|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Grunnen til at jeg spør er at helten og jeg ikke er helt enige. Han mener at klær og utstyr de virkelig trenger ikke skal gå som julegave, men gis utenom. En del av meg er enig, men ikke hele meg. Vi har akkurat kjøpt skipakke til enern og ga den utenom.
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Her går klær og utstyr som julegaver, ja. Spesielt store, nødvendige ting som bilstoler er greie å ha som julegaver, synes jeg. Leo fikk jo bilstol av mommo i julegave. Men om Malin får f.eks vinterdress, eller noe annet nødvendig, i julegave, så får hun alltid en "morogave" også.
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Det varierer veldig. I fjor fikk Hannah seng av svigers. I år vet jeg ikke hva hun får av dem. Men av oss får hun leke, og av mamma og pappa får hun teppe for å ha på gulvet på rommet sitt.
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?I utgangspunktet ikke. Da må det være noe veldig dyrt som de har lyst på. Klær kan være en fin tilleggsgave.
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Litt både og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Nå er jeg jo ikke så dreven foreldre med bare 3,5 år på baken - men enn så lenge har det ikke vært klær og utstyr som julegave fra oss. Jeg lurer på om han ikke fikk gave fra oss før i fjor (bare penger vi satt på kontoen hans) - i fjor fikk han leke og det får han i år også.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Det varierer litt. I år blir det ikke det. Vi kjøper som regel det de trenger når de trenger det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Ski, skøyter og sykler syns jeg er kjempefine julegaver. Og klær, når de blir større og ønsker seg det. Jeg er imot at man bare skal få "unødvendige" ting til jul og bursdager. Vinterdress og ullundertøy til en treåring ville jeg derimot ikke pakket inn og lagt under juletreet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
frakoblet
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?
Sånn tenker jeg også. Men så blir det litt feil om enern må få ski og skøyter til jul, mens toern får andre ting fordi hun arver av enern.
![]() |
#11 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Sportsutstyr har alltid gått som julegaver. Den eldste får gjerne mest, og de yngste arver, derfor har jeg aldri vært spesielt opphengt i å bruke nøyaktig like mye på alle.
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
Jeg synes ikke det blir så feil heller jeg da. Jeg synes det er fint at de lærer seg å arve. Toern kan jo få en annen ting som enern ikke har fått før?
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
På den annen side får enern nytt, mens toern aldri får velge farge, kanskje? Livet er ikke helt rettferdig.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Her får de også klær og utstyr i julegave hvis det trengs
![]() |
#15 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Både og. Storebror fikk Bergansjakke et år. Han trengte en allværsjakke, men i og med at merket var like viktig for ham som jakken, ble den dyr og dermed julegave. Dyre "unødvendige" klær blir fort julegave. I år får alle tre Liverpooldrakt, julegave fra hunden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Det er sjeldent de får klær til jul av meg (og eksen, for dette er jo første året vi ikke er gift) Ski og annet utstryr har jeg er fine julegaver synes jeg.
![]() |
#17 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
Slik tenker vi også.
![]() |
![]() |
#18 |
Leser
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Både og. Jeg synes at hvis en 16 åring ønsker seg nye og kule slalomski er det helt OK å kjøpe det i julegave, men hvis 8 åringen ikke ønsker seg nye ski, er vokst ut av de gamle og foreldrene vet at man skal på hytte å gå på ski så vet jeg ikke om det passer som julegave ...
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Vel, selv har jeg fått sykkel til bursdagen og ønsket meg ski til jul.
![]() |
#20 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?Jeg er enig med den delen av deg som er uenig med Helten. Ski og sykkel er fine gaver.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|