like ille som brus, juice og slikt, ettersom det inneholder andre syrer også, og sukker, selvsagt.

Gammel 13-03-12, 20:07   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel tråd, men svarer lell: jeg får masse vann i kroppen av farris og lignende, så for MEG er det ikke bra, i hvert fall.

Gammel 13-03-12, 20:11   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Gammel tråd, men svarer lell: jeg får masse vann i kroppen av farris og lignende, så for MEG er det ikke bra, i hvert fall.

gådd, eldgammel tråd, jo. så ikke det, sorry

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.