Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva heter det når man tover ting, men ikke strikker dem først?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-08, 10:29   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva heter det når man tover ting, men ikke strikker dem først?

Jeg så på en barneskole at elevene hadde laget seg sitteunderlag av ull som de hadde tovet i et vannbad med zalo og sikkert noe andre greier. De hadde farget ull som de la i mønster og fikk flotte underlag.
Men hva heter denne teknikken og hva heter ulla jeg må kjøpe? Og hvor kjøper jeg den?

Gammel 26-10-08, 10:34   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva heter det når man tover ting, men ikke strikker dem først?

Jeg fant ut av det. Filting!

Noen som vil gi meg noen kjappe nybegynner-tips?
Hva må jeg kjøpe?

Gammel 26-10-08, 10:56   #3
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hva må jeg kjøpe?

Tørketrommel.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 10:59   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Tørketrommel.

Hæ?

Men sånn seriøst,- blir dette dyre julegaver å lage? Hvor mye ull bruker man f.eks for å lage et par grytekluter. Det koster ca 59 kr for 100 g ull, men det sier meg lite når jeg ikke aner hvor mye jeg må bruke.

Gammel 26-10-08, 11:06   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror det går med ganske mye ull hvis du skal lage noe såpass stort som sitteunderlag. Du kan kanskje sjekke på Ciro - der har de i hvert fall ull til dette formålet, og hvis du er heldig treffer du på noen som kan hjelpe også.

Gammel 26-10-08, 11:07   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg tror det går med ganske mye ull hvis du skal lage noe såpass stort som sitteunderlag. Du kan kanskje sjekke på Ciro - der har de i hvert fall ull til dette formålet, og hvis du er heldig treffer du på noen som kan hjelpe også.

Ja, det er det jeg bekymrer meg for. Dersom det blir 300 kr i ull + arbeid, så ble det liksom ikke billige julegaver likevel...

Gammel 05-11-08, 20:19   #7
nikita
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2008
nikita har et hav av muligheter foran seg
Blunk

saaperiet.piczo.com
på denne adressen får du kjøpt bilig og bra ull, da blir ikke produktene du lager dyre. du får 100 g ull for 39 kr
jeg lager mye barne tøfler i størelse 27 og da går det ca med 130 g

lykke, det er veldig gøy og man kan ha med barna på det også

nikita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 20:21   #8
nikita
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2008
nikita har et hav av muligheter foran seg
Standard

saaperiet.piczo.com
på denne adressen får du kjøpt bilig og bra ull, da blir ikke produktene du lager dyre. du får 100 g ull for 39 kr
jeg lager mye barne tøfler i størelse 27 og da går det ca med 130 g

lykke, det er veldig gøy og man kan ha med barna på det ogs

nikita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.