Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva fikk du til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-08, 02:12   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva fikk du til jul?

Jeg fikk:

2 gensere, superundertøy og 2 belter av samboer og barna
Skivanter og penger av mor og far
Selbuvotter og håndkrem av svogerfam.
*Gryte av søsteren min
*Bestikk av svigerfar
*Gavekort på IKEA fra samboers tante og svogerfam.
**Lekepiano med dyrelyder

De siste gavene med stjerne var fellesgave med samboer. Gaven med to stjerner var fellesgave med samboer og storesøster

Jeg er meget fornøyd

Storesøster fikk makabert mye leker. Nesten så jeg er litt uvel, vi kan starte barnehage. Hun fikk en utedress fra svigerfar og truser fra oss, ellers var det bare masse masse leker.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 02:21   #2
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva fikk du til jul?

Jeg fikk penger, rødvin, hjemmebakte rømmebrød, duker, stearinlys, servietter, nisser, engler, sjokolade, håndklær, såpe- stort sett det vanlige.
De fineste gavene var fra jentene: Støpte lys, håndmalt krus og en kalender for 2009 med bilder av yngstesnuppa.
Jentene fikk massevis av klær, spill, dvd-filmer, cd- spillere, skiutstyr, spark, dukkevogner, sminkedukker, frisørutstyr m.m. Og billetter til Disney on Ice i januar. De var storfornøyde begge to!

Gammel 25-12-08, 23:27   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Radio fra gubben og ungene.
Ny morgenkåpe fra gubben
6 mnd trening på Spenst fra mamma.
Filmer av pappa og co.
Lys av minstejenta, laget selv
Sjokolade
På Tv blad av farmor

Min kjære og jeg fikk penger av svigers til telt som skal kjøpes på nyåret.

Gammel 25-12-08, 02:44   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en fin blå dunjakke av mammaen og pappaen min, og jammen kom det godt med. Vi har nemlig gått hjem for selskap, etter å ha forkastet stein/saks/papir for å bestemme hvem som skulle være sjåffis, og heller gått for å kose oss alle sammen.

Jeg har fått masse fint, og har ikke oversikt.

Gammel 25-12-08, 02:45   #5
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg fekk ein Paris tur hjå mannen. Trenger eg sei noko meir då ( dette veier opp for dei rosa elefantane )

Gammel 25-12-08, 11:41   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

( dette veier opp for dei rosa elefantane )

Ja det vil jeg tro

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 12:10   #7
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk:
- Kari Traa longs og høyhalset genser
- 2 pk te i løsvekt
- Body lotion fra Body Shop
- Rødt silkeskjerf
- Dusjsåpe, bodylotion og roll on fra Aco
- Utstyr til scrappingen
- Bacardi Razz

Felles med mannen:
-Elgkjøtt
- 2 flasker vin
- Lysestake for å henge i vinduet
- Gavekort på Til Bords
- Duker
- Stearinlys
- 2 sengesett
- Laken
- Vannkaraffel
- Også hadde ungene laga mye fint: mala lysglass, juleduk, bilde, oppvaskklut

Ellers fikk ungene masse klær og leker.

Gammel 26-12-08, 00:02   #8
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Bare til meg: bukse, votter, turbukse, tursko, øredobber x2, smykke, topp/blazer.

Felles: 10 middagstallerker, en haug med ulike skåler, sausnebb, riskoker , nisse av lillegutt.

Hmmm. Husker ikke mer. Men det var masse skåler.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 00:11   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Gavekort på parfymeri
stekepanne
koffert
Diamantøredobber
bodylotion og håndkrem
Teflonduk
Sengetøy
Bordbrikker
Hardangerbestikk
Kari Traa ullstilongs
Spill
Bilde som mini laget i barnehagen

sammen med eksen fikk jeg en kurv med div snacks oppi og kort med gratis barnepass når vi ville.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 00:26   #10
TBM
Passiv

Standard

Jeg er godt fornøyd!

- hjemmeheklet kurv for å ha varme brød/rundstykker. Med oppskrift på hennes gode horn/rundstykker.
- to lave glasslysestaker eller fra Finn Scjhøll - kan sikkert også brukes til blomster (bare selve blomsten med ministilk)
- flotte malerier fra storesøster (hun går på kulturskolens kunstskole og de har jobbet med selvportretter
- thai-kokebok (har lenge ønsket å kunne mer om det, har bare da hentet diverse oppskrifter fra nettet)
- salatbestikk
- diverse matvarer fra matmarked i Paris
- ny Eva Solo-kaffekanne fra mannen (jeg har hatt den forrige siden merket kom til Norge og den er både bulkete og bunnen har smeltet litt etter at jeg en gang satte den på feil sted...) + et nytt Eva Solo-produkt + en 1500 kroner til å kjøpe meg et skjørt hos en lokal designer som tover ull og silke til nydelige plagg.
- 500 kr fra foreldrene mine + en pocketbok. Men pengene deler jeg selvsagt med mannen som fikk en svart genser av min mor. Hun insisterer på å kjøpe stygge klær. Dessverre får vi ikke byttet den, vi har ikke butikken her...
- 600 kr fra besteforeldrene mine til oss begge
- reisebok og fire "gavekort" på å ha sponset minesøkerhunder fra svigerforeldrene mine - dette var felles til oss begge. Er det bare meg som er dum når jeg synes det er veldigt gjerrig av de? Grunnen er vel heller det at de selv "bestille" sine julegaver fra mannen og i år har han brukt kr 1100 på de "bestilte" gavene. I tillegg bruker jeg mye tid på å lage en billedkalender og som oftest noe ekstra. I år ble det spesialkjøpt konfekt fra Sjokoladebiten i Oslo, som storesøster og jeg pakket inn i en fin eske. Vet ikke helt hvorfor de mener at vi skal kjøpe kostbare ting, mens de skal gi oss veldedige gaver? Dette har nå skjedd de siste to årene, men vi får kanskje enten kjøpe veldedige gaver tilbake eller ihvertfall kjøpe gaver som vi har lyst til å gi bort? jeg syne jo bestilte gaver er litt dumt...

Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 16:40   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Er det bare meg som er dum når jeg synes det er veldigt gjerrig av de? ........ Vet ikke helt hvorfor de mener at vi skal kjøpe kostbare ting, mens de skal gi oss veldedige gaver?

Dumt, kanskje, men gjerrig er det vel ikke? De har jo brukt mange penger på dette?

Jeg hadde kanskje også blitt litt skuffet over bare å fp veldedige gaver, men må innrømme at vi har gitt dette til ungenes oldeforeldre i tillegg til gaver ungene har laget selv. Det ble godt mottatt og vi brukte mye mer penger på dette enn vi pleier å gjøre på gaver.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 12:22   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Symaskin.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 12:38   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk lyslykt, julepose fra Stockmans (eller noe sånn), støler til bunadsbeltet, Huset på prærien på DVD, mange flotte gaver ungene hadde laget og det beste av alt: Fotokurs! Jeg gleder meg til oppstart 14. januar.

Sammen med mannen fikk jeg krystallglass, penger som vi skal bruke til lys på kjøkken eller i stua, konfekt og hjemmelaget gave fra niesa.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 12:39   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Symaskin.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 12:45   #15
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk masse fint, men det jeg ble aller mest glad for var ei Mammutbukse og et tovet sitteunderlag. Og et nydelig broderi sønnen min har lagd.

Gammel 25-12-08, 02:53   #16
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Jeg fikk
*ei veske
*en genser
*ett smykkeskrin
* penger til vaskemaskin

Barna fikk masse tøy og leker.

Alle er fornøyde, og det er jo det viktigste

Gammel 25-12-08, 03:25   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk masse fint!

* Kjempefint skjerf av Salt
* Sekk fra samsonite (til pc)
* Drill fra Black and Decker (mamma mente jeg trengte det ... mulig jeg har mast litt mye).
* Sengesett til dobbeldyne og laken til.
* Salt og pepperkvern i en og sammebøsse. (Limefarget)
* Brødkniv (limefarget).
* Tenne-på-ting (limefarget... ønsket meg limefargede ting til kjøkkenet).
* Plastikkgrytekluter... fancye.
* Bodylotion fra Biotherm.
* Dior øyenskygge.
* Kjole.
* Bordbrikker.

Det jeg kommer på nå i allefall.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 03:40   #18
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Fikk alt for masse fint

* Bergansjakke
* Ulltrøye og ullsokker
* Porsgrund Partitur kaffe og middags service til 12 personer, og skåler i samme serie.
* Sengeteppe, strekklaken og dynetrekk
* Syltetøyskjei i sølv
* Gavekort på 500 i scrappingbutikk
* Sjokoladefontene sak
* Badesalter og oljer
* Konfekt
Og nydelige ting ungene hadde laget i barnehagen, maleri på lerret og diverse figurer til juletreet

Å når jeg kom her på jobb ventet flere gaver. Rørende uventete gaver.
Fra sjefen fikk jeg te og kaffi pose, pose med nøtter og stearinlys, og hun så løyste meg av hadde sydd til meg Jeg fikk hjemmelaget bordbrikker, løper og grytekluter med et fint og friskt mønster.
Å så fikk jeg et par esker konfekt fra pårørende til brukerer, det var helt uventet og skikkelig rørende

Så nå har jeg fått totalt tre esker konfekt, blir mye konfekt på mannen det

Gammel 25-12-08, 04:03   #19
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk Speilreflekskamera (Canon EOS 450 D), 7000 kroner alene, og 5000 kroner i fellesgave med mannen, 2 marsipangriser, parfyme, håndkrem og litt forskjellig julepynt som ungene har laget, maleri på lerret laget av 5 åringen, en spekefjøl og en duk.

Gammel 25-12-08, 09:27   #20
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Åh, jeg fikk så mye fint!

Kenwoodmaskin av foreldrene mine.
Speilreflekskamera, som jeg har ønsket meg sååå lenge.
Kjælighetstur tilbake til Paris i april. (Mannen og jeg var der i mai, men fikk ikke utnyttet helgen til det fulle, da jeg fikk en runde omgangssyke. Satt på potta og så på Grand Prix samtidig )
Genser
Kjevle
Sparebøsse til "Drømmehuset"
Husker ikke mere, fikk noe annet småtteri også, men det forsvant i mengden av ting jentene fikk. Og vi har fortsatt pakker igjen, som vi skal ta etterpå.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.