|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Er det bare meg?Begynner å lure på om jeg er overkritisk i forhold til tøyvask, altså hva som trenger å vaskes. |
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Er det bare meg?Slett ikke hver dag, nei. 4-5 maskiner i uken, vil jeg tippe? Kanskje vi skulle begynne å følge med på det.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Er det bare meg?Jepp, jeg klarer nok det. |
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er det bare meg?
Det er helt genialt.
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er det bare meg?Jeg vasket 4 maskiner bare i går.
|
|
|
#6 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?Vi vasker nok også i snitt en maskin om dagen. Det er ikke ofte barna kan ha på seg samme klær 2 dager etter hverandre.
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 16-10-08 kl 15:40. Årsak: kremt. endret etter vennlig kommentar fra Fibi |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Prematurmamma
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Sv: Er det bare meg?Her går vaskemaskina daglig.
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det bare meg?Jeg bruker også ofte hurtigprogram, på finklær og klær som egentlig ikke er skittent, men brukt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fornøyd
|
Er det en feil her, eller vasker du så sjeldent?
|
|
|
#11 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Er det bare meg?Jeg elsker vaskekjelleren av den grunn, svære maskiner som tar vanvittige mengder tøy, så derav kan vi vaske sjeldnere. Jeg vasker aldri mer enn en gang i uken, men da tar jeg alle maskinene etter hverandre (hvitt, farget osv.).
|
|
|
#12 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Er det bare meg?Vi er et barn og en voksen, og jeg vasker kanskje to maskiner i uka gjennomsnittlig. Jeg vakser aldri en maskin med tøy som ikke er full, og jeg prøver å ikke vaske brukt tøy som ikke er svett/skittent.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det bare meg?Med en mekaniker-mann som svetter mye, og to smågriser som vil spise selv må det bli mye klesvask. Maskinen går hyppig, og helst en gang om dagen.
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08- Sist redigert av Tante Grønn : 17-10-08 kl 14:57. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Er det bare meg?Blir vel hver annen dag, vi er tre stk. Storebror skifter ut alt det ytterste tøyet hver dag, ulletøyet han har innerst holder litt lenger. Føler ofte at jeg ikke gjør annet enn å vaske jeg.
|
|
|
#15 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Er det bare meg?Tipper det blir ca 10 maskiner i uka i snitt her. Vi er to voksne og 4 barn. Har 7 kgs maskin.
|
|
|
#16 |
|
ctrl+z
|
Sv: Er det bare meg?Jeg vasker minimum to vaskemaskiner hver dag, ofte tre eller fire. Vi er to voksne og tre barn. Jeg burde være flinkere til å sortere ut det som strengt tatt ikke trenger å vaskes, men dette er en dille jeg har. Jeg klarer ikke å bruke samme klær to dager på rad og velger også slikt for ungene.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Jeg er litt der jeg også, og noe av tøyet blir nok vasket uten at det strengt tatt behøves |
|
|
|
#18 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg prøver å være litt nøye på det med å bruke tøyet flere dager. Både for miljøets skyld, og for min egen latskap. Kløvers klær går i vaskemaskina når de har flekker, ellers ikke. Men det begrenser seg selv hvor mange dager de overlever uten søl..
|
|
|
#20 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi er flere Blondie og sjugger...
|