|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Hvordan skal jeg få hengt opp de nye fancysmancy lampene mine?Jeg har impulsshoppet noen dyre lamper (egentlig Teofelias feil). I mitt gamle hus er lamper hengt opp via "sukkerbiter", og det har jeg lært meg. Alt annet er gresk for meg. Jeg skjønner ikke opp eller ned på det som følger med av ledninger og "tingser". Min sønn lekte Attilla med dyre produkter, det var lang kø bak meg, og vi hadde ekstremt dårlig tid, så jeg fikk ikke spurt i butikken. Jeg må vel ikke tilkalle elektriker for å henge opp noen lamper?
Betyr det at jeg må henge flere sammen? Eller eventuelt at jeg må kjøpe hva nå enn baldakin er i denne sammenhengen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg få hengt opp de nye fancysmancy lampene mine?De var kule! Og jeg kan godt ta på meg ansvaret for at andelen lekre lamper stiger i verden. :Storsinnet: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg få hengt opp de nye fancysmancy lampene mine?Skal alle tre kobles sammen? Er det det du spør om?
![]() |
#4 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg få hengt opp de nye fancysmancy lampene mine?
Jeg var på den butikken vi diskuterte i lampetråden din, bare sånn i tilfelle de hadde noe veldig fint som jeg skulle anbefale til deg.
Jeg trenger altså noe annet enn en krok til å henge dem opp via, noe som stålvaieren funker med. Og noe til å skjule ophenget. Da er jeg litt klokere, sånn bortsett fra at sukkerbitdelene overhodet ikke matcher. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg få hengt opp de nye fancysmancy lampene mine?Hm, følger det ikke med noe å skjule opphenget med? Vi har tilsvarede oppheng og wieren ble festet i en stålplate. Jeg vil tro den likegodt kan festes i en krok. Det er den som holder lampen oppe, det er ingen vekt på strømkabelen. Fulgte sukkerbitene med?
![]() |
#6 |
Vaklende
|
Glemte denne, men nei, det står at det er komplett 3 m oppheng med, men det er en stålvaier og en ledning og noe som jeg trodde var sukkerbit men nå ikke er helt sikker på hva er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg få hengt opp de nye fancysmancy lampene mine?Da var jeg og kikket igjen, måtte bare bære sovende barn tilbake i sengen sin. Jeg kan ha misforstått litt, men det er tre slags ledninger som eventuelt må inn i sukkerbiten. Vanligvis er det jo en mørk og en hvit, nå er det altså 3 stk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg få hengt opp de nye fancysmancy lampene mine?Her fulgte det med egne sukkerbiter til leiligheten, og vi må (nuvel, faren min må, jeg har ikke lært meg det ...) klippe av sukkerbitene på lampene og sette på de andre.
![]() |
#10 |
Kald på føttene
|
![]() |
#11 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg få hengt opp de nye fancysmancy lampene mine?Med fare for å virke som en idiot nå (og det vil forsåvidt være helt passende, ting som har med strøm å gjøre er det jeg kan minst om i hele verden); den sukkerbiten som passer i taket vårt ser bare ut som et lite støpsel. De som ble klippet av ble, vel, klippet av, og forsvant sikkert ut med badevannet.
![]() |
#15 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg få hengt opp de nye fancysmancy lampene mine?Jeg håper at denne tråden aldri blir sett av en elektriker. Akk, jeg er ingen god wannabe-handy-pingis i dag.
![]() |
#17 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hvordan skal jeg få hengt opp de nye fancysmancy lampene mine?Aj, nå var jeg egoistisk.
![]() |
#19 |
Vaklende
|
Å, nå så jeg den, så snilt av deg. Håper det ikke ble for sent med MMS. Jeg lette litt i eske nr to og fant en bruksanvisning, det kan tyde på at jeg mangler en etellerannet-plate til å samle ledningene fra flere lamper. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|