Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Avsporing: Av oppskrifter jeg har funnet på FP

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-08, 16:08   #1
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Tommel opp

Avsporing: Av oppskrifter jeg har funnet på FP

I går lagde jeg LilleLeos mexicanske rekegryte for første gang - NAM! Den ble litt i sterkeste laget for ungene, men sambo og jeg elsket den. Takk, LilleLeo.

I dag bakte jeg Nennes rundstykker - også det for første gang. Og de er knallgode. Takk også til Nenne.

Og til kaffen ble det amerikanske muffins som Monsoon har foreslått: med hvit sjokolade og bringebær - også det en suksess (som vanlig). Så Monsoon må også takkes.

Ikke nok med det - i morgen skal vi ha en av Mims tomatsuppr, og så blir det (Glittechicks?) parmesankylling på tirsdag - en skikkelig FP-uke når det gjelder mat. For et fint forum dette er.

Gammel 07-09-08, 16:13   #2
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Av oppskrifter jeg har funnet på FP

Jøss! Må si du har svingt deg ved grytene. Her var det masse speende.

Lille Leos mexicanske rekegryte har jeg også store planer om å lage en dag. Er bare ikke kommet så langt enda.

Gammel 07-09-08, 16:42   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Lille Leos mexicanske rekegryte har jeg også store planer om å lage en dag. Er bare ikke kommet så langt enda.

Anbefales på det varmeste. Den ble en helt annen smaksopplevelse enn det vi vanligvis spiser, også så godt! Neste gang skal jeg være litt mer gjerrig på chilli og cayennepepper, så vil kanskje barna like det også.

Gammel 07-09-08, 16:48   #4
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Rekegryta må prøves!

Har planer om å lage Nennesrundstykker til barseltreff på onsdag.

I dag har jeg laget grove vafler for første gang, med en oppskrift fra Stellebord som jeg fant i denne tråden:http://www.foreldreportalen.no/forum...t=grove+vafler

Nam!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 13:58   #5
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal ha LilleLeos rekegryte i helga, og bare tanken på det gjør meg i godt humør!

Gammel 26-09-08, 14:01   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi får teste ut LilleLeos rekegryte i løpet av helga. Snuppa liker IKKE reker, men er bortreist.

Av oppskrifter jeg har funnet på FP så synes jeg Isets Snickerskake er helt fantastisk. Jeg må bare slutte å lage den før jeg eser ut som en ballong.

Gammel 26-09-08, 17:54   #7
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Siden sist har jeg også bakt Isets oreo cream cheese brownies - de var en stor suksess hos både store og små. Når det gjelder parmesankyllingen og tomatsuppa, så var vi voksne svært fornøyde, men barna ikke helt begeistret. Synd å si, men de foretrekker posetomatsuppe slik de får den i barnehagen framfor hjemmelaget (og jeg har prøvd mange varianter).

Gammel 29-09-08, 21:52   #8
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Parmesankyllingen har slått meget godt an begge ganger vi har servert det til gjester. Men barna har ikke vært fullt så interessert.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 21:54   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parmesankyllingen er helt fantastisk. En ordentlig gjenganger her i huset.

Gammel 29-09-08, 22:05   #10
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor finner jeg rekegryta?

Gammel 29-09-08, 22:13   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ligger i Irma sin kokebok her på forumet. Bare søk på "rekegryte".

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.