Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det ikke vanlig å takke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-09, 18:12   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Er det ikke vanlig å takke?

Nå har jeg opplevd det et par ganger at noen har spurt meg om ting og jeg har gitt svar og ingen takk.

Den ene gangen fikk jeg en pm på et annet forum med spørsmål om hvor jeg hadde kjøpt de fine englene jeg har på graven. Jeg svarer og forteller hvor og forventer igrunn et svar med et takk. Men neida. Ingenting.

Og et annet sted var det igjen en som sendte meg en pm og lurte på nettadressen til duoboots. Jeg sender en pm tilbake og svarer og gir henne nettadressen. Igjen ingen svar med takk.

Er det bare jeg som synes det er litt rart at de ikke takker? Jeg gjør det bestandig uten å tenke over det.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 18:15   #2
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke vanlig å takke?

Jeg synes det er vanlig folkeskikk å takke, og ville gjort det selv dersom jeg spurte om noe spesifikt.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 18:17   #3
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg synes det er vanlig folkeskikk å takke, og ville gjort det selv dersom jeg spurte om noe spesifikt.

Gammel 05-11-09, 18:17   #4
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Om man ikke på forhånd har skrevet, på forhånd takk for svar, så synes jeg det er en selvfølge å si takk ja ved ulike svar på spørsmål.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 18:24   #5
Left
Passiv

Standard

Det er helt normal høflighet, og burde vært en selvfølge.

Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 18:30   #6
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er en selvfølge, men har opplevd det motsatte såpass ofte at jeg ikke automatisk forventer det lenger. Vet ikke om det bare er en forskjell på hva man anser som vanlig høflighet, eller om det er mangel på høflighet det kommer an på, jeg.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 18:31   #7
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Det er normal høflighet og takke, ja. Men når det skal sies kan det nok hende at jeg glemmer å takke avogtil.

Jo større "innsats" man har gjort jo større grunn til å huske å takke syns jeg. Jeg fikk en FB-melding fra en bekjent i sommer om en stilling som var ledig i firmaet jeg jobber i. Hun spurte om hva stillingen min gikk ut på, og jeg svarte i en liten stils lengde. Slikt tar jo litt tid, og jeg syns det var skikkelig merkelig å ikke få en takk etterpå.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 19:21   #8
Frantzen
Passiv

Standard

Det syns jeg man kan forvente, ja. men tar også høyde for at folk rett og slett glemmer det. Selv om det er litt rart, all den tid det bare er et par tastetrykk mens man likevel sitter der og leser svaret man har fått.

Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 19:25   #9
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det å takke for hjelp er normal folkeskikk. Men, jeg merker meg at ikke alle er av den samme mening som meg. Dette gjelder både på forum og i det virkelige liv. Jeg reagerer like mye når noen spør meg om noe, jeg svarer og de svarer "ok" tilbake og går sin vei.

Libra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 19:25   #10
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jo.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 19:29   #11
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjølvsagt takkar ein.
Er ikkje anna enn normalt høfleg veremåte å syna at ein set pris på at nokon tek seg bryet med å svara.
Som Frk. Rattata seier går det an å gløyma - kan skje den beste - men ein merkar over tid kva som er vanen.

Gammel 05-11-09, 19:55   #12
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ordet "takk" sitter veldig langt inne for svært mange. Som yrkesaktiv i et serviceyrke så vet jeg at det er mer et unntak enn en regel at noen sier takk.
MANGE trenger et oppfrisknings-kurs i oppførsel og folkeskikk.

Gammel 05-11-09, 19:57   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jo det er vanlig men slettes ikke alle som gjør det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 20:33   #14
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er veldig uhøflig å ikke takke.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 20:34   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er folkeskikk å sende en liten takk, ja.

Gammel 05-11-09, 20:43   #16
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg for min del synes det er nesten litt irriterende med en pm eller sms det bare står "takk" i. Muntlig takker jeg alltid, men ikke skriftelig.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 20:43   #17
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sånne ting reagerer jeg alltid på også.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 20:45   #18
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Enig med deg, Estrella.

Gammel 05-11-09, 20:58   #19
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg for min del synes det er nesten litt irriterende med en pm eller sms det bare står "takk" i. Muntlig takker jeg alltid, men ikke skriftelig.

Kjenner at jeg er enig med Pia her.

Kan innimellom ta meg selv i at jeg har glemt å si takk, like flau hver gang forøvrig. Det ER normal folkeskikk å si takk. Men skriftlig er jeg ikke like flink.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 21:01   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne ikke falt meg inn å sendt pm eller prikk med et takk bare fordi det ble forventet.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.