Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kvalitet my ass! Runde 2 (Gant)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 09:37   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kvalitet my ass! Runde 2 (Gant)

Hva ER det med meg og sømmer som ryker, egentlig?

Noen husker kanskje min frustrasjon over Katvigkjolen til storesøster i sommer. Vel, nå er det på'n igjen, men denne gangen er det Gantbuksen min.

I taxfreebutikken på englandsbåten hadde de halv pris på alle klær, og jeg fant Den Perfekte Buksen. Den satt fint over rumpa, var slankende, kledelig farge, perfekt lengde, ja rett og slett Den Perfekte Buksen. Lykken var fullkommen da den lå i posen, kjøpt og betalt.

Jeg kommer hjem, og i dag tidlig skulle jeg prøve buksen på sammen med en topp, og vise for mannen hva jeg hadde tenkt å ha på meg i barnedåp på søndag. "Eh.. Det er et hull der." sier han, og peker på låret mitt. Joda, sømmen har sprukket!

Siden den er kjøpt på en englandsbåt som nå ikke går lengre, så har jeg jo heller ikke mulighet til å bytte den. Hurral.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 09:51   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvalitet my ass! Runde 2 *Gant denne gang*

Kjedelig. Du kan ikke sy den? Jeg vet at det ikke blir det samme men kanskje verdt et forsøk. Eller kontakte Gant sentralt og forklare problemet?

Gammel 02-09-08, 09:53   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal spørre mormor om hun kan sy den, men hun får nok ikke gjort det før søndag. Jeg som skulle ha på meg lekkerbuksa mi.

Gammel 02-09-08, 11:34   #4
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sååå surt!

Gammel 02-09-08, 12:56   #5
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det stort hull da? Nål og tråd? Teip?

Kjipt uansett. Jeg ville tatt kontakt med en lokal forhandler, kanskje du møter litt velvilje der. :

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 19:47   #6
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forstår godt din frustrasjon, det er ikke lett å finne den perfekte bukse.

Gammel 02-09-08, 21:27   #7
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er ikke at merkeklær nødvendigvis er synonymt med bra kvalitet. Billige kjede-klær er heller ikke alltid synonymt med dårlig kvalitet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:36   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Det er ikke det at det står Gant i linningen som gjør meg så frustrert, men det faktum at det var Den Perfekte Buksen. Jeg sliter veldig med å finne bukser som sitter fint på meg, og som ikke klemmer for mye her og der. Enten ser det fæle ut i rumpa, eller så får jeg en gigamagevalk. Men denne var bare helt perfekt.

Gammel 02-09-08, 21:37   #9
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Husker det ble gjort en kvalitetstest på olabukser for noen år siden (fargeekthet, slitestyrke, sømmer etc). Levi's kom ut midt i laget, Marlboro var under norm, Diesel ble slaktet, og overlegen vinner var McGordon (den gang typisk 199,-).

Gammel 02-09-08, 21:39   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Irriterende, men hvis det bare er en søm som har gått opp så er det jo en enkel sak å fikse. Du kan jo sy det for hånd sånn midlertidig, hvis du ikke har symaskin?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:40   #11
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Signerer Joika!

Gammel 02-09-08, 21:40   #12
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Husker det ble gjort en kvalitetstest på olabukser for noen år siden (fargeekthet, slitestyrke, sømmer etc). Levi's kom ut midt i laget, Marlboro var under norm, Diesel ble slaktet, og overlegen vinner var McGordon (den gang typisk 199,-).

Kan du lime inn dette i Den Store Shoppetråden # 397?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:41   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Men dette var ikke jeans, det var en penbukse. Og jeg finner aldri penbukser som sitter bra.

Men jeg skal se om ikke mormor kan trylle litt med symaskinen sin. Eller mamma.

Gammel 02-09-08, 21:41   #14
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Signerer Joika!

Ta bilde av henne når du er ferdig (bruk den største sprittusjen du finner).

Gammel 02-09-08, 21:55   #15
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta bilde av henne når du er ferdig (bruk den største sprittusjen du finner).

Går greit ja. Er ikke redd for tusj heller.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:30   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk ikke svart på meldingen siden mobilen er sperret.
Fy fader så kjiiipt!! Been there, done that. Når man endelig har funnet DET plagget. Nei, dette var ikke noe gøy altså!
Svigermor kan sikkert redde den altså, om hun har tid (dama har jo TO jobber).

Hva skal JEG ha på meg i dåpen på søndag da? :angst:

Gammel 02-09-08, 22:40   #17
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Ja, nåde dere om dere ikke tar dere fantastisk ut i MIN sønn sin dåp.

Eventuelt er det viktigste at dere er der og hjelper meg og overleve dagen.

Gammel 02-09-08, 22:44   #18
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så kjipt!

Håper du får fikset den før dåpen.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:49   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Ja, nåde dere om dere ikke tar dere fantastisk ut i MIN sønn sin dåp.

Eventuelt er det viktigste at dere er der og hjelper meg og overleve dagen.

Tsk tsk, vi tar oss ALLTID fantastisk ut. Og så stiller vi med kaker og gullglis. Jeg gleder meg til å lage den ostekaken, håper jeg får den til helt perfekt! :litt mer angst:
Lurer på om jeg skal ha hele valnøtter i den, og pynte den med svisker.

Gammel 02-09-08, 23:00   #20
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Skal jeg snurte over at dere tre liksom har blitt smeltet helt sammen nå eller?
*lissomsnurter over hele tråden til Lee*

Forresten Lee, utrolig kjipt med den buksa! Håper du klarer å få fikset den på en grei måte.
Som nødløsning så funker gaffa for en dag altså, med mindre buksen er veldig stram.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.