|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kjole på skole?Siden jeg nå vil forsøke å "følge stilen" lurer jeg på om kjole eller skjørt er vanlig på jentene som starter i 1.klasse. Altså første skoledag. Det var tydeligvis noe mange antok var antrekket på førskoledagen (og der bomma vi), så da er det vel hakket mer staselig første skoledag? Og hva med mor og far? Hva har de på når de er med barna sine på første skoledag? Litt finkledt? Sist redigert av Dronningen : 24-07-09 kl 01:43. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Kjole på skole?Storesøster gikk i bukser, så vidt jeg husker, men hun har aldri vært glad i kjoler og skjørt. Men det var mange som stilte i det ja.
|
|
|
#3 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Kjole på skole?Jenta mi hadde kjole, en heklet hvit en fra H&M. Hun er forøvrig en fan av thights under kjolene, da hun står mer på henda enn beina i perioder...
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Kjole på skole?Takk for at du spurte for jeg er veldig usikker med tanke på klær første skoledag. Husker jo jeg stilte selv i kjole i 1973, men det er det ikke så mye hjelp i. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kjole på skole?Datteren min hadde kjole, det hadde de fleste av vennene også.
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Sv: Kjole på skole?blomsterbukett?? seriøst?
|
|
|
#8 |
|
Originala
|
Sv: Kjole på skole?Men atte ... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kjole på skole?Jeg har kjøpt kjole til LilleVenn, en tøff dongerikjole fra Mexx |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjole på skole?Storesøster hadde på seg skjørt på første skoledag. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Kjole på skole?Hos oss var det mange i skjørt/kjole, men ingen som var pyntet. De fleste så ut til å ha nye klær, men av typen de kom til å bruke til hverdags etter denne dagen.
|
|
|
#12 |
|
Originala
|
Sv: Kjole på skole?
Oj! Kan jeg spørre hvilken skole det er snakk om? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Kjole på skole?Hverdagskjole eller skjørt er min tanke.
|
|
|
#14 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Kjole på skole?Min erfaring gjennom 5 runder som førsteklasselærer, er at mange jenter stiller i skjørt/kjole, type relativt ny, ren, pen hverdagsvariant. Gutta stiller også gjerne i nyere hverdagsantrekk, noen i skjorte, andre i genser. Min førsteklassing synes skjorter er ok, og får seg nok en ny en til skolestart. Han får sikkert en ny bukse også, det trenger han uansett. Ingen vits å stase opp ungene så de ikke kan leke, turne i turnstativene eller sitte i sandkassa, men kjekt å gjøre litt ut av første skoledagen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
i tåkeheimen
|
Da blir du svartelistet tvert. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Kjole på skole?Takk for svar alle sammen. Jeg misliker sterkt å bomme på sånt, for jeg ønsker ikke å være den som gjorde at ungene følte seg utenfor på en måte, i diverse settinger. Henger nok igjen fra jeg var barn. Det å stå og ønske at man var sånn og sånn eller hadde sånn og sånn.
Mens jeg som startet i 1984 hadde fotformssko og cordfløyelsbukse. Sist redigert av Dronningen : 22-07-09 kl 13:01. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bare sær
Pynte i klasserommet. Alle har med en liten bukett selvplukkede blomster. Og det er ikke alltid så lett i august.
|
|
|
#19 |
|
Sviiisj!!
|
Det kan jeg skrive under på, jeg som har prøvd å skrape sammen til et herbarium i agust-september, som hadde innleveringsfrist i arpil.
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var visst in i 83 også. Jeg hadde rød fløyelsbukse, hvit og turkis genser, fotformssko og praktisk potteklipp.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|