|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Heklehjelp! Amerikansk oppskriftJeg har vært på strikketreff og blitt opplært i heklekunstens mysterier. Etter en prøvelapp med staver, hele og doble (?) begynte jeg på spøkelset mitt. Jeg har nå heklet en bitteliten spøkelsesrumpe og står fast. Amylin og Allium forklarte før jeg dro, men når jeg fant den frem på bussen husket jeg ikke forklaringen.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Heklehjelp! Amerikansk oppskriftIngen som kan hjelpe meg altså?
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Heklehjelp! Amerikansk oppskriftDet finner jo bare tre varianter i hekling. fastmasker, luftmasker og staver (ja, og doble og triple og stilen der) - Uansett er jeg lite til hjelp.
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Heklehjelp! Amerikansk oppskriftFastmaske: Stikk nåla gjennom masken ved siden av (begge trådene synes jeg blir penest, ellers blir det for løst), hent tråden og trekk gjennom, nå har du to løkker på tråden, så henter du tråden og trekker gjennom begge løkkene
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Heklehjelp! Amerikansk oppskriftHer ser du hvordan du lager fastmasker: http://www.garnstudio.com/lang/no/sk..._fastmaske.php
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Heklehjelp! Amerikansk oppskriftOK, da har jeg fastmasker på plass. Da bør jeg stikke gjennom begge for å få den knotteeffekten. Men hva betyr runde 5?
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Heklehjelp! Amerikansk oppskriftLeser også som at du skal ha 2 fm i hver maske 3 ganger, og så skal man ha 1 fm i hver maske ut raden, så skal det bli 9 fm til sammen. Kanskje du har gjort noe feil tidligere så du har fått for mange masker?
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Heklehjelp! Amerikansk oppskriftJa, det kan jeg veldig sikkert ha gjort.
![]() |
#9 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heklehjelp! Amerikansk oppskrift
I runde 1 blir det 3 og i runde 3 blir det 6.
![]() |
#11 |
Bare sær
Det skal være 3 i den første. Og så lurer jeg på om du ikke skal gjøre som amylin sa, men telle første maske som én.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Nå er jeg forvirret igjen.
![]() |
#13 |
Bare sær
3 i den første masken, og det er hele første runde, siden du bare har den ene i tillegg til den første løkken. Tror jeg, men som du så er det andre som kan dette bedre enn meg.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heklehjelp! Amerikansk oppskriftDet tallet som står etter - er totalt antall masker på omgangen (tror jeg). Slik at man kan kontrolltelle.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Heklehjelp! Amerikansk oppskriftSpøkelset har jeg forresten funnet på Lionbrand. Jeg måtte registrere meg, men da fikk jeg tilgang på mange gratisoppskrifter. Søk på amigurumi så kommer det masse kule små dyr opp.
Sist redigert av Tallulah : 02-03-10 kl 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Heklehjelp! Amerikansk oppskriftFnis. Jeg måtte legge bort hele oppskriften og heller hekle på frihånd. Jeg fikk hjelp av denne, og nå har jeg en skakk og rar spøkelsesunderkropp. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Heklehjelp! Amerikansk oppskriftDen blir veldig søt, Salt! Men mitt tips er altså å starte i bunn, det ble fryktelig knotete å begynne med den kjempesmale toppen. Tiden vil jo vite om det er enklere å avslutte med den i stedet, men jeg innbiller meg det enn så lenge.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|