Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 19:09   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?

Splitterny dress, så jeg må jo vaske den riktig for at impregneringen skal vare.

Jeg vet jeg ikke skal bruke skyllemiddel, men hvilket vaskemiddel er best? Omo Ultra? Color? Bare vann? (Den er bare sølete)

Skal jeg impregnere den etterpå?

Gammel 14-11-06, 19:10   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?

Til våre dresser bruker jeg kun vaskemiddel som er beregnet på yttertøy. Fås kjøpt på sporten.

Gammel 14-11-06, 19:11   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Kanskje Milo er tingen? (Alt som tåler vann tåler Milo? ) Jeg bruker alltid det hvis jeg er litt usikker.

Men nå har jeg absolutt ingen erfaring med Troll dresser da. (Men er det ikke ullfor i den?)

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:46   #4
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pleier å bruke Milo. Ser ut til at det har fngert bra på de to dressene vi har.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:41   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Lurer på om jeg bare tar en kjapp skyllings i vann denne gangen, og så kjøper jeg spesialvaskemiddel. Takk for svar!

Gammel 15-11-06, 13:03   #6
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøvde å bruke milo men da ble ikke dressene rene. Nå bruker jeg, vet ikke? Husker ikke vilket vaskemiddel jeg bruker. Skal sjekke etterpå. :gårdetannåværesåglemsk:

Gammel 15-11-06, 13:15   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker foret og ytterdressen hver for seg. Milo til foret og vanlig vaskemiddel til ytterdressen. (Men kanskje jeg burde investere i yttertøyvaskemiddel?)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 13:20   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker også ullforet i Milo og ytterdressen med vanlig vaskepulver (OMO Color). Men det kan godt hende det er bedre å bruke spesialvaskemiddel. Jeg har også en Troll sitronsåpe som er bra til å forbehandle vanskelige flekker med, den er grei å ha når dressen er lyseblå og gutten sølete. Det er vel ingen sånne dresser som skal være nødvendig å impregnere hver gang?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 13:24   #9
Svaggen
Aktiv

Svaggen sin avatar

Svaggen er litt kul
Standard

http://trollcompany.no/parkdress/stell/
Fant denne siden da jeg lette etter Troll sitronsåpe. Noen som vet omTroll sitronsåpe selges overalt hvor dressen selges?

(ikke meningen å kuppe tråden, altså... )

Gammel 15-11-06, 13:52   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasket poden sin Trolldress i går, vanlig vask med Omo Color. Etterpå ble den tørketromlet, men var fortsatt ikke i nærheten av å være vannavstøtende. Så da ble den vasket med spesialvaskemiddel for ytterklær og så tørketromlet, og da var det mye bedre.

Neste gang skal jeg prøve å stryke den litt, kanskje det blir bedre da?

Gammel 15-11-06, 13:56   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Den skal tromles, altså?

:Må få handlet tørketrommel snart:

Gammel 15-11-06, 14:14   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tromles eller strykes, poenget er at den kan/skal varmebehandles for at impregneringen skal funke.

Gammel 15-11-06, 15:17   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den skal tromles, altså?

:Må få handlet tørketrommel snart:

Gravid tobarnsmamma, også har du ikke tørketrommel?! :tullerdumednisselue:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 15:51   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg velger å ikke varmebehandle, hvertfall ikke i trommel. Reimadressene skal jo ikke engang i tørkeskap. Den er nå like vanntett selv etter 3-4 vask uten varnebehandling.

Gammel 15-11-06, 15:54   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Gravid tobarnsmamma, også har du ikke tørketrommel?! :tullerdumednisselue:

Huset vårt er hjemsøkt. Den røyk etter at vaskemaskinen og fryseren røyk, et par takklekkasjer, etc. Jeg har bare ikke orket runden til hvitevarebutikkene.

:lat:

(Det er mannen som henger opp klesvask, forresten...)

Gammel 15-11-06, 16:09   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg velger å ikke varmebehandle, hvertfall ikke i trommel. Reimadressene skal jo ikke engang i tørkeskap. Den er nå like vanntett selv etter 3-4 vask uten varnebehandling.

De fleste membraner har en egen måte de skal behandles på. Reimatec'et i dressene til Mathias skal ikke varmebehandles, mens Dermizax'en i mine Bergansplagg bør strykes på lav varme en gang i blant for å beholde de vann/vindtette og pustende egenskapene.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.