|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Gaver til tvillingerJeg er tante til tvillinger. De er under året, men nå nærmer julen seg. For å i år SKAL jeg være tidlig ute.
![]() |
![]() |
#2 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver til tvillingerErfaringsmessig så er det veldig avhengig av hva foreldrene tenker. Jeg syns selv at det at de får Lego og Duplo og liknende leker sammen er helt glimrende. Det er ting de bruker sammen, og fordelen er at da går det an å legge mer i gaven enn om man skal kjøpe to mindre ting. Så lenge du styrer unna ting som det blir krangel om dersom man bare har en, så syns jeg selv at det er uproblematisk å kjøpe felles gave. Særlig når de er så små. Jentene mine er fire og et halvt, og nå ville de nok syns det var litt stusselig å få veldig mange gaver felles.
![]() |
#3 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Gaver til tvillingerSlapp helt av - i år bryr de seg ikke døyten!
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gaver til tvillingerForeldrene har gjort det klart at begge skal få hver sin gave. Det har jeg forståelse for. Men det er jo fullt mulig å kjøpe to pakker med duplo som senere blandes; det var en god ide.
![]() |
![]() |
#5 |
madmanized
![]() Sv: Gaver til tvillinger
Mulig jeg misforsto HI her, men tenkte bare automatisk at det var to gaver som var utgangspunktet. Én gave kan fungere greit når det er typ Lego/Duplo- - i hvert fall når de er små - men min erfaring på det området er at det nok er best med en gave til hver. :kranglesky:
![]() |
![]() |
#6 |
nygift
|
![]() Sv: Gaver til tvillingerJeg har tvillinger, jeg synes de skal få hver sin gave.
![]() |
#7 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver til tvillingerJeg husker at jeg og mine 2 brødre fikk fellesgave: En stor eske med brettspill. Det ble litt krangling om hvem som skulle åpne den.
![]() |
#8 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gaver til tvillinger
Jeg innser at det var jeg som leste HI litt fort.
![]() |
#10 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver til tvillingerDa kusina til mannen fikk tvillinger, ga jeg henne to sett med klær som var ulike i utseende, men like i stil.
![]() |
![]() |
#12 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gaver til tvillingerJeg pleier å kjøpe ulike gaver i samme sjanger, eller like gaver hvor de trenger hver sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver til tvillingerNå er mine så små fortsatt at jeg ikke gidder å lage noe problem ut av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Gaver til tvillingerJeg har "store" gutt/jente-tvillinger, og her i huset vanker det sjeldent like eller beslekta gaver fordi ungene er så ulike. Jeg er ikke opptatt av at gavene skal koste (omtrent) like mye heller. Det jeg synes er viktig, er at gavene har omtrent lik følelsesmessig verdi for ungene. Hvis den ene skal få det h*n har ønska seg mest av alt i flere måneder, synes jeg den andre også skal få det hvis h*n faktisk ønsker seg noe, f.eks. I ditt tilfelle er det selvsagt den følelsesmessige verdien for foreldrene som er viktig enn så lenge.
![]() |
#15 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Gaver til tvillingerSamme type ting, men gjerne med litt ulikhet. Bare pass på fra sånn 2-3 års alder at ikke ei jente får rosa og en blå |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Gaver til tvillingerMen Stompa: det gjelder jo for "vanlige" søsken også. For meg er det veldig viktig at de to eldste også får noe de ønsker seg, og ikke at bare en får det som står høyest på ønskelista (skulle bare ønske at faren tenkte likt |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Gaver til tvillingerKlart det, Snippa. Men så er jo mine så ulike at man knapt kan tro at de er søsken.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|