Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Låser du døra når du er hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-10, 21:34   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Låser du døra når du er hjemme?

Det lurer jeg litt på.

Det har jo vært om en del innbrudd og slike ting i media nå, og jeg hører politi (og andre fagfolk?) sier at vi i Norge er naive. Vi lar både vindu, ytterdører og verandadører stå åpent. De aller fleste låser vel når de drar bort, men mange er visst ikke særlig flinke å sjekk vindu og verandradører.

Jeg bor jo i ei lita bygd med knappe 500 innbyggere. Her er det litt sånn sløvhet ift det å låse både hus og biler egentlig. Men samtidig er det jo ganske teit å føle seg trygg bare man bor i ei bygd.

Nå når jeg er hjemme alene med barna låser jeg ytterdøra også, men det gjør vi sjelden når begge er hjemme. Men jeg orker ikke følelsen av at noen kan komme seg inn uten at jeg merker det.

Ellers er vi ganske påpasselig både med bil, vindu og verandadør synes jeg.

Hvordan er FP-rutinene her?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 21:35   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låser du døra når du er hjemme?

Nei, det gjør jeg aldri. Ikke alltid når jeg går hjemmefra heller.

Gammel 20-01-10, 23:35   #3
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer an på hvor paranoid jeg føler meg den dagen.

Gammel 25-01-10, 10:02   #4
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi låser alltid døra.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 21:36   #5
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, det gjør jeg alltid.

Gammel 20-01-10, 21:39   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Som regel. Vi bor i Oslo, i rekkehus. På ettermiddagen når vi er hjemme, er det nok ikke alltid vi gjør det.

En dag i sommer, da det var innmari varmt, lagde jeg gjennomtrekk på morgenen. Da vi skulle gå hjemmefra til jobb/skole/barnehage, glemte jeg verandadøren. Den stor vid åpen, jeg hadde til og med satt en stol i døra så den ikke skulle blåse igjen. Slik stod det i 8 timer
Heldigvis gikk det bra.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 21:37   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror forøvrig evt tyver ville blitt skuffet i mitt hus.
Jeg har lite av verdi, eneste jeg ville ha blitt lei meg for er nok gamle ting som jeg har arvet (skuvseng, skap etc). Men ellers er det lite dyrbar kunst og lite sølv gitt.

Men jeg er mer bekymret for uønskede gjester når jeg er hjemme alene, enn når vi alle er ute av huset liksom.

Gammel 20-01-10, 22:04   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Låser kun om natta og når jeg går ut. Låser også om jeg jobber i hagen for da har jeg stort sett musikk i ørene og hører ikke hva som skjer i gårdsplassen.

Gammel 23-01-10, 18:06   #9
maria78
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
maria78 er litt kul
Standard

Har hatt innbrud en gang mens jeg og minste mann sov, ekkelt men alt var låst da, de klarte å knuse vinduet i gangen uten at jeg hørte det. Hadde ikke så mye av verdi da heller men det lille jeg hadde tok de med seg ja men låser ikke døra før jeg går å legger meg uansett om jeg er alene hjemme med barn eller om min mann er hjemme. Ikke mere redd eller nervøs nei.

maria78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 21:37   #10
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om det er bare meg og barn, så låser jeg. Men ikke om Mannen er hjemme.

Gammel 20-01-10, 21:40   #11
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi låser om natta, stort sett iallfall. Og jeg låser som regel når jeg skal ut, verandadøra står ofte ulåst da.
Vi bor på en plass med mye innbrudd, så vi burde nok vært litt mer forsiktige.

Gammel 20-01-10, 21:41   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Vi låser om natta, stort sett iallfall. Og jeg låser som regel når jeg skal ut, verandadøra står ofte ulåst da.
Vi bor på en plass med mye innbrudd, så vi burde nok vært litt mer forsiktige.

Natta er vel en selvfølge?!

Gammel 20-01-10, 21:42   #13
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja etter at en venninne ble ranet mens hun og familien spiste middag så låser jeg.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:10   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Stort sett ikke, så lenge jeg er våken. Låser om natta da. Rochermannen er vokst opp med strenge låserutiner i hjemmet og låser alltid dørene.

Gammel 20-01-10, 22:33   #15
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi har hund, så vi låser ikke før vi legger oss på kvelden. Om mannen er ute er jeg litt mer pysete, så da låser jeg ytterdøren når minstemor legger seg. Vi sjekker alltid at verandadører og vinduer er lukket og låst før vi forlater huset/går og legger oss. Vi har både alarm og hund, så jeg er ikke veldig bekymret for at noen skal bryte seg inn.

Gammel 21-01-10, 07:59   #16
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg låser alt og setter på alarmen når vi drar.
Når vi er hjemme låser jeg om kvelden. Jeg hadde likt dårlig om det plutselig sto noen inne!
Men uansett er det flere og flere uten skrupler som bare knuser vinduer og bare valser rett inn......
Jeg føler at det er tryggere her enn midt i byen. Jeg har ikke hørt om noe innbrudd.

Gammel 21-01-10, 21:29   #17
Christina
Pauset

Medlem siden: Nov 2007
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 14:56   #18
Linda79
Fullverdig medlem

Linda79 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Linda79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her er døra stort sett alltid låst. Vi har narkorede to hus bortenfor oss, og noen tvilsomme naboer på andre siden, så tar ingen sjanser.

Gammel 20-01-10, 22:10   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Natta er vel en selvfølge?!

Vi glemmer det rett som det er.

Sånn generelt låser ikke jeg døra (enda jeg er oppvokst i byen), mens mannen som er et gudsord fra landet/havgapet gjør det. Jeg bør ta lærdom.

Da jeg studerte og bodde i sentrum opplevde jeg to ganger at narkomane kom inn i leiligheten min (sykkelen min sto i gangen og fristet nok) - Tok ikke lærdom da heller - men jeg har gitt en og annen narkis huden full om ikke annet...

Gammel 20-01-10, 21:38   #20
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør det når det er litt kaldt, for den ene katten vår åpner ytterdøren selv.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.