Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-10, 12:58   #1
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?

Her ramler det inn med gaver allerede før fødsel, og en av tingene vi har fått er en kjøredress i ull størrelse 56. Fin, men jeg har med vilje ikke kjøpt selv siden jeg mener vi klarer oss med det vi har. Giveren sa vi gjerne måtte bytte den, og siden fristen går ut snart må vi bestemme oss.

Vi har alt en hjemmestrikket Nøstebarn-heldress i silke/merino, i tillegg til at jeg har en i størrelsen over på pinnene. I tillegg har vi tre todelte strikkesett i alpakka og en tjukk, foret bomullssak fra Lindex eller noe slikt. Jeg ser ikke helt for meg at vi kommer til å være mye ute de første ukene, og i vogna har vi skinn og tepper og dyner. Det blir mest for bilkjøring til og fra butikken vi trenger å kle på så mye, tror jeg. Men det er fortsatt en stund til vårværet kommer, og hvis ungen likner foreldrene får vi nok brukt str 56 en stund.

Får vi bruk for enda en ulldress, ellers skal jeg like gjerne bytte den i en størrelse som kan brukes til høsten? Synes det er lite vits i å ha skapet fullt av tøy som ikke brukes ...

Bill. merk. "Åpenbart førstegangsmor"

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 13:01   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye varmt tøy trengs til nyfødt?

Jeg synes det høres lurt ut å bytte den. Jeg hadde en fleecedress i 56, og det var det vi hadde av tjukt yttertøy i den størrelsen. (Nå er det lite kjøring i kald bil på oss da, men dog.) I vogna har vi voksipose, så da har hun bare inneklær pluss strikkajakke på seg.

Gammel 03-03-10, 13:10   #3
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville byttet! Det høres ut som du har for mye allerede hvis ikke strikkesettene er større da......

Gammel 03-03-10, 13:26   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville byttet. Det høres ut som om dere har et noen sett for mye allerede.

Gammel 03-03-10, 13:15   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bytt den. Definitivt. Ofte vokser de ut av str. 56 på veldig, veldig kort tid, og du har jo masse annet!

Gammel 03-03-10, 13:16   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Strikkesettene er store i størrelsen, så de holder lenge. Jeg tipper heldressen og en av strikkejakkene blir brukt den første tida avhengig av hva vi skal, resten kan brukes siden eller gis bort. Det er mest egenproduksjon, og det er flere babyer på vei i omgangskretsen.

Gammel 03-03-10, 13:18   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bytt, bytt, bytt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 13:19   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Da blir det bytting. Hvilken størrelse er lurt da, mon tro? Terminen er sånn ca nå, så han er seks-sju måneder når det begynner å bli kaldt i september-oktober igjen. 74? 80?

Gammel 03-03-10, 13:20   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg byttet det meste i størrelse 56 inn i samme plagget i 68, 74 eller 80. Siden du har termin nå ville jeg byttet inn i 74 eller 80.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 13:26   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde byttet.

Nå er det lett for meg å si som har hatt 3 gutter hvor kun en av dem har brukt 56 mer enn bare noen få dager (han brukte 56 i 2 uker).

Hvor mye klær og hva en baby trenger avhenger veldig av hvor mye babyen gulper. To av mine gulpet omtrent aldri og det gikk lite klær. Minstemann gulpet en del og derfor måtte det vaskes dresser og sånt oftere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 13:32   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til høsten bruker du trolig 68 eller 74. Jeg hadde gått for 74; det er uproblematisk at en ulldress er for stor før ungen skal begynne å gå på egne bein, men den blir ubrukelig så snart den er for kort i ryggen. Det er lite sannsynlig at du trenger str. 80 til høsten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 13:38   #12
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bytt til 80, da får du glede av den gaven lenge.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 13:50   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Min april-baby brukte str 68/74 i høst, og hun er ikke av den langstrakte typen. Jeg ville valgt str 80, så har du varm dress litt utover vinteren også.

Gammel 03-03-10, 13:38   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Da går vi for 74. Takk for tips, alle sammen!

Gammel 03-03-10, 13:53   #15
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Denne blir passe lang og slank når han kommer, men en lang slamp etter hvert om han likner oss. Får se hvilke størrelser de har inne, de hadde både 74 og 80 sist jeg sjekka. Men tror jeg får sende mamma eller mannen om han har tid, for jeg orker ikke butikker i min tilstand. /

Gammel 03-03-10, 13:58   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slår også et slag for 80. - Et lite brett på armene er det som skal til, og det funker jo helt greit uten å være i veien for babyen tenker jeg.

Gammel 03-03-10, 14:39   #17
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en lang februarbaby, og hun brukte 74 i høst og 80 nå. Ull-sesongen er lang!

Gammel 03-03-10, 15:14   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bytt, bytt, bytt. Men ikke ta for hardt i, det er ikke alle som får store barn. :erfaren:

Gammel 08-03-10, 09:35   #19
Morild
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2010
Morild har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er aldri lett å vite hvor stor størrelse en trenger frem i tid, og for liten dress er i hvert fall kjedelig å kjøpe. Hadde helt klart gått for str 80. Er den for lang til høsten, passer den nok til vinteren.

Morild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 09:44   #20
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde byttet og håpet på å få en tilgodelapp så jeg kunne sett ann behovet før jeg kjøpte..

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.