Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

80-tallsfestantrekk

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-08, 23:04   #1
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

80-tallsfestantrekk

Jeg er invitert i 80-talls fest og det kan jo bli moro det
Men jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg, selv var jeg bare barnet da og var ikke så mye ute på byen

Har hørt om levisbukse og balljumper. Men skulle gjerne hatt litt mere "fint". Dere som gikk ut da, hva gikk dere ut i?

Hva annet tilbehør er et must til denne stilen?

Håret skal være stort har jeg og forstått, så har fått krepptanga til søsteren min. Så kreppe å spraye litt burde bli bra der?

Det er vell ingen som har noen kjekke bilde å legge ut? Så kan vi mimre litt

amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 23:08   #2
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80-talls fest - antrekk

Store plastikk øredobber må du ha. Skinnbukser var det også en del som gikk med. Selv hadde jeg permanent i håret, så det var stort. Og det var et hel*** å ta på mopedhjelm, for da ødela man håret
Vi gikk også med Benetton strikkegensere, og hadde cowboyboots. Dongeribuksen var gjerne litt "revnet" også.
Herregud, jeg kjenner nesten at jeg rødmer
Og noen gikk med skjerf, lue og strikkehansker av merket Busnel (?), men de var snobber.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 23:13   #3
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er jo relativt mye som er kommet tilbake.

Glatte strikkede kjoler og gjerne med strikkbelte i midjen. Leggings og store skjorter over (ok, det heter tunika nå).

Korte dobbeltspente dressjakker.

Smoking på damer komplett med fargerikt magebelte.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 23:20   #4
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Brede striper i knallfarger eller pasteller, polkadots, rosa, gult, blått, farget skinn, runde plastøredobber (clips), kreppet pannelugg, pumps, strekkbukse med strikk under foten, skulderputer, oversize skjorte eller genser med belte i livet, skinnende tights ... og det meste får du tak i nå hos de fleste motekjedene!

Gammel 10-09-08, 23:21   #5
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Fant denne linken med masse inspirasjon til det glade 80-tallet http://www.flux.no/kari/80_mote.htm

Gammel 10-09-08, 23:25   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Fant denne linken med masse inspirasjon til det glade 80-tallet http://www.flux.no/kari/80_mote.htm

Og du gode min, nå fikk jeg gruelig flash-back her. Så vi virkelig slik ut?

Gammel 10-09-08, 23:27   #7
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og du gode min, nå fikk jeg gruelig flash-back her. Så vi virkelig slik ut?

Jepp, men fy flate for en flott tid. Jeg hadde en fantastisk tid på 80-tallet. Bare jeg hører musikken nå, så blir jeg glad jeg

Gammel 10-09-08, 23:32   #8
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Tusen takk for MYE inspirasjon. Å moro å lese da, å den linken var jo flott. Husker min far! hadde en helt liknende strikkejumper så den ene på bildet der, bare litt mørkere

Antrekket bør jeg fikse nå. Men sko? Ser at pumps er nevnt og det er jo ikke dumt, ei heller vanskelig å få tak i. Rekner me de skal være av knalsk farge de og?

amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 17:44   #9
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

*nekter å tro at jeg noen gang levde da*

Tenk at folk gikk rundt sånn! Selv protesterte jeg kraftig i svart og hatet pastellene med plastøredobbene.

Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 23:15   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skinnslips - gjerne grønne, røde, rosa var gruelig in en periode. Store plastøredobber og plastsmykker, brede belter i sjokkfarger, rosa/blå øyenskygge...

Herre min hatt hvor vi så ut!

Gammel 10-09-08, 23:15   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Du må ha pasellfarger.
Jeg ville nok tuppert håret framfor å kreppe det, eventuelt begge deler.
Jo høyere jo bedre, gjerne med en grorudpalme.

Om du tar genser må den være minst 2-3 nummer for stor og buksa bør ha hvit kant i siden (eller en pasellfarge)
Enorme plasøredobber er et must.
(jeg fant ut på den tiden at jeg reagerte på plastøredobber)
Olaskjørt er tingen, sammen med en tights i pasell og en enorm genser.

Gammel 10-09-08, 23:17   #12
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Ler så jeg griner her. Nå er jeg tilbake til 1985 da jeg var 15 år

Gammel 10-09-08, 23:18   #13
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Se for deg Bitten (Hege Schøyen) så har du den rette looken!!
Blir helt nostalgisk, jeg!

Gammel 10-09-08, 23:23   #14
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Se for deg Bitten (Hege Schøyen) så har du den rette looken!!
Blir helt nostalgisk, jeg!

Hun er nok for ung til å huske Bitten? Ble plutselig gammel her...

Gammel 10-09-08, 23:27   #15
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Hun er nok for ung til å huske Bitten? Ble plutselig gammel her...

Er vi virkelig SÅ gamle!? Jeg gikk ut av ungdomsskolen i 87.......

Gammel 10-09-08, 23:33   #16
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Er vi virkelig SÅ gamle!? Jeg gikk ut av ungdomsskolen i 87.......

89.... og plutselig datt div. tekster fra Reidar-sangene ned i hodet på meg.

Gammel 10-09-08, 23:29   #17
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selskapsantrekk var ofte blankt, syntetisk og skimrende. Kjoler var i stretch-fløyel, speilfløyel eller nervøs fløyel med masse gull og sølv-lamé på. Oh la la. Med fransk flette.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 23:36   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Og nå slo det meg med all sin gru at vi har 20-årsjubileum med russen i oktober... :fossil:

Gammel 10-09-08, 23:37   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og nå slo det meg med all sin gru at vi har 20-årsjubileum med russen i oktober... :fossil:

Gammel 10-09-08, 23:38   #20
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Svarte lakkpumps rulet hele åttitallet.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.