|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Vi har fått lagt nytt tak på huset, og i den forbindelse har vinduene våre blitt svarte og grimete og fulle av skitt.
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Du må vaske med såpe, og trolig flere ganger. Jeg synes Jifs vaskemiddel for vinduer tar brukbart på møkkete vinduer.
Det ville jeg bare gjort på utsiden. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Du kan spyle vekk det verste med høytrykkspyler, og så vaske godt med såpevann og så spyle en gang til. |
|
|
|
#8 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Du kan bruke zalo og salmiakk i første runde, så du får av det meste. Så ville jeg spart Jif Vindusvask til siste finish bare.
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Hva bør jeg tørke av med for å unngå skjolder og striper?
|
|
|
#10 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nal og mikrofiberklut funker bra.
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Nei, det er ikke sprayversjonen jeg mener. Den duger bare på vinduer som er nesten rene i utgangspunktet. (For eksempel for å ta vekk fingermerker fra ellers rene vinduer.)
Bruk nal og gni med avispapir til slutt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Du har fått mange gode tips! Og så skal du prise deg lykkelig for at du ikke har fått det inn i huset. Det fikk jeg. I mitt nyvaskede hus, som ble vasket av meg, som var gravid med vond, vond bekkenløsning. Gjett om jeg ble hysterisk da jeg kom hjem fra stranden og trakket inn i gangen? Jeg ble svart under bena.
|
|
|
#15 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Jo, vi fikk litt av det inn i huset før vi skjønte at vi burde lukke vinduene.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Den JIF-bøtta har jeg også, og pusset vinduer til visning. Men jeg syntes faktisk vinduene ble VERRE!? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#18 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Dagens avispapir kan gjøre vondt verre på vinduer. Den typen trykksverte som brukes nå lager merker.
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?O, lykke.
|
|
|
#20 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan vaske ekstremt skitne vinduer?Den JIF-bøtta er et kupp. Jeg fikk den i bursdagsgave av mannen for etpar år siden. Det går strålende å vaske vinduer og det blir ikke en skjolde med nal. Kjempefin.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|