|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Stikker eller skraper du smøret? | |||
Jeg stikker smøret på morderisk vis.
|
|
14 | 10,77% |
Hos meg er smøret skrapet glatt som et svaberg.
|
|
99 | 76,15% |
Bruker ikke smør.
|
|
9 | 6,92% |
| Dustepoll - get a life. :himler: |
|
8 | 6,15% |
| Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamelkonsument
|
Stikker eller skraper du smøret?Dette lurte jeg på i dag morges, da jeg smurte brødskiver til Amibarna.
|
|
|
#2 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Jeg skraper. Og ungene stikker ofte. Dermed ser ikke smøret så veldig delikat ut.
|
|
|
|
#3 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Stikker eller skraper du smøret?
Oh, ja. Det er skikkelig guffent.
|
|
|
#6 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Skraper
|
|
|
#9 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Jeg er ikke alene!
|
|
|
#10 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Skraper, helt klart. Jeg ville ikke satt pris på om noen stakk smøret mitt. Kan fint stikke kniven i smøret for at kniven skal sitte der, men skraper av smøret som skal på skiva. Noe annet ville bare bli masse uorden. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Jeg spiser ikke smør, men når det gjelder leverpostei så stikker jeg. Jeg lager ikke groper, da. Jeg stikker helt gjennom til bunns. Gropelaging er bannlyst.
|
|
|
#13 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Skraper. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
kamelkonsument
|
Ja, dette er akseptabel stikking. Groper er så absolutt bannlyst.
|
|
|
#17 |
|
kamelkonsument
|
|
|
|
#18 |
|
saftig
|
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Vi har en smørboks som står på benken, med et stykke meierismør oppi. Det er smøremykt, men smøret skjæres til bunns fra siden - ikke skrapes. Skal jeg stemme "stikke" da? Her i huset er alle smørepålegg delikate og uten smuler og skrap. Enern liker leverpostei, og den leverposteien er sirlig skåret fra siden, med rette kanter. Toern er sjef for primboksen, og der er det samme regime. Rette, fine kanter helt til bunns, uten noe klin. Jeg får fullstendig neller når de har hatt med seg gjester til lunsj og gjestene har brukt smulete kniv i pålegget. Men det har ordnet seg, for jentene får flere neller enn meg akkurat når det skjer.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stikker eller skraper du smøret?Jeg skraper smøre, og legger tilbake overflødig smør nedi smørboksen og ikke langs kanten
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|