|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Derosm hvis (avsporet fra tråden om 67 årig mor)Det viser seg jo nå at det er mange sykdommer som en er arvelig disponert for. Noen av disse er det nå mulit å la seg genteste for, og flere blit vel mulig i nær fremtid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Derosm hvis (avsporet fra tråden om 67 årig mor)Jeg synes ikke man skal kutte ut å leve et liv slik man i utgangspunktet hadde tenkt å leve det på grunnlag av en gentest som viser at man kan få en sykdom. For det er jo ikke sikkert man får sykdommen.
![]() |
#3 |
Pauset
![]() Sv: Derosm hvis (avsporet fra tråden om 67 årig mor)En vet heller ikke at en frisk 67 åring ikke blir 97.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Derosm hvis (avsporet fra tråden om 67 årig mor)
Nå hadde ikke jeg lest diskusjonen med en noe eldre mamman før jeg svarte her. Men med utgangspunkt i henne vil jeg for min del si at jeg tor påkjenningen ved å ha 2 smårollinger vil gjøre at sjangsene henens for å leve til hun er 97 år er mindre. Men dette er ikke noe jeg kan vitenskapelig bekrefte selvsagt, kun min mening.
![]() |
#5 |
Pauset
Men det kan jo gjelde en som er syk eller handicapet også. Det må jo sees i sammenhengen med resten av "apparatet" rundt barna. Det er vel ikke snakk om en isolert alenemor her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Derosm hvis (avsporet fra tråden om 67 årig mor)Det vil jo da i stor grad komme an på sykdommen. Handikap i seg selv er ikke noe som er "dødlig" stort sett.
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt. Sist redigert av Mams : 31-12-06 kl 02:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
flisespikker
|
Men det at du ikke klarer å sammenligne disse tingene, er jo strengt tatt ikke noe godt argument.
At det var?
Men i mange tilfeller vil vel forventet levealder være lavere for noen som har hatt kreft, vil den ikke? (Jeg vet ikke stort om dette, jeg bare mener å ha hørt det, og vet om flere som har fått kreft om igjen 10-20 år etter å ha blitt frisk av den første kreften.) Så hvis det er den forventede tiden man har igjen som spiller rolle, burde jo andre helsemessige vurderinger også tas med, ikke bare alder. (Jeg ville antagelig tatt det veldig tydelig med i vurderingen selv, i alle fall, dersom jeg hadde en sykdom eller lignende som gjorde det svært lite sannsynlig at jeg skulle leve i mer enn 20 år til, for eksempel.)
![]() |
#8 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Derosm hvis (avsporet fra tråden om 67 årig mor)Rettet opp den noe rotete setningen. Hue er pyton og jeg er trøtt, tenkte en ting o skrev en salig blanding.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|