Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp meg å velge!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 22:01   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Rødme

Hjelp meg å velge!

Jeg har kjøpt meg en splitter ny OTH tvillingvogn med alle de nye finessene og er superfornøyd. Til bagene hadde jeg tenkt å kjøpe en liten Ticket2Heaven dunpose, da det er få som passer i de små tvillingbagene. I dag kom de nye Voksi Urban posene i butikken og de er jo såå lekre! Jeg fikk prøve en i en liten bag ala OTH og det ser ut til at det kan gå. Mulig jeg kan ta ut madrassen fordi bunnen er så tykk. Nå ble jeg så i tvil. Velger jeg Voksi Urban har jeg en pose for hele vognperioden da den er 90 cm og kan utvides til 122 cm. Den er varm og god og kjempefin i brunt. Meeeen, T2H posen er lyseblå og passer nok bedre til den brune sportsdelen. Den er nok litt mindre også og kan kanskje brukes lengere i bagen? Den nye OTHen har tilnærmet flat liggestilling så det er ingen krise om vi må gå over til den før enn vi hadde tenkt altså. T2H posen må nok byttes ut om et år eller så for da blir den for kort. Det var ikke så mange farger som passer både til den brune sportsdelen og blå bagene. Blir det kjedelig med brunt/brunt? Det var en nydelig brunfarge.

Sånn. Puh! Er det noen som kan hjelpe meg å velge?

Gammel 14-08-08, 22:04   #2
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å velge!

Her er Voksi Urban:

Sitat:

Voksi Urban er en deililg og varm vinterpose-laget i ull og dun. Posen er i tre deler. En underdel, og to overdeler i to lengder for lang brukstid. Underdelen er i ull som er meget isolerende i kulden, og overdelene er i 90% dun og 10% fjær. Posen har antiskli i ryggen og hull til sele. Den søte pingvinputen er avtagbar. Kan åpnes i fotenden. Posen leveres i en tøff bag. Posen er 90 cm lang og kan forlenges til 122 cm. Lang brukstid med andre ord! Posen har hull til fempunktssele og frontstykket kan taes helt av.

Sist redigert av MissS : 17-08-08 kl 13:07.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:05   #3
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

.........

Gammel 14-08-08, 22:06   #4
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

.....

Gammel 14-08-08, 22:09   #5
Kneazle
Passiv

Standard

Du må nok kjøpe begge.
T2H passer best nå (Voksien blir sikkert litt for stor, det skal jo være plass til en baby oppi der også), og Voksien blir perfekt til neste år. :hjelpsom:

Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:09   #6
Kneazle
Passiv

Standard

Sååå lekker vogn, da!

Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:11   #7
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde nok gått for en Voksi Urban, så slipper du å kjøpe flere poser. Spesielt om det er veldig kaldt på vinteren der du bor. Jeg har hatt et utall vognposer, og selvom jeg har irritert meg grønn på den "digre" voksiposen (altså, den vanlige typen) har jeg angret hver gang jeg har solgt en voksi. TTH synes jeg var en grei overgangspose, men ikke varm nok midt på vinteren til barn som sover ute i vogna.

Har egentlig veldig lyst på en urban, bare for å prøve den , men så er minstejenta 4 år og bruker hverken vogn eller pose .

Brunt/brunt er jo ganske sikkert...jeg ville ikke syntes det var kjedelig iallefall.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:12   #8
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Må du ha brun Voksi da?

Gammel 14-08-08, 22:13   #9
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Du må nok kjøpe begge.
T2H passer best nå (Voksien blir sikkert litt for stor, det skal jo være plass til en baby oppi der også), og Voksien blir perfekt til neste år. :hjelpsom:

Ja, det hjalp virkelig!

Gammel 14-08-08, 22:14   #10
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Må du ha brun Voksi da?

De hadde svart, grå, brun og turkis. Svart og grå er så kjedelig og den turkise passer ikke i bagen da den er isblå. Da er vel egentlig det bare brun igjen.

Gammel 14-08-08, 22:16   #11
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ser den finnes i oransje. Det er jo lekkert til isblått, men blir det feil til den brune? Du har vel tid til å skaffe den andre steder evt på nettet?

Gammel 14-08-08, 22:17   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Lekker vogn ja.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:17   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har tvillinger og tvillingvogn. Jeg tror nok du kommer til å kaste ut baggene mye tidligere enn du ville gjort med en enling uansett -baggene er veldig små. Jeg tror ikke du får plass til både barn og voksi, så da må du nok finne en annen løsning enn pose den perioden du bruker bagger. Det blir nok ikke mange månedene.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:17   #14
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Ja, det hjalp virkelig!

Seriøst: Hvis du tror du får plass til Voksien i bagen, så ville jeg valgt den. Brunt og brunt blir lekkert, ikke kjedelig.

Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:17   #15
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Jeg hadde nok gått for en Voksi Urban, så slipper du å kjøpe flere poser. Spesielt om det er veldig kaldt på vinteren der du bor. Jeg har hatt et utall vognposer, og selvom jeg har irritert meg grønn på den "digre" voksiposen (altså, den vanlige typen) har jeg angret hver gang jeg har solgt en voksi. TTH synes jeg var en grei overgangspose, men ikke varm nok midt på vinteren til barn som sover ute i vogna.

Har egentlig veldig lyst på en urban, bare for å prøve den , men så er minstejenta 4 år og bruker hverken vogn eller pose .

Brunt/brunt er jo ganske sikkert...jeg ville ikke syntes det var kjedelig iallefall.

Ja, med den posen tror jeg virkelig ikke jeg trenger å tenke på om babyene er varme nok. Den virker kjempegod. Og da har jeg den hele vognperioden. Men jeg blir jo ikke klok på meg selv!

Gammel 14-08-08, 22:21   #16
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg ser den finnes i oransje. Det er jo lekkert til isblått, men blir det feil til den brune? Du har vel tid til å skaffe den andre steder evt på nettet?

Den orange er veldig knall. Hadde den vært mer pumpkin så. Den brune har jeg ikke sett på nett, men kan hende den kommer etterhvert. Den er jo helt ny overalt nå. De hadde akkurat pakket den opp fra eskene da jeg kom.

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg har tvillinger og tvillingvogn. Jeg tror nok du kommer til å kaste ut baggene mye tidligere enn du ville gjort med en enling uansett -baggene er veldig små. Jeg tror ikke du får plass til både barn og voksi, så da må du nok finne en annen løsning enn pose den perioden du bruker bagger. Det blir nok ikke mange månedene.

Ja, jeg er redd for det. Og må de over i sportsdelen er jeg redd for at T2H posene blir litt for tynne. I bagene kan jeg til nøds bruke lammeskinn og dundyne + lokk. Tror nok det blir godt og varmt det også. Har kjøpt ullfleecedresser til de også.

Gammel 14-08-08, 22:21   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Blir ikke brunt veldig fint i de isblå baggene da? Det synes jeg, i alle fall!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:22   #18
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Nå har jeg ikke erfaring med de posene du nevner, men aldri i verden om noen av de posene jeg har sett rundt omkring hadde fått plass i OTH-baggene våre MED ungene oppi.

Vi brukte lammeskinn i bunnen (og opp på sidene) av baggene, og dyne (og lokk) over ungene.
De var aldri kalde, og før vinteren var omme, måtte jeg bytte ut lammeskinnene med Mor Signe tepper pga plassmangel.

Vel og merke var ungene ca 3.3 og 3.7 da de ble født, og det er jo ganske godt over snittet for tvillinger. De ble født i oktober 07, og vi måtte gi opp baggene før påsken i år.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:22   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den baggen er veldig smal, så jeg ville gått for TTH. Evt jeg ville kjøpt buggymummy.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:22   #20
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Knall oransje og brunt blir fint det. Kjøp voksien.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.