|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Med optimisme prøvde jeg i år igjen, minstejenta har brukt ull/silke-trøye (Nøstebarn) i en uke nå, og har dessverre blitt like rød og sår som i fjor. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Poden er atopiker og i "dårlige perioder" har vi brukt ull med bomullinnside. Ikke like bra som ull, selvsagt, men merkbart bedre enn "bare bomull".
|
|
|
|
#3 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Ull med bomullsinnside fra Joha burde fungere. Veldig mykt og godt. Ifølge en ansatt i butikken jeg kjøpte det i var rein ull ca 20% varmere, men det skulle være varmt og godt.
|
|
|
#4 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Vi har ikke problemer med ullundertøy, men har likevel supplert med et deilig fleeceundertøy (trøye og longs) fra Coop til 149 kr. Det virker i alle fall kjempedeilig og kommer i mange forskjellige mønstre og farger.
|
|
|
#5 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Fikk tips her inne om noe fra Devold. Må sjekke litt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?
Ja, vi brukte litt ull med bomull i fjor, og det funker greit. Jeg var ikke klar over at det var flere som har det, kjente bare til Cubus, og det synes jeg har vært litt dårlig kvalitet. Men i tillegg har vi jo litt ull etter støresøster som også kan brukes, dersom jeg hadde funnet noe lurt å ha under. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Devold Active. Med noe syntetisk inni og ull utenpå. Etter tips fra Katta. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bare sær
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Det er noen som reagerer på lanolinen i ull, og den er det mer av i Nøstebarn-ull.
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Har du forsøkt Devold Active, med kunststoffinnside? Det er minst like varmende som tradisjonelt ullundertøy og altså ikke ull på innsiden. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
--
|
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Jeg har ikke atopikere, men vi har brukt en del av ull/bomullstøyet til Joha og Helly Hansen sitt superundertøy. I år har jeg kjøpt Devold og Bavac på salg for å teste. Er sånn passe fornøyd med Cubus sitt ulltøy med bomullsinnside, synes det har gått fort i stykker. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?
Dette er kjempegodt, men veldig varmt. Jeg har det både til LilleVenn og meg selv. Ellers er jeg veldig glad i undertøyet fra Joha med bomullsinside. Det er ikke fullt så varmt og veldig mykt og godt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Da blir det Joha og Devold Active på oss i år. Har ikke atopiker, men en gutt som nekter å gå med ull. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Vår gutt som er plaget med atopisk eksem kan bruke Devold active. Det eneste som er litt dumt er at ull kommer direkte mot huden rundt håndleddene og der må vi brette godt opp for at han ikke skal få eksem. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Jeg har en atopiker som tåler ubehandlet og behandlet ull, men som reagerer på kunststoffet i devold active. (og hun reagerer på mikrofiberundertøy og fleece). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Jeg mener det er Devold Active vi har i bestilling hos en eller annen nettbutikk. Håper det funker, da! Ellers skal jeg sjekke ut superundertøy. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?På Wistex har de Gaupa superundertøy. Funker det?
|
|
|
#17 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Storesøster (12 år) har nektet ull i mange år allerede, og bruker superundertøy. I fjor prøvde hun en Devold Active som er min, og den brukte hun faktisk noen ganger, så i år skal hun få et eget sett- |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Vi har en gutt med atopisk eksem, og har veldig gode erfaringer med devold active. Han reagerer ikke på det i halslinningen og ermene, heldigvis. Det er ihvertfall et veldig bra undertøy, mykt og deilig, passe tykt, og man unngår klamheten man får med bomull innerst.
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Godt vinterundertøy for atopikere som ikke tåler ull, evt tynt bomullsundertøy?Devold kan jeg virkelig anbefale. Har også brukt Solan og Ludvik. Stillongs også, det er en del her: http://www.lilledu.no/products/plone..._ullunderklaer
|
|
|
#20 |
|
Sliter med tastaturet
De har jeg prøvd, men det går så fort i stykker. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|