|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Kort eller kontant?Eg skal til syden, Gran Canaria, på lørdag
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kort eller kontant??Ja, du MÅ ha med reiseforsikringsbevis og du MÅ også ha med Europeisk helsekort. Tro meg, begge deler er et must! Jeg ble akutt syk på ferie i utlandet for noen få uker siden og hadde selvsagt glemt det europeiske helsekortet. Det endte med at vi måtte forskuttere 2500 Euro for at jeg skulle få livsnødvendig behandling! Det hadde vi sluppet om jeg hadde hatt med meg kortet. Det hjalp ikke med bare reiseforsikringskortet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kort eller kontant?Jeg bruker kortet mest mulig. Jeg betaler ingenting i gebyr. Har Skandiabanken.
![]() |
#4 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Kort eller kontant?Eg har det helsekortet heldigvis. Må hive meg rundt å få tak i forsikringsbevis eg då..
![]() |
#5 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kort eller kontant?Ta med deg 2 kort som du har forskjellige steder. Jeg tar aldri med noe mye kontanter, men jeg pleier å ta ut litt penger i valuta (euro når en skal til Spania) i minibanken på flyplassen jeg reiser fra, sånn at jeg har litt startsum. Så tar jeg ut i minibanker etterhvert som jeg trenger når jeg er på ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kort eller kontant?Vi har minst mulig kontant på oss når vi er ute og reiser. Vi tar gjerne ut så vi har litt kontanter hver dag til småhandling, men bruker ellers bare kort. Mye tryggere med tanke på det å miste, eller bli frastjålet pengene.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|