|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?Ble litt snakk ang. en dame som brukte samme genseren (kun med bh under) tre dager på rad.
|
|
|
#2 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg bytter det meste hver dag, men om jeg skulle lage en fast regel måtte det være om ting lukter og ser rent ut eller ei.
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Altså, jeg synes ikke det er ekkelt, men gjør det vel sjelden selv. Men mange er jo svært nøye med å ikke søle og møkke seg til, svetter minimalt og noen stoff setter det seg ikke spesielt med lukt i.
|
|
|
#4 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Har ikke noen fast regel, bortsett fra undertøy. Bruker sjelden noe tre dager på rad selv, men kunne sikkert brukt det en dag, lagt det i skapet og brukt det et par ganger igjen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg bytter stort sett alt hver dag. Olabukser går et par dager. Men jeg skjemmes litt, for det en unødvendig luksus å holde på sånn. Og ikke akkurat miljøvennlig. |
|
|
|
#6 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Buksene brukes flere dager så fremt de ikke er blitt skitne. Gensere kan jeg bruke flere dager på rad om jeg føler for det, men bytter stort sett daglig. Jeg går med uniform på jobb 7-16, så det er ikke mange timene jeg har privattøy på meg.
|
|
|
#8 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Bukser har jeg ingen problemer med å bruke flere dager om de ikke har fått flekker.
|
|
|
#9 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Bare for å understreke for det er tydeligvis noen som tror jeg går rundt å snakker om en spesiell person.
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg bryr jeg minimalt om hva andre gjør, men jeg orker ikke ta et plagg som har vært i kontakt med armhulene på meg to ganger. Selv om jeg ikke svetter merkbart. Jeg fikser det bare ikke. Så jeg bruker en del tynne t-skjorter eller bomullsgensre, ofte under andre plagg. Da slipper jeg å vaske det ytterste i ett sett. Jeg har noen fine genser som er penest uten noe under, men jeg bruker den ikke så ofte, for de blir jo slitt av all vaskingen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glad
|
Sv: Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?
|
|
|
#12 |
|
Leser
|
Sv: Hvor lenge er det akseptabelt å bruke samme tøy?Det året jeg var så blakk hadde jeg ei bukse. Jeg brukte den hver dag og satt i trusa mens den ble vasket og tørketromlet i helgene. Egentlig helt utrolig å tenke på i dag. Ja, ja. Jeg overlevde, men det var vel på håret. Jeg håper i det minste jeg har blitt et bedre menneske av det i dag - noe må jeg jo få igjen for det.
Vi vasker ganske mye. Spesielt eldste jenta er blitt ram på å skifte klær i tide (og utide! Helst det siste) og de havner på gulvet, og da er det egentlig bare å vaske dem. Jeg har prøvd litt diverse systemer, men jeg får ikke til å ha noe "brukt, men ikke skittent"-system på klær.
Hvorfor ikke på rad?
|
|
|
#13 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Eg kjenner at eg vert litt fnisete av at nokon meiner det er ekkelt å bruke den samme genseren tre dagar på rad. Eg gjer det sjeldan sjølv, men eg hadde ikkje hatt noko problem med å gjere det om situasjonen krevde det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?
Samme her. |
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Samme her, jeg ble riktignok ikke fnisete, men jeg himla litt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Truse og bomullssokker er det eneste som konsekvent byttes hver dag på alle. Ellers kunne det virkelig ikke falle meg inn å vaske rene klær, så vi bytter klær når det er møkkete, ikke etter en tidsgrense.
|
|
|
#17 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Jeg har ingen dagsregel, gitt! Klær kan brukes så lenge de er rene og ikke lukter. Tror ikke det hadde falt meg inn engang å snakke om noen som gikk med samme genser i 3 dager, og jeg synes ikke det er ekkelt. Dongeribukser brukes ofte i mer enn 3 dager før vask, selv uten å være på hyttetur... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Klær jeg har innerts bruker jeg sjeldent mer enn en dag. Til nød to dager. Bukser kan jeg bruke tre dager kanskje... Jakker og gensere jeg har over annet tøy kan jeg bruker litt lenger, men ikke noen spes regel unntatt lukt og flekker. Bruker forresten ikke samme tøyet flere dager på rad, men kanskje et par ganger i løpet av uka. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Hvor lenge er akseptabelt å bruke samme tøy?Oi, jeg kan godt finne på å gjøre det, så det kan være meg du snakker om.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|