Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dress med fôr i snart?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-09, 13:22   #1
Left
Passiv

Standard

Dress med fôr i snart?

I dag var det skikkelig surt og kaldt her, så vurderte et øyeblikk å ta på vinterdress på lillebror. De er ute i flere timer av gangen.
Han fikk på seg en litt tykkere jakke, og skallbukse med ullstilongs og fleecebukse under, så får satse på at det holder.

Har dere begynt å vurdere vinterdress?

Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:23   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dress med fór i snart?

Jeg har tatt ut foret og sendt med dressen i barnehagen, men om det fortsetter med å bli kaldere og kaldere, så må jeg bare kneppe på foret igjen.
Enn så lenge er det fortsatt mest vått i denne delen av landet.

Gammel 06-10-09, 13:25   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men om det blir under 0 grader, så må vi vel det. I dag var det 2+ og nå er det ca. 4. Men den tykkeste ulla er med så jeg regner med det går bra.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:26   #4
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

I dag var det kun 1 grad ute til morran i dag. Angret på at jeg ikke sendte med vinterdressene, så det gjøres i morgen.

Gammel 06-10-09, 13:47   #5
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Jeg satte på minstemann vinterdress idag. Det var kalt og surt kl. 9 da de dro i barnehagen ( 1grad) og er det fortsatt. Eldstemann får med seg vinterdressen i morgen og bruke høstdress idag.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:56   #6
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gutta mine bruker ufóret dress, men de har ullundertøy og et tunt lag med ull i tillegg.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:23   #7
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Vi bruker høst-/vårdress med ull under i Trøndelag. Med ullundertøy.
Så snart det blir snø og minusgrader blir det nok vinterdress.
I dag tidlig var det 2 varmegrader, men det blir jo varmere utover dagen.

Gammel 06-10-09, 14:26   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag var det 2 minusgrader på morgenen, men vurderte ikke å sende med vinterdressen. Det blir fort opp i noen flere varmegrader, og skal de ut tidlig på morgenen så har de bare tykt ulltøy under tynn parkdress og ullundertøy under der igjen.

Sko er det verre med synes jeg. Hva gjør dere der?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 16:59   #9
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

I dag var det 2 minusgrader på morgenen, men vurderte ikke å sende med vinterdressen. Det blir fort opp i noen flere varmegrader, og skal de ut tidlig på morgenen så har de bare tykt ulltøy under tynn parkdress og ullundertøy under der igjen.

Sko er det verre med synes jeg. Hva gjør dere der?

Han har halvhøye goretex fra Timberland, som vi har brukt frem til i dag, men i dag var det Viking Thermo-vær her synes jeg. Sølete og kaldt.

Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:29   #10
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg satt akkurat å tenkte på det samme.
Han min har høstdress med ullundertøy og mellomtykk fleece.
Han er varm av seg, men kan tenke med det er småsurt.
Det regner også. De er ute HELE dagen. Fra ca 9.00 til dem blir hentet.
Når vinterenen og mørket kommer er dem ute fra 10 til 16.Det krever godt
utstyr.
De har grillhytter dem spiser i og får varmet seg i da.

Sjuggerpløm: Dressen fra Jonathan kommer i posten i morra.
Kan se ut til at den kommer i tide.
Gleder meg til å se den. Har hørt flere har skrytt av den, så
tok sjansen.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:34   #11
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Ang sko har han min halv høye gore-tex sko og Tretorn støvler med for liggede i bhg.
Vurderer å legge Viking vinterskoene evt Viking Thermo i bhg om det fortsetter slik.
Blir fort kaldt å sitte å leke med vår/høst tøy/sko nå.
Veldig usikker.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:29   #12
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Har vurdert det, men har ikke gjort det enda. Det er fortsatt veldig vått der de er etter mange ukers regn. Men om det fortsetter som i dag (oppholds og 2-4 grader) så gjør jeg nok det. Nå er det meldt regn igjen til kvelden da.

Her har begge Viking Thermo, har ikke tatt i bruk vinterskoene enda.

Gammel 06-10-09, 15:02   #13
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Tenkte det samme.
Propellen har med Trolldressen uten for. Vil ikke starte for tidlig med vinterdressen, men blir det sånn at det er 2-3 minus på dagen så sender jeg med foret.

Gammel 06-10-09, 14:30   #14
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Her har det snødd, så vinterdressen er tatt i bruk. Med ull under. Vinterskoene er også tatt i bruk i dag. Jeg tror jeg må finne fram mine også snart. *hutre*

Gammel 06-10-09, 14:56   #15
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Eg tenkte å vente litt med tjukkedressen. Jentene mine har ullundertøy innerst, stikka bukse og genser og "parkdress. Eller regntøy da som ser ut til å vere den nye nasjonaldrakta her på Sunnmøre. Men altså tjukke dressen får vente til det blir kaldare.. Men eg fryktar det ikkje blir lenge til.

ÅÅÅHHH Kvar vart sommaren av????

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 15:23   #16
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuttan;186198

ÅÅHHH Kvar vart sommaren av????

Det er oktober.

Ungene mine har fortsatt høstdress i barnehagen og har det nok litt til. De har alle godt med ulltøy liggende. Men sko synes jeg også det er verre med. Lurer på om jeg skal impregnere viking skoene i dag og sende dem med i morgen. Tenkte jeg kunne ta ut ullsålen for å gjøre dem mindre varme (tips fra skobutikken).

Gammel 06-10-09, 20:27   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dress med fôr i snart?

S bruker ikke dress ennå en gang, så nei. Bare de minste barna i barnehagen som bruker dress, men vi har sendt med høstdressen nå. Det er jo godt med plussgrader utpå dagen, jeg synes ikke foret dress er aktuelt. S bruker vanlige joggesko ennå også han *barnemishandler*.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 21:09   #18
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

De har brukt dress med fleece under foreløpig, men jeg vurderer å sende med vinterdressen om det fortsetter med disse temperaturene. Vi har hatt noen morgener med kuldegrader, og da er det for kaldt med uforet dress og joggesko. Senere på dagen er det derimot nærmere 10 pluss, og det kan fint brukes jakke, bukse og joggesko.

Værsågod bli gæærn!

Gammel 09-10-09, 09:23   #19
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

De har brukt dress med fleece under foreløpig, men jeg vurderer å sende med vinterdressen om det fortsetter med disse temperaturene. Vi har hatt noen morgener med kuldegrader, og da er det for kaldt med uforet dress og joggesko. Senere på dagen er det derimot nærmere 10 pluss, og det kan fint brukes jakke, bukse og joggesko.

Værsågod bli gæærn!

Jepp, jeg blir gal!
Skal de fryse om morgenen eller svette midt på dagen liksom?
Eller skal vi bare flytte hele garderoben ned i barnehagen.
Vi har og brukt dress, trolldressen med tynn ull under og halvhøye høstsko.
I dag vurderer jeg tynn vinterdress og goretex støvler.
Jeg sto ute i forede joggesko og tykke sokker i en halv time i går morges og jeg var iskald på bena.
Tittet litt på de ansatte i barnehagen og de fleste hadde faktisk på seg både vintersko og forede bukser.
Jeg pleier å sjekke hva de ansatte har på seg, og hva ungene til de som jobber i barnehagen har på seg. Disse ungene hadde vinterstøvler og dresser i går.
Det er ikke lett det her. Det skal bli en fryd når vi kommer dit at temperaturen holder seg tålelig jevn hele dagen.
Tre minusgrader er det nå og utover dagen er det meldt sol og 7 pluss. Hm.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:02   #20
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Truls på snart 2 år går i Trolls skalldress, har ulltøy innerst så har jeg tre forskjellige ulldresser hengende i bhg - i forskjellig tykkelse. I tillegg har han ullgenser og ullbukse fra nøstebarn liggende. De tar på den tykkeste ulldressen under om de går tidlig ut og tynnere om de går ut når sola har varmet opp mer...

5-åringen har Reima Tecs høst-/vårdress, har microfleece fra reima og ulldres fra Troll hengende til å ha på under. I dag tok hun ikke på ull innerst da... så mulig det blir kaldt.

Vinterdressen er vel litt varm ennå tror jeg, selv om 5-åringen hadde den på her en dag da den andre var til tørk. Burde vel egentlig ha fler eksemplarer av hver...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.