|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Hvorfor feirer du jul?Etter å ha lest litt julegudstjeneste tråder etc, har jeg et inntrykk av at mange ønsker at barnehage/skole skal være et området uten forkynnelse, og utpreget grad av kristendomslæring.
![]() |
#2 |
Håpefull eller håpløs....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor feirer du jul?http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=7053
![]() |
#3 |
Håpefull eller håpløs....
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor feirer du jul?Og nei - jeg synes ikke julen bør avskaffes helt...
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvorfor feirer du jul?
Vil gjerne ha svar fra alle jeg ! Ordla meg kanskje litt feil.
![]() |
#5 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Til og med Jesus tvilte; "min Gud, min Gud hvorfor har du forlatt meg" sa han da han hang på korset. Det er helt naturlig å være litt usikker. Jeg var tidligere "veldig kristen" , men følte alikevel at jeg ikke var bra nok. Det er gruppepress i alle miljøer, men jeg har nå innfunnet meg med min gudstro og så lenge jeg har det bra med det, må det være godt nok synes jeg.
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() |
#7 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvorfor feirer du jul?Vi feirer jul som en markering av Jesu fødsel. Og det spiller ingen rolle for meg når på året han ble født.
![]() |
![]() |
#8 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Signerer deg, du skrev det så fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
navnet sjemmer ingen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor feirer du jul?Vi feirer Jesu fødsel. Fokuserer på julebudskapet og bruker høytida til å ta vare på hverandre og glede våre neste. Til nå har vi heldigvis unngått å henge oss på den kommersielle jula og kjøpelysten har ikke tatt overhånd. Vi satser på at den trenden skal fortsette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvorfor feirer du jul?Vi feirer at det går mot lysere tider, vi feirer samhold og familie. Har vokst opp uten kristne juletradisjoner, men har jo selvfølgleig ikke blitt "skjermet" fra det og har alltid visst at noen feirer jul fordi de feirer Jesus fødsel, og vi feirer det av andre grunner. Har aldri vært noe problematisk.
![]() |
#12 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvorfor feirer du jul?Jeg feirer jul først og fremst fordi det er en tradisjon i vår familie å gjøre det. Jeg kan med 100 % sikkerhet si at jeg ikke feirer jul fordi jeg tror at Jesus er guds sønn. Man feiret solsnu og tok tre inn i stuen lenge før landet vårt ble kristnet ved sverd.
![]() |
#15 |
frakoblet
|
Min tanke var at h*n ikke vet at det går an å endre fremfor å slette, og da tenkte jeg å opplyse om dette. Så Joma - hvis det er derfor, så vet du det nå.
![]() |
#16 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor feirer du jul?Jeg feirer jul fordi "alle" andre gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Borte
|
![]() Sv: Hvorfor feirer du jul?Jeg feirer jul fordi jeg syns det er fin tradisjon. Jeg har ikke et veldig bevisst forhold til hva jeg egentlig feirer, jeg kan med like stor sikkerhet som Safran si at min julefeiring ikke har noenting med hvorvidt Jesus er Guds sønn å gjøre.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Hm, nei si det!
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|