|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?Splitterny dress, så jeg må jo vaske den riktig for at impregneringen skal vare.
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?Til våre dresser bruker jeg kun vaskemiddel som er beregnet på yttertøy. Fås kjøpt på sporten.
|
|
|
#3 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?Kanskje Milo er tingen? (Alt som tåler vann tåler Milo? ) Jeg bruker alltid det hvis jeg er litt usikker. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?Jeg pleier å bruke Milo. Ser ut til at det har fngert bra på de to dressene vi har. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?Hm. Lurer på om jeg bare tar en kjapp skyllings i vann denne gangen, og så kjøper jeg spesialvaskemiddel. Takk for svar!
|
|
|
#6 |
|
superbruker
|
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?Jeg prøvde å bruke milo men da ble ikke dressene rene. Nå bruker jeg, vet ikke? Husker ikke vilket vaskemiddel jeg bruker. Skal sjekke etterpå. :gårdetannåværesåglemsk:
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?Jeg vasker også ullforet i Milo og ytterdressen med vanlig vaskepulver (OMO Color). Men det kan godt hende det er bedre å bruke spesialvaskemiddel. Jeg har også en Troll sitronsåpe som er bra til å forbehandle vanskelige flekker med, den er grei å ha når dressen er lyseblå og gutten sølete. Det er vel ingen sånne dresser som skal være nødvendig å impregnere hver gang? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?http://trollcompany.no/parkdress/stell/
|
|
|
#10 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?Jeg vasket poden sin Trolldress i går, vanlig vask med Omo Color. Etterpå ble den tørketromlet, men var fortsatt ikke i nærheten av å være vannavstøtende. Så da ble den vasket med spesialvaskemiddel for ytterklær og så tørketromlet, og da var det mye bedre.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?Den skal tromles, altså?
|
|
|
#12 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?Tromles eller strykes, poenget er at den kan/skal varmebehandles for at impregneringen skal funke.
|
|
|
#14 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?Jeg velger å ikke varmebehandle, hvertfall ikke i trommel. Reimadressene skal jo ikke engang i tørkeskap. Den er nå like vanntett selv etter 3-4 vask uten varnebehandling.
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?
Huset vårt er hjemsøkt. Den røyk etter at vaskemaskinen og fryseren røyk, et par takklekkasjer, etc. Jeg har bare ikke orket runden til hvitevarebutikkene.
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilket vaskemiddel til Troll-dressen?
De fleste membraner har en egen måte de skal behandles på. Reimatec'et i dressene til Mathias skal ikke varmebehandles, mens Dermizax'en i mine Bergansplagg bør strykes på lav varme en gang i blant for å beholde de vann/vindtette og pustende egenskapene.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|