Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nytt år, ny start?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-09, 15:35   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Nytt år, ny start?

For meg er 2009 en forlengelse av 2008 og jeg føler ikke at jeg starter på ny eller at det skjer noe dramatisk i forbindelse med årsskifte. Med tanke på tråder om nyttårsforsetter kan det virke som om en del ser på nytt år som ny start, på noe.

Er det slik for deg?

Jeg får mer den følelsen på høsten, da jeg fremdeles forbinder høst med skolestart, som jo er noe nytt. Nyttårsdagene er heller dager som avslutter julen enn starten på noe nytt.

Gammel 01-01-09, 15:58   #2
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt år, ny start?

Litt enig med du.
Men jeg liker tanken bak forsetter. Ikke som en ny start men som en motivasjon for å sette seg mål. En motivasjon og et påskudd for å starte prosesser, ikke for å legge om livet fundamentalt med en gang.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 16:08   #3
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også følelsen av "et nytt år" i august, etter lang sommerferie, når nytt studieår begynner.

Gammel 01-01-09, 16:09   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nytt år, ny start. Dermed basta.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 16:09   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg markerer så absolutt et nytt år en ny start. Alt julestyr/julemat er over, det går mot lysere tider, nye kalendere, ofte nye mål og ting som skjer i jobbsammenheng.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 16:13   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg trenger virkelig å tro at året blir bedre enn i fjor. Uten det håpet vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 16:14   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger ikke så mye i det at det er en NY start, i den forstand at jeg faktisk tror det er det. Men jeg syntes ikke man er tjent med å utsette det man har lyst til å oppnå heller, dermed så er det for egen del morsomt med forsetter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 16:49   #8
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Absolutt ny start! Jeg er ingen fan av nyttårsforsetter, men i år har de presset seg på. Etter 2008 med et tungt (i ordets rette forstand!) og stillesittende svangerskap, er 2009 året der jeg skal komme i form igjen (jeg må bare si det høyt, mange, mange ganger)! Tre måneder er tulla blitt, jeg har kost meg og trillet lange turer, men nå er det på tide å finne frem løpeskoene. Gleder meg!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 18:31   #9
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Etter dette året orker jeg ikke tenke annet enn: nytt år, nye muligheter, legge det gamle bak seg!!

Ønsker at 2009 skal bli ett roligt år, med full kontroll!! :krysser fingrene:

Gammel 01-01-09, 18:32   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er lærer og har nok også sterkere følelse av å starte på nytt i august. Jeg forbinder egentlig nyttår mer med stress, fordi det er et par uker igjen av første termin og jeg alltid har mye retting som ligger fra før jul og som må unna snarest mulig.

Gammel 01-01-09, 18:35   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Nytt år, ny start. Blanke ark og fargestifter osv.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 18:38   #12
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er lærer og har nok også sterkere følelse av å starte på nytt i august. Jeg forbinder egentlig nyttår mer med stress, fordi det er et par uker igjen av første termin og jeg alltid har mye retting som ligger fra før jul og som må unna snarest mulig.

Jeg trenger ikke å si mer jeg.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 19:53   #13
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jupp.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 19:55   #14
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg trenger virkelig å tro at året blir bedre enn i fjor. Uten det håpet vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Tillater meg å signere. Jeg griper fast i håpet. Uten håp, vel. Det tør jeg ikke tenke på.

Gammel 01-01-09, 19:56   #15
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er for meg et nytt år med nye muligheter!

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 20:04   #16
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

For meg markerer så absolutt et nytt år en ny start. Alt julestyr/julemat er over, det går mot lysere tider, nye kalendere, ofte nye mål og ting som skjer i jobbsammenheng.

Enig. 365 nye blanke dager, det går mot lysere tider osv osv.

Synes det er fint å kunne ha et tidspunkt i året der man stopper litt opp å reflekterer over året som har vært og tenker på hva man ønsker av det nye året. Ser selvfølgelig at det er naturlig for skolefolk å ha start/slutt på året ifbm skoleåret. Men der jeg jobber følger vi "års-året" og årsavslutningen er nå.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 20:25   #17
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Yes!

Jeg har aldri nyttårsforsetter, men de siste par årene har vært tunge for min del, så det kan(skal!) bare bli bedre herifra

Gammel 01-01-09, 20:27   #18
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg betyr det egentlig bare at arkene i A-planen ikke er så krøllete enda ...
De er ikke blanke, de fylles opp lenge før det gamle året er ferdig!

Gammel 01-01-09, 20:31   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker følelsen av å ha et helt nytt år foran meg!
Det er ikke nødvendigvis det at jeg tror at alt blir snudd på hodet 1. januar (og det ønsker jeg heller ikke!) - men det er en fin følelse av forventning og spenning. Jeg er en evig optimist og forventer utvikling og glede i det nye året.

Gammel 01-01-09, 20:40   #20
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Er også lærer, så nå er det klargjøring av karakterer og retting av de siste tekstene som gjenstår før første termin er ferdig. Alltid litt hektisk.

For øvrig føler jeg alltid en viss sorg over året som har gått, av en eller annen grunn. Høsten forbinder jeg med mer optimisme siden det sammenfaller med skolestart og nye muligheter.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.