|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Vurderer du å få et fadderbarn?Jeg fikk julebrevet fra boliviafamilien i dag. Og jeg synes jeg må slå ett slag for denne organisasjonen. Den er basert på frivillig arbeid og får administrasjonskostnader dekket av sponsorer, så pengene går uavkortet til driften av barnehjemmene og dagsenterne. Det er en liten organisasjon ihvertfall sammenlignet med Plan etc., men ikke desto mindre blir det hele veldig personlig. Siden jeg ble fadder har det vært arrangert to reiser til Bolivia, hvor faddere kan henge seg på og få møte fadderbarna. Og reisebrevene fra disse turene har vært hyggelige å lese. Man har ett konkret fadderbarn, som man kan sende gaver og brev til, men pengene går som sagt til generell drift av hjemmene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Jeg har et fadderbarn gjennom Plan. Har hatt det i et år nå. En nydelig gutt fra Equador.
![]() |
#3 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Vi har og et fadderbarn, gjennom sos barnebyer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Vi har fadderbarn gjennom Verdens Barn.
![]() |
![]() |
#6 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Vi har fadderbarn gjennom Plan, en gutt fra Kambodsja.
![]() |
#7 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Hvem gir mest bang for the buck av disse organisasjonene? Vil nødig finansiere en eller annen doplanger heller, men har veldig lyst å ha et fadderbarn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Vi har hatt et fadderbarn fra Plan i ca. et år nå, me hadde vi ikke det, så skulle vi helt klart vurdert det.
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Vi har ikke et barn, men en hel SOS by. Dvs. den er under bygging.
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Jeg er for så vidt enig med Ru, men vi har et fadderbarn fra Plan likevel. Det handlet mest om timing.
![]() |
#11 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Vi har og hatt fadderbarn i SOS barnebyer de siste 10 åra og er fornøyd med det.
![]() |
#12 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Jeg synes det er veldig fint å tenke på at pengene mine går til driften av ett konkret barnehjem som mitt fadderbarn bor på. Synes det er mer konkret enn en by, samtidig som det er minst like samfunnsnyttig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Jeg har to. Plan og SOS- barnebyer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Vi har fadderbarn gjennom zulufadder. Det er en frivillig organisasjon og alle pengene går direkte til barna.
![]() |
#15 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Vi har 1 fadderbarn gjennom Plan-Norge. En jente fra Haiti som er like gammel som Christian.
![]() |
#16 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Vi har et fadderbarn. Han er nydelig. Vi har hatt ham i 4 år nå, og han sender bilde av seg selv til oss hver jul.
![]() |
#17 |
<*(((<
|
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?Hvorfor har alle dere fått så nydelige fadderbarn? Mitt er stygt som juling! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?
|
![]() |
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
Du er ikke helt inne på hva en Barneby er, skjønner jeg.
![]() |
#20 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sist redigert av Tuddelu : 16-12-08 kl 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|