|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Vaske kjøkkenskap?Da jeg sveipa (min gulvvask kan godt betegnes sånn ja.
![]() |
#2 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske kjøkkenskap?Que? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Vaske kjøkkenskap?Husker jeg snakket med en kollega om at jeg skulle male og var blitt anbefalt å vaske ned med salmiakk først. Reaksjonen hans: "Så praktisk, det har jo alle i huset uansett til å vaske kjøkkenfrontene med." Det var helt nytt for meg.
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Vaske kjøkkenskap?Jeg svinger kluten over kjøkkeninnredningen samtidig som jeg vasker benken. Veldig ofte, når jeg tenker meg om. Hvertfall en gang om dagen. En av fordelene med å ha lite kjøkken.
![]() |
#7 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vaske kjøkkenskap?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Det gjør jeg også her i det nye huset, for vi har hvit kjøkkeninnredning, så hver eneste lille flekk synes.
![]() |
![]() |
#9 |
Princess Skids and Scars
|
Hver gang du tømmer søppelet? Altså minst en gang om dagen? Rasker du aldri med deg søppelet på vei ut i døren i all hast? Jeg er som guniss, har ikke vasket dem hittil. Men jeg vet i allefall at det er normalt å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Vaske kjøkkenskap?Jeg vasker utenpå dørene når jeg ser det er møkkete. Siden jeg har hvitt kjøkken så blir det med jevne mellomrom. Inni skapene derimot.
![]() |
#11 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Eh, nei ...
![]() |
![]() |
#13 |
Helt konge
|
Jeg er ikke prektig og vasker nok ikke mine høyglansdører ofte nok. Men det skal være sikkert at skitten vises og ta det derfor blir vasket (relativt) hyppig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har jeg også oppdaget, etter 14 dager med høyglansdører. Har vasket bort flekker fra skapdørene flere ganger allerede. Spesielt skapdøren til skapet under vasken, der hvor søppelbøtta står. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Vaske kjøkkenskap?Vi har skuffer, og ingen skap bortsett fra et høyt og et lavt kolonialskap, samt et kosteskap. Kolonialskapene skal jo bare tørkes av i bunnen dann og vann, uten at man trenger å ta ut noe, så det er lett. Gjør det noen ganger i året, tenker jeg.
![]() |
#18 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske kjøkkenskap?Vasker utenpå når jeg tørker støv.2-3 ganger i md. Og det trengs her.
![]() |
#19 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske kjøkkenskap?Vi vasker over skapene flere ganger i mnd.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|