Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyrå
Jeg jobber som foreleser i webdesign, og fredag skal studentene ha en workshop. De skal utvikle websider for et fiktivt begravelsesbyrå, og det er mange utfordringer her. Spesielt fordi det er en type bedrift som krever en veldig "riktig" profil utad. Her kan man lett bomme, for å si det sånn.
Studentene skal se på
- verdimarkører (hva slags inntrykk/verdier bedriften signaliserer)
- troverdighet
- seriøsitet
- målgruppemarkører
I en virkelig verden ville man ofte innhentet informasjon fra målgruppe (som jo kan være alle voksne som må håndtere en slik sak), og man ville kunne testet løsningen underveis. Men det har vi ikke mulighet til nå. Jeg skulle derfor gjerne hatt litt informasjon om
- hva som kan være viktig for en pårørende i en slik situasjon.
- hva ville virket useriøst?
- hva vil du ønske å finne
- hva gjør at du tar avsender på alvor og får tillit?
På forhånd tusen takk.
Sist redigert av Dronningen : 22-02-10 kl 12:40.
|