|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kl. 10 i dag faller dommen i KongoEr litt spent her, kjenner jeg. Tror dere de får dødsstraff, og om de får det - kan Norge gjøre noe for å hindre at de blir henrettet?
![]() |
#2 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo"Sentrale kilder" sier de slipper dødsstraff, men at de blir erkjent skyldig på alle punkter og får livstid...
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoNorge behøver vel neppe gjøre noe for å hindre at de blir henrettet, all den tid stort sett alt av "Kongo-kjennere" som har uttalt seg har vært ganske enige om at dødsstraff i praksis ikke effektueres i Kongo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoEn dødsstraff-dom er etter min mening like lite akseptabelt uansett om den blir gjennomført eller ikke. Jeg håper det vil bli reagert kraftig hvis det blir noe annet enn livsvarig fengsel. At sistnevnte dom også i praksis nok kan sies å være en dødsstraff er en tyngre materie, men jeg håper uansett at en reaksjon fra norske myndigheter inntreffer.
![]() |
#5 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoEg trur dei får livstid eller dødsdom. Livstid er kanskje skrekkscenarioet, då dei vil ha liten/ingen sjanse til å anke til høgsterett (der styresmaktene i begge land har større sjanse til å påverke saksgangen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoLivstid.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoJeg kjenner at jeg ihvertfall er veldig spent på å se hva og om Norge tar noen grep i tilfelle en dødsdom. |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoMen altså; hva ER det egentlig med denne saken? Alle kongolesiske saker kan da ikke få samme enorme fokus som denne, er den blitt et symbol for noe? Er det noe myndighetene der nede prøver å bevise for omverdenen? Ja, en mann ble skutt og det er jo forferdelig. Men at denne saken skal bli så blåst opp og at Kongo skal saksøke Norge for millioner av kroner og eieren av den skraphaugen av en bil som sjåføren kjørte vil ha 6 millioner i erstatning for den osv? Hva skjer? Det er jo blitt et sirkus. Hvorfor ble egentlig denne saken så enorm?
![]() |
#9 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoJeg aner ikke.. De arresterte jo en annen nordmann der nede også, som bare var p sykkeltur, omtrent bare fordi han var norsk. Han ble heldigvis sluppet fri igjen da..
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoSitter og ser fra direktesending VG-nett nå og ler meg nesten litt skakk når Celine Dion runger ut fra høytalerene der; klassisk ventemusikk. Jaja ...
![]() |
#12 |
Står på egne ben
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoFår følge med her, kan ikke se på nett-tv nå. Skriv når det skjer noe da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo
Er saken stor utenfor Norge? Nå er det noen dager siden jeg lette, men jeg fant ingen avisartikler om den i noen kongolesiske eller engelske/amerikanske aviser.
![]() |
#17 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoDet oppdateres jevnlig på VG nett, men nå blir det ikke oversatt til engelsk og dermed heller ikke oppdatert her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo
Ja, det kan jeg, men jeg har ikke oversatt noe fra fransk nå. Jeg tror Dagbladet ligger hakket foran VG.
![]() |
#19 |
Fabelaktig
|
![]() Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i KongoDette går jo over alle støvleskaft! Sakset fra Dagbladet:
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|