Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er nyttårsaften en festdag hos dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 11:31   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er nyttårsaften en festdag hos dere?

Jeg er litt nysgjerrig fordi jeg har inntrykk av at folk har veldig forskjellig forhold til nyttårsaften. Mamma feks, må ALLTID ha svær fest, mens jeg har en venninne som foretrekker å se tv hjemme og ikke gjøre noe ut av det.

Feirer dere nyttårsaften? Hvordan skal dere feire i år?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:34   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?

Vi lager god mat og sender opp fyrverkeri, men bortsett fra det så er det lite som minner om fest her. Det kan hende at vi pynter oss litt. Vi har vært alene hjemme så og si hvert år etter at vi fikk barn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 13:51   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi lager god mat og sender opp fyrverkeri, men bortsett fra det så er det lite som minner om fest her. Det kan hende at vi pynter oss litt. Vi har vært alene hjemme så og si hvert år etter at vi fikk barn.

Akkurat sånn har vi det også.
Koser oss vi!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 18:11   #4
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Samme her.

Gammel 30-12-09, 11:34   #5
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke en festdag nei. Vi kan pynte oss litt, og vi spiser kalkun. Men vi har ikke folk hos oss (i alle fal ikke i år), og vi vil nok se tv ja.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 13:45   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ikke en festdag nei. Vi kan pynte oss litt, og vi spiser kalkun. Men vi har ikke folk hos oss (i alle fal ikke i år), og vi vil nok se tv ja.

Jentene spiser kalkun hjemme og mulig drar de ut en tur etterpå.
Syntes det er deilig å slappe av denne dagen og ta det helt med ro.

Gammel 30-12-09, 14:00   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er en festdag med god mat og fine klær uansett om vi er hjemme bare familien, har gjester eller er på fest hos andre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 20:42   #8
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi lager god mat, inviterer gjerne ett vennepar, pynter oss, skravler og koser oss uti de små timer.
Vi kjøper aldri raketter og har heller ikke festfest da vi har små barn som våkner på normal tid 1. Januar hvert år.

Hadde vi vært alene ett år hadde det overhodet ikke vært noen krise.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:35   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter x antall krampeaktige fester på nyttårsaften, så ga jeg opp og fant ut at de koseligste nyttårsaftenene hadde jo vært de gangene alt foregikk i rolige former. Så nå legger vi aldri opp til noe storslagent.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:36   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Feirer stort sett relativt rolig med venner. Kalkun og godt drikke. Selvsagt moderat det siste

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 22:55   #11
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

I år skal dem to elste til pappan, og minsten skal til sine besteforeldre. Dem ville så gjerne ha henne i år så vi kunne nyte en kveld alene hun skjønner jo ingenting pga legger seg klokken åtte så da er de greit. Vi skal til broren til min samboer og det blir vel litt og drikke og skravle og se på tv, i rolige former med andre ord. Fra neste år blir det sammens med ett eller flere barn uansett, vi har avtalt med felles venner att neste år starter vi en ny tradisjon som går på rundgang. Det gleder jeg meg til

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:35   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, for min del er det bare en vanlig dag. Men ungene har jo forventninger. Derfor var det veldig deilig å kunne sende de vekk i år, så slipper jeg å bry meg.

Gammel 30-12-09, 11:37   #13
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid arrangert eller deltatt i en god og fin, men uhøytidelig middag på nyttårsaften. Før vi fikk barn kunne det bli litt fest-tendenser når klokka nærmet seg midnatt, etter barn er det rolig hele kvelden. Men jeg liker å markere kvelden og synes det er en god anledning til å lage i stand litt ekstra.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:38   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke fyllefester, spesielt ikke på nyttår, da vil jeg være sammen med familien min, ungene mine.

Jeg, Fibi og krystallklart med mann og barn feirer alltid nyttår sammen hjemme hos en av oss, går litt på rundgang. Avslappet, hyggelig stemning, god mat, unger som leker sammen (vi har unger på samme alder, både de store og de små, praktiske greier). Alltid veldig koselig. Vi pynter oss også, selvsagt.

Gammel 30-12-09, 12:25   #15
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Ja det er en festdag men i meget rolige/edruelige former. Av og til har vi feiret med et vennepar og deres barn men i år blir det kun oss og ei venninne av meg og hennes sønn. Jeg bruker tid på å dekke bordet og å tilberede maten og selvsat pynter vi oss. Etter kongens tale setter vi oss til bords.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 14:23   #16
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alltid vært en form for festdag, med litt pyntet stil og god mat, vin og hygge.

I år skal vi være hjemme alene kjernefamilien for første gang.. og jeg gruer meg faktisk litt
Alltid feiret med resten av familien også, men i år takket faktisk sambo nei til lag i Oslo fordi det tok litt vel mye av i fjor.. og i år kom det bortimot 25 stk, å det foregår IKKE i edrulige former overhodet.
Foreldrene mine har søskene mine hos seg, og siden vi ikke har blitt bedt...så benytter vi sjansen til å være alene.

Skulle nok gjerne feiret med venner, men de aller fleste har faktisk barnevakt og er på fester rundt om.. ikke har vi barnevakt, og ikke ønsker vi feire uten barna så da blir det sånn

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 12:28   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fest og fest - jeg vil ikke påstå vi fester, men vi liker å samles med gode venner eller familie, kle oss litt pent og spise god middag.

Blir dessverre avlyst for vår del i år, da Lillemann har omgangssyke, og jeg ikke har spesielt lyst til å sende gjestene hjem med en nyttårsgave av den sorten.

Gammel 30-12-09, 19:45   #18
Frantzen
Passiv

Standard

Her pynter vi oss litt og lager kalkunmiddag, noenganger med venner andre ganger med familie. Utover det er det ikke så mye mer enn en utvidet helgefeiring som avsluttes med å se på raketter ved midnatt.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Blir dessverre avlyst for vår del i år, da Lillemann har omgangssyke, og jeg ikke har spesielt lyst til å sende gjestene hjem med en nyttårsgave av den sorten.

..så derfor blir det hjemmefeiring med kjæresten og både egne og andres unger. Og i år skal vi etter frøken Snupps ønske også til byen for å se rakettoppskyting derfra. God bedring til Inagh-familien!

Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 19:53   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid vært glad i nyttårsaften og før barna ble født var det alltid fest, gjerne hos oss. Nå feirer vi med den samme vennegjengen, i litt mindre omfang og med barn. Det varierer fra år til år hvor mange som kommer, men det kommer alltid noen, og vi har en hyggelig feiring med god mat, litt vin og skravling.

Jeg elsker kombinasjonen refleksjon/blanke ark - og jeg er alltid høytidsstemt med tonnevis av positive forventninger til det nye året på nyttårsaten. I'm a fan.

Gammel 30-12-09, 19:59   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Alltid en festdag. I yngre dager med rølp og tilløp til fyll, nå mere i rolige former, sammen med venner og barn - og uten alkohol. Det er mat, pyntings og hjem når man må pga trøtte barn, men fortsatt en festdag.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.