Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva serverer jeg...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 23:30   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Hva serverer jeg...

...svigerinnen og svoger til middag i mandag? Som er greit å lage og ikke typisk julemat (kalkun, pinnekjøtt, ribbe, spekemat), begynner å bli noe lei julematen....

Gammel 28-12-08, 23:34   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg...

Fisk av et eller annet slag. Kveite er jo kjempegodt.

Gammel 28-12-08, 23:36   #3
Kneazle
Passiv

Standard

Ovnsbakt laks. Eller finnbiff. (Sitter og pønsker på det samme selv, får besøk i morgen).

Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:46   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

lasagne hørtes fristene ut, men ovnsbakt fisk er og nydelig! Jeg har dermot aldri laget det selv. Og rekker jeg egentlig å kjøpe en hel fisk og tin eog steke? Er fersk frisk skrekkelig dyr? Det meste jeg har laget av fisk er fanget hos findus....

Gammel 28-12-08, 23:52   #5
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

lasagne hørtes fristene ut, men ovnsbakt fisk er og nydelig! Jeg har dermot aldri laget det selv. Og rekker jeg egentlig å kjøpe en hel fisk og tin eog steke? Er fersk frisk skrekkelig dyr? Det meste jeg har laget av fisk er fanget hos findus....

Det spørs vel hvor fersk fisk du får tak i nå i disse juletider da....
Ellers så tror jeg ikke det er så avskrekkende pris.

Gammel 28-12-08, 23:41   #6
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Lasagne med salat og hvitløksbaguetter *også lei julemat*

Gammel 28-12-08, 23:53   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

tenke, kanskje det er greit med lasagen (laget det før)....

Gammel 29-12-08, 08:22   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi skal ha gjester i morgen og skal servere elgskavgryte. Eller Reinskav litt avhengig av hva vi får tak i.
Det er enkelt å lage og veldig godt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 09:13   #9
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi lagde en aldeles nydelig fiskerett i går. Dette holdt i massevis til 2 voksne og to barn som spiste en god del

4 laksefileter av 150 gram (frosne)
Mandelpoteter (5-8 stk)
Litt over en halv pose frossen grønnsaksblanding
Litt purre
ca 1 dl fløte
ca 1 dl rømme

Skar poteter i skiver og la i bunnen av en ildfast form, hadde over grønnsaksblanding og litt purre. Krydret med flaksalt og sitronpepper. Helte over fløte og la på rømme i klatter. Så la jeg fiskebitene på, krydret litt til med sitronpepper og satte det i stekeovnen. 200 grader, ca 45 minutter.

Kunne nok helt klart brukt mer fløte, og kommer til å bruke creme fraiche neste gang. Alle likte det her og gubben ville til og med ha det igjen snart.

Gammel 29-12-08, 09:40   #10
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Lammestek?

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.