Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Butterdeig, gjøre dagen før?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-10, 00:28   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Butterdeig, gjøre dagen før?

Kan jeg gjøre butterdeig i dag som skal brukes i morgen? Jeg har aldri gjort det før, bare kjøpt ferdig.

Er det best å bruke eddik i eller ikke? Jeg ser på flere svenske oppskrifter på smördeg att der brukes det eddik, men det gjør man ikke på alle norske.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 11:13   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Butterdeig, gjøre dagen før?

Du kan uten problemer lage den dagen før. Jeg har aldri brukt eddik i, men det betyr jo ikke at man ikke kan/skal gjøre det.

Gammel 09-01-10, 02:23   #3
ALS
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2010
ALS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Da jeg jobbet som kokk på hotel laget vi ofte butterdeigen dagen før og oppbevarte den på kjøla. Evt satt alle ingrediensene på kjøla dagen før og lot den vile kjølig en stund før bruk.
Jeg gjør det likedan hjemme.
Butterdeigen kan også frysses, og den holder seg flere dager i kjøleskapet.

ALS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 14:10   #4
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg legger den i frysen og tar den frem en stund før jeg skal bruke den

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.