|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Når begynte barna dine (eventuelt) å gå på bortoverski? Ikke i hagen - men på skitur?
![]() |
![]() |
#2 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Den eldste "sto" alpint første gang da han var 4 år (påsken før sommeren han fylte 5 år). Lillbror på 3 kommer nok til å debutere i år.
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?LilleVenn fikk bortoverski da hun var 2 år. Nå er hun 5, men fremdeles ikke noen racer til å gå på tur. Hun vi gjerne, men det er ikke så lett og vi har heller ikke øvd så mye som vi burde |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Han fekk ski og begynte å gå litt som 2-åring, gjekk på tur første gong som 2,5-åring, men lenger turar først når han var 3. Han har plastsko og telemarkski til bakkebruk, og det begynte han med no som 4-åring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Både jeg og mannen har alpinski, men ikke langrennski. Snuppa fikk langrennski til jul, så jeg må nok også gå til anskaffelse av slike hvis hun skal få brukt dem noe særlig. Men det kan godt hende at de ikke blir brukt så fryktelig ofte, særlig med tanke på at vi IKKE kommer til å anskaffe pulk til minstemann.
![]() |
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Hm. Jeg vet ikke helt. Guttungen (3,5) har langrennski, og vi er på utkikk etter slalåmski nå. Jeg mistenker at slalåm vil fenge mer enn langrenn, men vi har ikke prøvd noen av delene. Hans jevngamle kompis hadde sin første slalåmtur nå i julen, og det hadde vært supervellykket. Jeg antar vi slenger oss med på en slalåmtur så snart vi har funnet ski, og tester det ut. Som familie* prioriterer vi nok slalåm, ettersom mannen står på snowboard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?
Vi leide ski til Frøkna den første vinteren, for å se om hun syntes det var noe stas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Dukkar plutseleg opp ...
Eg synest det er eit kjempepoeng. Det handlar om å lære både balanse og kontroll, i tillegg til at det er i tidleg alder ein klarer å bygge opp lysta til- og trivsel rundt å gå tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Mine gikk første gang på bortoverski da de var 3 år. Lillesøster var mye flinkere på samme alder enn det de andre var, trolig fordi hun hadde eldre søsken å etterligne/se opp til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Jeg og mannen har begge deler, men jeg har ikke stått på noen av delene på 8 år - hater det.... Eldstemann har hatt ski fra den sesongen han var to år. Han har vært på guttetur med mannen og en kompis av han med sønn 3 år på rad. Minsten gikk bittelitt i fjor. Ingen av de har vel hatt på ski på beina denne sesongen. Eldstemann prøvde slalom i fjor, det var ikke helt vellykket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Bortoverski først.
![]() |
#12 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Mannen har vært veldig opptatt av at åtteåringen her i huset skal bli trygg nok på bortoverski før hun ble introdusert til alpint, så hun fikk sitt første alpintutstyr til jul i 2007. Nå har det nok ganske mye å si at ingen av oss voksne er spesielt ivrige alpinister; hadde vi brukt mye tid i bakken, regner jeg med at hun ville blitt involvert fra et tidligere stadium. Hun fikk sine første langrennski da hun var 2 1/2, og har gått jevnt og trutt siden.
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Teomannen er en ivrig alpintkjører. Verken han eller jeg har langrennski.
Jeg tror ikke det ene er mer naturlig og riktig enn det andre, men for mange er jo langrennsterreng mer umiddelbart tilgjengelig enn alpintbakke, slik at det blir en grunn for å bruke langrennski først.
Nei, det fungerer begge veier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
lykkelig
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Min eldste begynte med langrenn da han var 4 år, slalom da han var 5 år og snowboard da han var 7 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
Ja, det tipset har jeg også hørt. Hvordan gjør du det? Klipper av eller finnes det feller for barn? Har alle sportsbutikker det eller er det bare type Platou?
![]() |
#16 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Vi har latt våre lære bortoverski først. De to eldste var sju og ni første gang de prøvde slalom. Eldste syntes det var pyton (som hun synes med alt som krever fysisk aktivitet), guttungen elsket det. Han mestrer alle idrettsgrener han prøver på, heldiggrisem. Han prøvde snowboard i jula og syntes det var supert, det også. Minsta (nesten sju) sto på slalom første gang nå i jula, hun brukte 1,5 time i barnetrekket før hun heiv seg utfor de større løypene. Da vi reiste hjem fra fjellturen lurte hun på om vi kunne reise på slalom snart. Hun elsker nemlig slalom, ja og langrenn og dans og ja det meste, sa hun selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Mine jenter på snart 7år og 9 år har ikke prøvd alpint ennå. Vi er en skikkelig bortoverski-familie
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Noen venner av oss begynte forøvrig med slalåm med sin yngste da han var tre, og det fungerte også helt fint, men det krever ganske mye innsats fra mor og far, siden man stort sett står med ungen mellom beina hele tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Smugleser
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Vi har langrennski og pulk, Andungen har gått på ski siden han var 3, og går nå noen km med glede. Dvs, det er en del gråt og tenners gnissel og staveklasking underveis, men når vi vel er fremme er han overlykkelig og synes turen var kjempegøy.
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?I den grad vi prioriterer ski, så blir det bortoverski. Jeg liker virkelig ikke å gå på ski, mannen min er fra et land hvor man ikke går på ski, eldstemann synes det er kjedelig, så jeg kan ikke si at vi er entusiastiske. Men jeg føler at vi bør komme oss ut litt pga. seksåringen. Han har ikke gått på ski så veldig mye sammen oss, men han elsket å gå på ski i barnehagen. Og siden han liker det, så har vi bestemt oss for å satse litt mer på å komme oss ut på ski i år.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|