|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Forskjellige typer plastilina? Hvilken foretrekker du?Det finnes endel forskjellige typer modelerkitt, plastelina, Play Dough. Noen er harde, noen er myke, noen stivner utenfor pakningen, noen blir værende som de er uansett osv.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 15-10-09 kl 15:57. Årsak: Rettet en skrivefeil |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjellige typer plastilina?Min erfaring er at alt blandes sammen, ingenting legges på plass, og dermed går alt i søpla. :nazimamma:
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Sv: Forskjellige typer plastalina? Hvilken foretrekker du?Hvor selger de plastalina, og går det an å kjøpe slike sett med verktøy til dem?
|
|
|
#8 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjellige typer plastilina? Hvilken foretrekker du?Inne på ett eller annet barnehageforum har jeg funnet oppskrift på hvordan du lager plastilina selv, men jeg har ikke fått rotet meg til å prøve. Den skulle være bra sto det.
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
![]() ![]() |
Sv: Forskjellige typer plastilina? Hvilken foretrekker du?Play dough tørker ut hvis man ikke legger den tilbake i boksen sin ja. Men det hjelper å blande med noen dråper vann hvis den er tørr. Den blir ikke som ny, men den er absolutt brukbar og holder en runde til. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Forskjellige typer plastilina? Hvilken foretrekker du?Vi har kjøpt dette og vært fornøyd med den, men den blir veldig myk når man driver lenge med den med voksne hender ... http://nettbutikk.litografen.no/nett...arur5v0a7xfcp# Det er EberhardFarber Aquasoft Modelleire.
|
|
|
#12 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Forskjellige typer plastilina? Hvilken foretrekker du?Jeg tror jeg må prøve å lage selv. Ungene får ikke leke med plastilina her, for jeg får så hodepine av lukten. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjellige typer plastilina? Hvilken foretrekker du?Foretrekker helt klart den myke play dough´n Både hjemme og på jobb i barnehagen. Synes den egner seg best for de yngste barn,den klassiske plastelinaen er for hard synes jeg
|
|
|
#14 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Forskjellige typer plastilina? Hvilken foretrekker du?Vi har Play Dough, men den er skikkelig seig og klissete, særlig den blå. Utrolig irriterende og festr seg jo gudbedre over alt.
|
|
|
#15 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjellige typer plastilina? Hvilken foretrekker du?Irriterende at det er gluten i mesteparten av det, ikke lett å få femåringer til å ikke pelle seg i munnen før man har vasket hendene godt etter å ha drevet med det.
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Sv: Forskjellige typer plastilina? Hvilken foretrekker du?Æsj, nå klarer jeg jo ikke bestemme meg for noen ting her. Er det ingenting som kan være perfekt her i verden?
|
|
|
#17 |
|
Live and let live
|
Sv: Forskjellige typer plastilina? Hvilken foretrekker du?
Å, søren. I allle typer?
|
|
|
#18 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjellige typer plastilina? Hvilken foretrekker du?Nei, det er sikkert noen uten - men vanlig play dough og slikt er det gluten i. Har ikke funnet noen uten jeg, har ikke hatt grundig leting etter det - men har sett litt rundt.
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Forskjellige typer plastilina? Hvilken foretrekker du?
Veldig mange hvertfall, og det er vanskelig å finne ut om de som evt. ikke er merket inneholder gluten allikevel. De bruker det som bindestoff. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|