|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen som har juletrefoten Super Grip?Har den men har aldri prøvd denne typen før. Jeg er så redd for at hele greia skal bli ødelagt hvis jeg bruker rå makt når stammen skal oppi. SKAL man ta i skikkelig hardt? Tåler den det?
|
|
|
#2 |
|
Unik
|
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?Nei.
|
|
|
#3 |
|
thirtysomething
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?Feil svar.
|
|
|
#5 |
|
thirtysomething
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?
Det svaret kan jeg like!
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?Om den er grønn og stygg er det den vi har. Jeg aner ikke hvordan den fungerer. Jeg er godt gift og slipper å tenke på slikt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fornøyd
|
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?Vi brukte ikke nok rå makt da vi monterte treet første gangen, så når 2-åringen dyttet til treet, løste hele dritten seg ut. Foten ble stående, treet ramlet. :Sur:
|
|
|
#8 |
|
thirtysomething
Hvis det hjelper litt, så satte jeg treet lett oppi da jeg ga midlertid ga opp dette med rå makt. Treet mitt ligger også på gulvet nå...
|
|
|
#9 |
|
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?Jeg kjøpte den for noen år siden, for jeg hadde hørt den skulle være så fantastisk. Jeg ble veldig skuffet, for jeg fikk ikke det forbaska treet ut igjen....ble så irritert at jeg dro treet ut med rå makt, og supergripen gikk i stykker gitt
|
|
|
#11 |
|
thirtysomething
Ingen negativ kritikk til Super Gripen herfra altså! Jeg ble bare litt redd for at den ikke tålte makt, men det gikk så fint atte! Hvis vi bare får juletreet ut av den på nyåret skal jeg utnevne den til den beste juletrefoten jeg har hatt.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?Vi er da svært fornøgd med vår vi (men den er ikkje så vakker akkurat). Ein må berre bruke makt på jamnt underlag så stammen set seg fast i "spikeren" i botnen. Når det er sagt har eg aldri gjort det sjølv, men eg har da observert mannen
|
|
|
#13 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?Genial fot. Holder alt, selv elefantfotgrana vi endte opp med i år.
|
|
|
#14 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?Synes det er bra jeg, lett å få ut treet også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?Nei, den heter Super Bever Ultravibe 7000.
|
|
|
|
#18 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?Jeg er også veldig glad i super grippen vår |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?Super Grip-foten fungerer kjempefint her.
|
|
|
#20 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
Sv: Noen som har juletrefoten Super Grip?En liten forklaring på hvordan supergrip virker,,,,,,har du først forstått det, finnes ikke en bedre fot tror jeg. Før du setter treet på plass, prøv å forstå virkemåten, den røde ringen som klærne er festet i, kan roteres i ca 90 grader, vipp klørne innover å vri den røde ringen helt til den stopper, nå er ikke klørne løse mer, og den er klar for å putte treet oppi. Det kreves litt makt akkurat med en gang, hvis stammen er tykk edelgran o.s.v. men når en først paserer klørne er det greit å få den nedover, (pass på så du ikke trykker den helt i bunn med en gang, da går piggen inn i bunnen av treet, og en må løse ut foten for å få treet opp igjen.) Når du har treet nesten i bunnen, stilles treet så det er rett, trykk treet helt ned så langt du kan, så piggen får et lite feste i bunnen av treet, deretter løft treet 5-10 cm over gulvet og sett det ned litt hardt, piggen vil da gå inn i bunnen av stammen og treet står støtt. Når treet skal demonteres, vris treet samtidig som en holder igjen foten, dette går kun en vei, prøv deg fram, når du vrir riktig vei, spretter klemmene løs fra stammen, og treet er bare å løfte ut. Et annet alternativ er å bære treet ut med foten på, legg treet ned og vri den grønne foten rundt så løses klemmene ut, kansje lettere på denne måten. Håper dette var til hjelp, synes selv denne foten er en genial oppfinnelse. Har ikke hatt noen bedre selv. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|