Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Navntrøbbel ved billettbestilling

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 20:37   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Sint!

Navntrøbbel ved billettbestilling

Jeg tror jeg klikker snart!!

Å bestille billetter til reiser er alltid noe bøll når det kommer til registrering av reisende med navn, og turen til USA om en måneds tid er intet unntak!!

Jeg har selv fire navn nå, og som regel alltid for langt navn ...greit nok, det er jeg vant med, men lell - navn skal gjengis nøyaktig som i passet, men kun tiltalenavn/fornavn og etternavn, mellomnavn ikke nødvendig. En tanke forvirrende i seg selv, iom. at navn uten alle navn ikke blir nøyaktig slik som i passet. Men la gå! Jeg bestilte med kun fornavn og etternavn på oss begge, ingen mellomnavn.

Så kommer jeg til ESTA for registrering/søknad om innpass i USA, og der er det ingen begresninger på lengde av navn, så selv om vi ikke MÅ, så velger jeg å registrere oss med alle navn, slik som i passet - også spesifisert her. Problemet som nå oppstår er at jeg får beskjed om at det finnes ugyldige tegn i begge felt for for- og etternavn ...hvilket jeg går ut fra ligger i Ø-en i mellomnavn og Å-en i etternavn. Men altså, da blir jo ikke navnene gjengitt nøyaktig som i passet, hvis jeg må skrive A eller AA for Å, og O eller OE for Ø ... ...og hva skal jeg velge, A eller AA, O eller OE!?!?!

Det er mulig det er jeg som er dum altså , men er det nå man kan bli lettere tussete??

Gammel 06-01-10, 20:57   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navntrøbbel ved billettbestilling

Det er det samme om du velger A, AA, O eller OE.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 21:28   #3
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Navntrøbbel ved billettbestilling

Man navnet slik det står skrevet i linjen under bilde i det maskinlesbare passet. Det er viktig at det står helt likt som på denne linjen.

Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.