|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Er nyttårsaften en festdag hos dere?Jeg er litt nysgjerrig fordi jeg har inntrykk av at folk har veldig forskjellig forhold til nyttårsaften. Mamma feks, må ALLTID ha svær fest, mens jeg har en venninne som foretrekker å se tv hjemme og ikke gjøre noe ut av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi lager god mat og sender opp fyrverkeri, men bortsett fra det så er det lite som minner om fest her. Det kan hende at vi pynter oss litt. Vi har vært alene hjemme så og si hvert år etter at vi fikk barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?
Akkurat sånn har vi det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Samme her.
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Ikke en festdag nei. Vi kan pynte oss litt, og vi spiser kalkun. Men vi har ikke folk hos oss (i alle fal ikke i år), og vi vil nok se tv ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() |
#8 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi lager god mat, inviterer gjerne ett vennepar, pynter oss, skravler og koser oss uti de små timer.
![]() |
#9 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Etter x antall krampeaktige fester på nyttårsaften, så ga jeg opp og fant ut at de koseligste nyttårsaftenene hadde jo vært de gangene alt foregikk i rolige former. Så nå legger vi aldri opp til noe storslagent.
![]() |
#10 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Feirer stort sett relativt rolig med venner. Kalkun og godt drikke. Selvsagt moderat det siste |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?I år skal dem to elste til pappan, og minsten skal til sine besteforeldre. Dem ville så gjerne ha henne i år så vi kunne nyte en kveld alene hun skjønner jo ingenting pga legger seg klokken åtte så da er de greit. Vi skal til broren til min samboer og det blir vel litt og drikke og skravle og se på tv, i rolige former med andre ord. Fra neste år blir det sammens med ett eller flere barn uansett, vi har avtalt med felles venner att neste år starter vi en ny tradisjon som går på rundgang. Det gleder jeg meg til |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Nei, for min del er det bare en vanlig dag. Men ungene har jo forventninger. Derfor var det veldig deilig å kunne sende de vekk i år, så slipper jeg å bry meg.
![]() |
#13 |
*_*
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Jeg har alltid arrangert eller deltatt i en god og fin, men uhøytidelig middag på nyttårsaften. Før vi fikk barn kunne det bli litt fest-tendenser når klokka nærmet seg midnatt, etter barn er det rolig hele kvelden. Men jeg liker å markere kvelden og synes det er en god anledning til å lage i stand litt ekstra.
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Jeg liker ikke fyllefester, spesielt ikke på nyttår, da vil jeg være sammen med familien min, ungene mine.
![]() |
#15 |
X First Lady
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Ja det er en festdag men i meget rolige/edruelige former. Av og til har vi feiret med et vennepar og deres barn men i år blir det kun oss og ei venninne av meg og hennes sønn. Jeg bruker tid på å dekke bordet og å tilberede maten og selvsat pynter vi oss. Etter kongens tale setter vi oss til bords. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Alltid vært en form for festdag, med litt pyntet stil og god mat, vin og hygge.
![]() |
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Fest og fest - jeg vil ikke påstå vi fester, men vi liker å samles med gode venner eller familie, kle oss litt pent og spise god middag.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Her pynter vi oss litt og lager kalkunmiddag, noenganger med venner andre ganger med familie. Utover det er det ikke så mye mer enn en utvidet helgefeiring som avsluttes med å se på raketter ved midnatt.
|
![]() |
![]() |
#19 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Jeg har alltid vært glad i nyttårsaften og før barna ble født var det alltid fest, gjerne hos oss. Nå feirer vi med den samme vennegjengen, i litt mindre omfang og med barn. Det varierer fra år til år hvor mange som kommer, men det kommer alltid noen, og vi har en hyggelig feiring med god mat, litt vin og skravling.
![]() |
#20 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Alltid en festdag. I yngre dager med rølp og tilløp til fyll, nå mere i rolige former, sammen med venner og barn - og uten alkohol. Det er mat, pyntings og hjem når man må pga trøtte barn, men fortsatt en festdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|